Ostatnie wiadomości

Strony: Poprzednia 1 ... 8 9 [10]
91
i30 PD / Odp: Problem ze sprz%u0119g%u0142em
« Ostatnia wiadomość przez draco40 dnia 30 Maj 2025, 19:21:55 »
 rozumiem rozpinam pompke od strony silnika, nastepnie odkrecam pedal od strony kabiny?? Bez kanalu na ulicy ogarne temat? Jak odpowietrzales sprzeglo, pompujac pedalem?

Plastikowy pedal wchodzi bez jakiegos dlubania p&p?
92
i30 PD / Odp: Problem ze sprzęgłem
« Ostatnia wiadomość przez Jeff_Rey dnia 30 Maj 2025, 18:57:46 »
Wymiana nie jest trudna ani skomplikowana. Kolega mayos na poprzedniej stronie tego tematu fajnie opisał proces demontażu i montażu.
Ja nie demontowałem skrzynki z bezpiecznikami ani żadnych osłon i spokojnie dało radę. Pompka zostaje stara, czujnik też może zostać.
93
i30 PD / Odp: Problem ze sprzęgłem
« Ostatnia wiadomość przez draco40 dnia 30 Maj 2025, 15:32:38 »
I tu coś takiego
https://allegro.pl/oferta/hyundai-i30-iii-17-22r-1-6crdi-pedal-sprzegla-32802-m6100-16903137238

Możesz coś więcej o wymianie? Czy pompkę i czujnik przepadam ze starego czy muszę dodatkowo dokupić?
Jak wygląda kwestia  montażu?
94
ix35 EL / Odp: Naprawa głowicy po urwaniu śruby wtryskiwacza
« Ostatnia wiadomość przez Franek61 dnia 30 Maj 2025, 12:47:31 »
Opiłki będą usunięte ( mam takie zapewnienie) jednak mam wątpliwości, czy to będzie trzymać. Teraz tokarz dorabia  tuleję c.d.n.
95
ix35 EL / Odp: Naprawa głowicy po urwaniu śruby wtryskiwacza
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 30 Maj 2025, 12:33:57 »
Pewnie im większa dziura tym większa tulejka więc i większy gwint co powinno być mocniejsze. Czas pokaże czy to zda egzamin. Teraz to bym bardziej obawiał się tych opiłków co się warlają na głowicy.
96
ix35 EL / Naprawa głowicy po urwaniu śruby wtryskiwacza
« Ostatnia wiadomość przez Franek61 dnia 30 Maj 2025, 11:26:55 »
Witam Wszystkich! Czy widział ktoś, kiedyś taką dziurę pod tulejkę naprawczą śruby mocującej wtryskiwacz? Mechanik zrobił trzeci odwiert i mówi, że wszystko będzie prawidłowo trzymać. Wcześniej przy wykręcaniu wtryskiwacza on urwał śrubę. Czy mam się tego obawiać , czy wszystko jest rzeczywiście ok?
97
i30 PD / Odp: Problem ze sprzęgłem
« Ostatnia wiadomość przez draco40 dnia 30 Maj 2025, 09:46:42 »
Jeszcze jedno, czy wymiana pedału na plastikowy odbywa się z wnętrza pojazdu czy trzeba coś więcej rozbebrszac?
98
i30 PD / Odp: Problem ze sprzęgłem
« Ostatnia wiadomość przez draco40 dnia 29 Maj 2025, 22:14:15 »
Jeff_Rey nie ma za co  :D
Według mnie to wada fabryczna skoro później zmienili

Możesz powiedzieć jak wygląda wymiana pedału?
99
i30 PD / Odp: Pierwsze wymiany po zakupie i30 wagon - wskazówki
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 29 Maj 2025, 14:32:53 »
Jak był w lesengu to wszystko wymieniane tylko z musu i pewnie olej poza terminem skoro stracił gwarancję ASO. Olej w skrzyni zawsze warto wymienić to nieduży koszt. Sam kupując auto rok temu wymieniałem a 2L Fuscha kosztowało z kuponem zniżkowym chyba 50zł na allegro.
Podkładki w ASO zawsze wymieniają a to zwykła miedziana podkładka. Ja w Getzie nigdy nawet jej nie miałem i po zakręceniu mocno śruby od oleju nic nie ciekło. Tak samo fiiltr paliwa w getzie faktycznie był przy pompie paliwa.
100
i30 PD / Pierwsze wymiany po zakupie i30 wagon - wskazówki
« Ostatnia wiadomość przez Konserwator dnia 29 Maj 2025, 03:26:13 »
Witam,

Jestem nowy na forum, jak i w rodzinie Hyundaia po niedawnym zakupie i30 wagon DPI 1.5 w benzynie 110KM.
Zabieram się do wymiany kilku znaczących elementów i płynów, gdyż historia wymian poprzedniego właściciela, jest mówiąc krótko bardzo słabo mi znana.
Produkcja 2020, pierwszy zakup luty 2021, serwisowany w ASO do 2024, utrata gwarancji przez zaniedbanie właściciela, później wymiany w warsztatach na co mam dwie faktury.
Brak książki serwisowej, brak instrukcji obsługi, choć ściągnąłem ze strony Hyundaia.
Pierwszy właściciel leasingował samochód, drugim jestem ja.
Aktualny przebieg 190tys., robiony w większej mierze na drogach ekspresowych i autostradach (handlowiec).

Mam zamiar wymienić:

1. Olej - zgodny z książką (Shell Helix Ultra 0W20) - już kupiony. Książka wskazuje, że wchodzi 3,4l.

2. Filtr oleju, powietrza i kabinowy. Podobno filtra paliwa nie ma w tym modelu, tzn jest w pompie - jest to prawda? Wersja usłyszana od mechanika, choć Google mówi co innego.

3. Płyn chłodzący - aktualnie zalany w kolorze zielonym. W ASO powiedzieli, że powinien być zielony G11, tymczasem tu na forum wyczytałem gdzieś, że powinienem zalać G12/G12+. Pomóżcie proszę, a jeżeli macie coś sprawdzonego, to będę wdzięczny za polecenie, ponieważ w książce nie znalazłem konkretnego oznaczenia. Wskazuje za to, że wchodzi aż 5,8l.
A tak na marginesie, czy koniecznie przy wymianie oleju należy wymienić uszczelkę pod korkiem spustowym?

4. Tarcze i klocki TRW (przód).

5. Płyn hamulcowy - książka podaje konkretne dane, ale jeszcze nie kupiłem.

6. Czy przy tym przebiegu i niewiedzy po poprzednim właścicielu, powinienem wymienić olej w skrzyni?

7. Świece i cewki mam zamiar dać sprawdzić mechanikowi.

8. Rozrząd na łańcuchu. Póki co nie daje żadnych objawów/odgłosów, ale nie był wymieniany (jedna z nielicznych informacji uzyskana od poprzednika), więc czy przy 190tys. można go jakoś sprawdzić? Słyszałem, że wystarczy ocenić stan napinaczy, bo sam łańcuch powinien być rzekomo bezawaryjny.


W związku z brakiem gwarancji, nie mam zamiaru robić powyższego w ASO.

Sprawdziłem wcześniej wszystkie 18 stron forum dot. wątków i30 PD, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania :)

Z góry serdeczne dzięki!
Strony: Poprzednia 1 ... 8 9 [10]