Ogólnie seryjne i30 1.6 crdi 90 km jest zajebiście mułowate do 1800 obrotów powyżej t.j koło 2000 obr. zaczyna żyć. i żyje do 3000 obr. a potem idą w gre LIMITERY MOCY ZADYMIENIA ILOŚCI SPALIN pojawi się dziura która się pogłębia i silnik nie ciągnie (lepiej wbić kolejny bieg).
Ja zrobiłem modyfikacje softu i turbo budzi się szybciej już przy 1500 obr. turbo lepiej się budzi jak w serii przy 1800 obrotów wiec co za tym idzie można sie przemieszczać przy 70km/h na 5 biegu.
Dodatkowo zoptymalizowano dawkę paliwa i powiem tak : Przy emeryckiej jeździe po drogach wojewódzkich i mieście (cykl mieszany) na wyświetlaczu spalanie ~4,7 do 5,1 na kołach R17 205/50. (Prędkość jazdy ~50-90km/h średnia z 40 bo korki światła eLki MKS-y;))
Inf. Przed modyfikacją na wyświetlaczu średnio 6,0 w takich samych warunkach. W obydwu przypadkach jazda bez klimy.
Podejrzewam że zaślepienie i wyłączenie EGR poprawiło by jeszcze kulturę pracy silnika
Ale bez dwu-masy to i tak żadna kultura.

.