Ostatnie wiadomości

Strony: Poprzednia 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10 Następna
51
i30 FD / Odp: "świerszcz" z okolic sprzęgła
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 21 Lipiec 2025, 13:40:18 »
A na jakiego producenta zostało wymienione bo sam zmieniałem w getzie łożysk oporowe i kupione oczywiście valeo a nie tańszy zamiennik. Jednak łożysko powinno odwrotnie chyba działać jeśli jest ono uszkodzone. Jak ono winne to powinno szumieć po wciśnięciu pedału.
52
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 21 Lipiec 2025, 13:34:44 »
Zmieniają się czasy i ekologia jest najważniejsza. To co dawniej pisano, że duży bieg i małe obroty to można w silnikach dużej pojemności a nie wysilonych litrówkach jakie sa teraz.  U mnie sprawdzałem to komputer już przy poniżej 1500obr woła by włączyć 6 bieg ;D.  Tak więc jadąc ok 80km/h mam bardzo małe rekordowe niski spalanie ale co to za jazda i aż szkoda sprzęgła ;D
53
i30 FD / "świerszcz" z okolic sprzęgła
« Ostatnia wiadomość przez Pabloooo88 dnia 21 Lipiec 2025, 11:52:52 »
Witam mam problem ze sprzęgłem w moim i30. Słychać świerszcze i po delikatnym naciśnięciu sprzęgła problem ustaje. To już drugie kompletne sprzęgło wymienione w okresie miesiąca. Pierwsze kompletne sprzęgło było wymienione i po 200 km świerszcze diagnoza - rozleciało łożysko oporowe łożysko wymienione 100 km zrobione i znowu świerszcze tym razem cały komplet sprzęgła wymieniony i po 300 km znowu to samo.... Gdzie szukać przyczyny?
54
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez jacek2 dnia 21 Lipiec 2025, 06:34:00 »
Właśnie dużo ludzi wierzy  w te bajki o eco jeździe co są wciskane na siłę do aut przez chore normy unijne. Dawniej zawsze zalecano szybkie przyśpieszenie do danej prędkości a potem jej utrzymywanie jako najlepsze.
Teraz zaś wielu jak ma 6 bieg to jadą na 1200 obrotach bo tak komputer podpowiada zmianę. Sam tak mam i człowiek łapie się za głowę. Co to za oszczędność jak potem sprzęgło padnie czy rozrusznik od częstego gaszenia start-stop.  Miałem getza 1.3 i tam silnik był raczej wysokoobrotowy i dopiero dobrze przyśpieszał jak łapał wyższe obroty a od dołu był słaby jak jakiś 1,2 64 konny.
Jednak teraz nawet owe silniki GDI pokazują, że jazda powolna powoduje ich szybkie zużycie z powodu nagarów i ubogiej mieszanki. Gdy jeżdżone na trasach są w lepszej kondycji i nie biorą oleju. Czyli jak wszędzie trzeba umiaru by na oszczędności nie zarobił tylko mechanik.


No i dzięki za poparcie, nareszcie ktoś mądrze pisze.... te wskaźniki na licznikach co pokazują kiedy zmienić bieg, to o kant dupy rozbić. niczemu dobremu to nie służy, a już najmniej silnikowi.
55
Matrix / ix20 / Odp: [ix20] Wytarty sworzeń pedału sprzęgła
« Ostatnia wiadomość przez MERCI_HKP dnia 20 Lipiec 2025, 22:59:51 »
Przejechałem 91000 i zauważyłem że od miesiąca pedał sprzęgła ciężko zaczął się wciskać.
Sprawdziłem że mam luz na pedale ok 1cm tak więc oprócz 2 łożysk kupiłem jeszcze pompę Sacha 180pln (jakby to ona była winna).
Oryginał Valeo 250pln na portalu - tak więc otwieram pudełko Sachsa Made in South Korea a tutaj Valeo ale już bez symboli KiaHyundai.
Na wszelki wypadek 1l płynu hamulcowego i sprawdziłem możliwość montażu łożyska (15min) ale trzeba powoli wiercić w tym plastiku ściśniętym w imadle. bo pręt z oczkiem (tłoczek) wygina się we wszystkie strony ok 20stopni
Coś mnie podkusiło aby rozwiercić ten otwór też pod kierownicą na zamontowanej starej pompie - odradzam każdemu - trzeba manipulować tylko jedną ręką no i do otworu trzeba mieć przjściówkę giętką bo nawet wkrętarka z najmniejszą baterią nie mieści się między pedałami. Ktoś kto nie zepnie trytetki jedną reką nich się nie zabiera- chyba że chce mu się wymontowywać przednie siedzenie.
Po zamontowaniu łożyska za 7zł pedał działa jak nowy.
56
i30 PD / Odp: Czyszczenie zaworów w 1.4 t-gdi
« Ostatnia wiadomość przez truman20 dnia 20 Lipiec 2025, 20:14:27 »
No i jednak za wcześnie się cieszyłem. Zakupiłem kamerkę i wyszło szydło z worka. Zabrudzone zawory dolotowe i olej w kolektorze dolotowym. Samochód kupiłem z przebiegiem 72tyś km i od początku troszkę poszarpywał. Wymieniłem świece i cewki, ale to nie pomogło. Problemem jest to, że ja nie mam EGR w aucie, więc ten czarny osad nie jest ze spalin. Podejrzewam, że poprzedni właściciel jeździł głównie po mieście, co wskazuje na mały przebieg i niestety turbina na "zimno" nie trzymała oleju i po tym przebiegu się to nazbierało. Olej jest też w rurze przed przepustnicą i w samej przepustnicy przy szczelinie klapy sporo brudu czarnego. Będę musiał dać wyczyścić kolektor oraz dolot razem z zaworami. Dam znać czy pomogło. Jeszcze ciekawostka - przez otwór czujnika MAP ciężko podejrzeć gniazda zaworowe - to chyba jedyny otwór w kolektorze, bez wyciągania przepustnicy, chyba że jakaś lepsza kamerka, moja nie dała rady. Najlepiej przez otwory świec z kątowym lusterkiem na kamerze, przy otwartym zaworze widać jego trzpień i talerzyk - u mnie czarna smoła. Zawory wydechowe czyściutkie. Denka tłoków też z lekkim nagarem, pewnie ten olej już spalał się razem z benzyną.
57
Matrix / ix20 / Odp: [Matrix] service manual matrix szukam
« Ostatnia wiadomość przez Dzius dnia 20 Lipiec 2025, 18:49:32 »
Mam ale "Kia_Venga_2010-2013_Service_Repair_Workshop_Manual.pdf" kupiony gdzieś w necie (bardzo duży rozmiar nie na maila). Poza tym słynna firma Haynes sprzedaje jakiś podręcznik dla IX20 produkowanych do roku 14, w wersji cyfrowej z dostępem przez stronę internetową , ale ja do tego nie kupiłem dostępu: https://haynes.com/en-gb/hyundai/ix20/2010-2015-16-petrol-366917
58
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 20 Lipiec 2025, 12:08:10 »
Takie mulenie auta na niskich obrotach niczemu dobremu nie służy. Zasyfia tylko kolektor ssący, i wykańcza dwumasę. I gdzie tu ekonomia?. Diesel też lubi zaszaleć przy 3-4 tys obrotów...
Właśnie dużo ludzi wierzy  w te bajki o eco jeździe co są wciskane na siłę do aut przez chore normy unijne. Dawniej zawsze zalecano szybkie przyśpieszenie do danej prędkości a potem jej utrzymywanie jako najlepsze.
Teraz zaś wielu jak ma 6 bieg to jadą na 1200 obrotach bo tak komputer podpowiada zmianę. Sam tak mam i człowiek łapie się za głowę. Co to za oszczędność jak potem sprzęgło padnie czy rozrusznik od częstego gaszenia start-stop.  Miałem getza 1.3 i tam silnik był raczej wysokoobrotowy i dopiero dobrze przyśpieszał jak łapał wyższe obroty a od dołu był słaby jak jakiś 1,2 64 konny.
Jednak teraz nawet owe silniki GDI pokazują, że jazda powolna powoduje ich szybkie zużycie z powodu nagarów i ubogiej mieszanki. Gdy jeżdżone na trasach są w lepszej kondycji i nie biorą oleju. Czyli jak wszędzie trzeba umiaru by na oszczędności nie zarobił tylko mechanik.
59
Matrix / ix20 / Odp: [Matrix] service manual matrix szukam
« Ostatnia wiadomość przez bykmark dnia 20 Lipiec 2025, 10:33:42 »
Mam "ix20_maintenance.pdf" mogę przesłać ma maila.

To co wysłałeś to instrukcje obsługi :) dodawane do każdego pojazdu przy sprzedaży.

Ja szukam instrukcji serwisowych używanych w ASO.
60
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez jacek2 dnia 20 Lipiec 2025, 07:46:03 »
Żadne jeżdżenie z wysokimi obrotami nie ma sensu. To czysta głupota. W niczym to nie pomaga a jedynie marnuje się paliwo. Jeździć należy z niskomi obrotami wtedy jest ekonomicznie. Po to jest zrobiony 6 bieg.

Takie mulenie auta na niskich obrotach niczemu dobremu nie służy. Zasyfia tylko kolektor ssący, i wykańcza dwumasę. I gdzie tu ekonomia?. Diesel też lubi zaszaleć przy 3-4 tys obrotów...
Strony: Poprzednia 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10 Następna