Autor Wątek: [Santa Fe CM] PRZEPŁYWOMIERZ do 2.7 V6  (Przeczytany 5204 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mirek70

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 124
[Santa Fe CM] PRZEPŁYWOMIERZ do 2.7 V6
« dnia: 28 Czerwiec 2017, 09:33:47 »
Witam...

       Prawdopodobnie padł u mnie przepływomierz (Diagnoza na stacji Boston gdzie robiłem co roczny przegląd instalacji LPG samochód długo kręci żeby odpalić i odpaleniu  się dusi trzeba chwilę odczekać żeby można było jechać póżniej jest już Ok - przebieg 89000 ) i dylemat kupić Nowy cena czy używany Cena nowego ponad 1000zł a może są jakieś zamienniki
Który numer jest właściwy :
28164-3C100 Fox Rzeszów 1080zł a w kia.auto.pl 676.50zł
28110-3C100 spotkałem się też z takim numerem ? Dzisiaj sprawdziłem przepływomierz zamontowany u mnie i jest ten numer

Kolejna jazda dzisiaj i tak :
na benzynie wkręca się max. 5200 obrotów
na gazie identycznie
Na gazie zgasł mi dwukrotnie na biegu w czasie skrętu !!! ale jakoś jeżdzi natomiast na benzynie szczególnie 1 i 2 bieg masakra nie chce jechać...powoli wchodzi na obroty jeśli dodaję więcej gazu dusi się 3,4,5 już lepiej wkręca się na obroty
Nie wiem czy to dziwny zbieg okoliczności ale wszystko zaczęło się tydzień temu w dniu gdy byłem wymienić filtry z LPG oraz był podłączony pod komputer...po kilku dniach podjechałem ponownie do Bostonu na ustawienie instalacji LPG i wtedy padła diagnoza - przepływomierz...

Może ktoś zna dobry warsztat w okolicach Gliwic...

Dziękuję za informację
Mirek


Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe CM] PRZEPŁYWOMIERZ do 2.7 V6
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Czerwiec 2017, 19:22:41 »
Numer przepływomierza to 28164-3C100 http://www.koraps.com/shop/item.php?it_id=422149

Zamiennikom mówimy nie!

Co się dzieje jak odłączysz przepływomierz?

Są jakieś błędy?

Offline mirek70

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 124
[Santa Fe CM] PRZEPŁYWOMIERZ do 2.7 V6
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Czerwiec 2017, 21:12:57 »
Po odłączeniu wtyczki od przepływomierza pokazał się Check Engine oraz ESP OFF jazda na benzynie : z każdego biegu rusza żwawo 1,2 nawet z piskiem wkręca się na obroty prawidłowo. Dla mnie jazda była jak przed awarią - odpalanie bez zmian dalej kręci długo. Natomiast jazda na gazie beznadziejna szarpie i pow. 4000 odcina i przełącza na benzynę.
Jeszcze jedno pytanie skąd więc jest u mnie numer na przepływomierzu 28110-3C100 i jest to oryginał...

Dziękuję
Mirek

03.07.2017
Przepływomierz wymieniony, przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana komputerem samochód jedzie poprawnie na benzynie i Lpg niestety jest nadal problem przy odpaleniu (długo kręci) oraz zgasł wczoraj dwukrotnie na biegu podczas skręcania i jeden raz przy gwałtownym hamowaniu.
Dzisiaj byłem na kolejnej wizycie w warsztacie Boston w Gliwicach na ustawienie komputerowe wszystkich parametrów z LPG.
Po podłączeniu pod komputer okazuje się że samochód ma nieprawidłowe wartości z benzyny i nie ma możliwości poprawnego ustawienia LPG.
Polecono mi żebym udał się do mechanika który sprawdzi czy pompa paliwowa podaje prawidłowe ciśnienie do listwy paliwowej, żeby mechanik sprawdził to manometrem.

p.s.
Kosmos2011 gdzie mogę znaleźć jakie są prawidłowe ww. parametry w 2.7 V6 ?

Dziękuję i Pozdrawiam
Mirek


08.07.2017

   Samochód jeździ teraz tylko na benzynie (wyłączyłem instalację gazową) dodałem do paliwa preparat do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego. Od czasu kiedy jeżdżę na benzynie auto nie zgasło - nadal problem z odpalaniem. Kontrolka Check Engine świeci się
W poniedziałek jestem umówiony na wizytę w warsztacie AutoCieplakSerwis w Częstochowie jest to serwis pogwarancyjny marki hyundai - kia polecany na naszym Forum...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

Offline mirek70

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 124
[Santa Fe CM] PRZEPŁYWOMIERZ do 2.7 V6
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Lipiec 2017, 18:12:45 »
13.07.2017

Przepływomierz wymieniony na NOWY ORYGINALNY nr 28164-3C100
Błędy wykasowane po odpaleniu silnik pracuje prawidłowo (benzyna LPG wyłączona) po chwili pojawiają się błędy :

P2187 Uboga mieszanka paliwa przy biegu jałowym
P2189 Mieszanka za uboga na biegu jałowym - Bank 2





Przyczyn może być wiele ...ma ktoś jakieś sugestie

Dziękuję i Pozdrawiam
Mirek


15.07.2017
Błędy P2187 P2189 wykasowane jazda na LPG nie zapaliła się kontrolka Check. Pozostaje nadal problem z odpalaniem trzeba kręcić i po odpaleniu przez chwilę jakby nie pracował na wszystkich cylindrach...po chwili jest OK

16.07.2017
Dzisiaj zauważyłem że jeden z przewodów gumowych jest zassany (zwężony) zaraz przed opaską jak jest odpalony silnik po wyłączeniu wraca do normalnego kształtu



24.07.2017
Witam...
Wczoraj samochód nie odpalił już wcale  
Dzisiaj od rana sam zabrałem się za diagnozę i naprawę (mechanikom/wymieniaczom) podziękowałem
Temat na dzisiaj częściowo rozwiązany - winowajcą wyżej opisanych problemów była gumka/oring łączący filtr paliwa z pompą paliwa.
Odpala od razu brak kontrolki check i błędów...obroty prawidłowe. Silnik pracuje równo.
Jutro jazda próbna i okaże się czy pojawi się check i błędy czy będzie czysto...




Offline guja

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
[Santa Fe CM] PRZEPŁYWOMIERZ do 2.7 V6
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Kwiecień 2019, 15:46:58 »
Pytanie - czy w santa fe jest gdzieś fabryczny zawór do pomiaru ciśnienia paliwa na listwach Pb ? I na jakim ciśnieniu pracuje wkład pompy ?  Moja pracuje tak że słychać ją na zewnątrz auta wiec pewnie już się kończy albo jest coś nie tak z ciśnieniem.

Offline wentyl1@onet.eu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 76
[Santa Fe CM] PRZEPŁYWOMIERZ do 2.7 V6
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Kwiecień 2019, 14:46:27 »
Witam.
Ciśnienie na biegu jałowym:
Specification : 374 ~ 384 kpa (3.82 ~ 3.92 kg/㎠, 54.3 ~ 55.8psi).
Instrukcja pomiaru ciśnienia, manual strona 1508.


Sposób drugi jest prostszy nie trzeba dobierać się do pompy, żeby opróżnić układ z paliwa. Odłączamy przekaźnik pompy paliwa w skrzynce bezpieczników pod maską, odpalamy samochód, czekamy zgaśnie, przełączamy kluczyk w pozycję off i węże paliwowe mamy opróżnione.
Pozdrawiam

Offline guja

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
[Santa Fe CM] PRZEPŁYWOMIERZ do 2.7 V6
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Kwiecień 2019, 07:43:38 »
Jednak bez odpowiedniego narzędzia nie jest to możliwe jak w większości aut , gdzie na listwie  dokręcasz manometr i tyle :/

Offline wentyl1@onet.eu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 76
[Santa Fe CM] PRZEPŁYWOMIERZ do 2.7 V6
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Kwiecień 2019, 09:28:12 »
Witam. Nie robiłem pomiaru bo nie było potrzeby. Ale jedyne miejsce jakie przychodzi mi do głowy to umiejscowienie czujnika ciśnienia paliwa, powinien być na końcu listwy wtryskowej.
Pozdrawiam