Ostatnie wiadomości

Strony: Poprzednia 1 ... 8 9 [10]
91
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez MichalAndrzej dnia 05 Grudzień 2025, 18:15:20 »
Czy w Hyundai Tucson rok produkcji 2025 silnik diesla 1.6 CRDi 136 KM taki sam jest problem z katalizatorem , pytam dla kolegi bo jest na. kupnie, ktoś coś ?
CRDi nie ma zmiennych faz rozrządu i tego tzw. wewnętrznego egr na zmiennych fazach, posiada też turbo, które jest pomiędzy głowicą (wylotem spalin z cylindra przez zawory) a kolektorem wydechowym i dalej katalizatorem. Turbo kręci się tylko w jedną stronę, więc nie ma szans żeby zassało okruchy katalizatora z powrotem.
CRDi posiada klasyczny mechanizm egr zrealizowany przez dodatkowy obieg z zaworem egr.
Wszystkie diesle od ok 2007 roku posiadają filtr DPF a ogólnie diesle to też inne problemy (precyzyjne wtryskiwacze, pompa wtryskowa).
92
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez MichalAndrzej dnia 05 Grudzień 2025, 18:07:09 »
tomkar, dla lepszego odniesienia wrzucam jeszcze fotkę mojego starego wkładu. Na pierwszym planie uszkodzona część kata a dalej bez uszkodzeń.
To zdjęcie zrobione kamerką inspekcyjną za 100 zł podłaczaną do smartfona.
Światło i optyka kamerki wyolbrzymiają wadę. Dobrze to widać, jak taką kamerkę przystawi się do powierzchni minimalnie pofalowanej podłogowej płytki gresowej.
93
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez MichalAndrzej dnia 05 Grudzień 2025, 18:02:51 »
MichalAndrzej, jak sprawuje Ci się metalowy wkład katalizatora po regeneracji, silnik pracuje prawidłowo, nie zgłasza błędów?
Odpowiadając wprost, silnik organoleptycznie pracuje prawidłowo, nie zgłasza błędów.
Odnośnie tych czarnych smug w cylindrach to się nie wypowiem, bo jestem hobbystą teoretykiem. Rozbierałem doraźnie tylko zewnętrzne elementy silnika diesla.
Zdjęcie powierzchni katalizator dość słabej jakości, powierzchnia wygląda na równą ale w środkowej części krawędzie otworów wydają się bardziej ostre czyli nadtopione.
Odnośnie samej instalacji gazowej w GDI to w bliskiej rodzinie osoba jeździ Hyundai Veloster 1.6 GDI w gazie. Najechane 200 tys. km i nadal jeździ bez problemu.
94
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 05 Grudzień 2025, 16:05:37 »
To nie chodzi to rok 2015 bo wtedy cena nie taka straszna jak za taki rocznik ? A jeśli diesel to jest problem z dpf a to będzie kosztowana zabawa w hyundaiu. Jedyny sens to wycięcie i wprogramowanie.
95
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez traker dnia 05 Grudzień 2025, 15:55:39 »
Czy w Hyundai Tucson rok produkcji 2025 silnik diesla 1.6 CRDi 136 KM taki sam jest problem z katalizatorem , pytam dla kolegi bo jest na. kupnie, ktoś coś ?  :o
188000 zł w. promocji wersja executive  to dużo kasy ...
96
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 05 Grudzień 2025, 14:45:53 »
Co do tych śladów zobacz sobie ostatni filmik na youtube i tam podobnie było wytarte honowanie cylindra na lustro. Może to  co widać na zdjęciach nie są wytacia czy rysy ale jeśli jednak tak to kiepski zakup na kilkalat.  Nie wiem ale silnik GDi plus gaz to dla mnie od razu alarm się zaświeca. To nie jest silnik do gazu. Sonda białą jak śnieg a  świece końce jakby palił olej bo są czarne a powinny być ciemne.
97
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez tomkar dnia 05 Grudzień 2025, 10:54:56 »
MichalAndrzej, jak sprawuje Ci się metalowy wkład katalizatora po regeneracji, silnik pracuje prawidłowo, nie zgłasza błędów?

Przymierzam się do zakupu Tucsona w 1.6 GDI + LPG, byłem na diagnostyce katalizatora i silnika i o ile katalizator jeszcze raczej jest cały to i tak będę chciał go wymienić dla świętego spokoju na wkład metalowy.

Przy sprawdzaniu cylindrów silnika, w jednym są takie jakby zacieki oleju. Mechanik stwierdził, że to nie są zatarcia z katalizatora tylko może puszczać olej na uszczelniaczu zaworowym, do tego gniazdo świecy tego cylindra jest trochę w oleju. Kompresja prawidłowa, oleju bierze niewiele.

Wrzucam poniżej zdjęcia z kamerki cylindra i katalizatora, sondy lambda i świec, jakość bardzo słaba ale innych nie mam. Kolor sondy podobno świadczy o ubogiej mieszance gazowej, zostanie to sprawdzone przez gazownika.

Proszę o opinię, czy te czarne smugi cylindra mogą być już jednak wytarciami czy niekoniecznie, może też już ktoś to przerabiał.
98
Pozostałe / IX55 Zerwany wieloklin od skrzynki rozdzielczej
« Ostatnia wiadomość przez IX552009 dnia 04 Grudzień 2025, 07:11:47 »
Hej,

Pacjent IX55 4WD, problem typowy zerwany kosz różnicówki od napędu skrzynki. Czy mamcie jakiś warsztat który to ogarnia ?
Tak się zastanawiam, że chyba duża część użytkowników ma to zerwane a nawet o tym nie wie bo błąd wywala dopiero jak czujnik ABS nie daje feedbacku przy toczących się kołach przednich, u siebie odkryłem brak napędu dopiero po 6 miesiącach użytkowania :)

Pozdrawiam
KP
99
Pozostałe / Odp: IX55 problem z tempomatem
« Ostatnia wiadomość przez IX552009 dnia 04 Grudzień 2025, 07:08:02 »
Problemem okazała się taśma w kierownicy. Pozdrawiam
100
Matrix / ix20 / Odp: Problem z podświetleniem centralnej konsoli
« Ostatnia wiadomość przez ...kuba... dnia 02 Grudzień 2025, 21:18:47 »
To pozostaje sprawdzenie regulatora jasności można ominąć go mostkujac piny w kostce np. jakimś rezystorem.. albo wymiana bądź próba naprawy regulatora…
Strony: Poprzednia 1 ... 8 9 [10]