Ostatnie wiadomości

Strony: Poprzednia 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10 Następna
51
i30 GD / Odp: spala litr oleju na 1000 kilometrów
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 10 Wrzesień 2025, 08:57:12 »
Ja bym się pozbył tego auta i tyle nawet ze stratą. Remont tego silnika GDi to kupa kasy plus trzeba wymienić katalizator. A po remoncie i tak nie wiadomo ile silnik pojeździ. Najlepsza opcja to zakup drugiego silnika ale tu mamy wadliwe więc też trzeba dokładnie sprawdzić co  się kupuje i do tego ceny będą wysokie. Jak to w życiu i hyundaiu bo jak się psuje to wtedy używki są drogie bo chodliwe.
52
i30 GD / Odp: spala litr oleju na 1000 kilometrów
« Ostatnia wiadomość przez rafisz dnia 10 Wrzesień 2025, 06:44:34 »
no tak, ale to tylko pod warunkiem, że gładzie cylindrów nie są już porysowane, jeżeli rysy się już pojawiły, to wymiana kata nic już nie pomoże, wykręcaj świece, wjeżdżaj kamerką i dokładnie sprawdzaj stan gładzi, jeżeli porysowane to czeka cie albo remont albo wymiana silnika, wymiana na używkę to kot w worku, bez sprawdzenia gładzi szkoda każdej groszówki na taki silnik... z kolei remont to też nie takie hop siup, no bo pytanie czy są nadwymiarowe tłoki, czy można rozwiercać cylindry - tu chodzi o technologię wykonania, czy nie ma tam nikasilów czy podobnych im wynalazków, to tak na szybko, na początek kamerka
53
i30 FD / Ogromny pobór prądu na bezpieczniku w i30 FD
« Ostatnia wiadomość przez pawcik60 dnia 10 Wrzesień 2025, 01:56:56 »
Witam mam ogromny pobór prądu 3.6A na bezpieczniku ROOM LP 15A. Szukam pomocy technicznej skąd taki ogromny pobór prądu na bezpieczniku od oświetlenia wnętrza sprawdzone zamek pokrywy bagażnika też sprawdzone audio sprawdzone  po radźcie coś w tym temacie bo już sił brak co to jest tak prądożerne! Dziękuję za wszystkie odpowiedzi komentarze oraz pomoc w identyfikacji problemu...
54
i30 GD / Odp: spala litr oleju na 1000 kilometrów
« Ostatnia wiadomość przez karol-zg dnia 09 Wrzesień 2025, 23:22:19 »
14 k za naprawę powiedzieli? nie masz tego silnika? koszty naprawy by się zgadzały http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,16216.0.html
mam ten silnik (z taką samą pokrywą). Obejrzałem filmiki, do których podrzuciłeś linka.
Oto moje wnioski po obejrzeniu: głównym winowajcą jest katalizator, który się "kruszy", a że zmienna faza rozrządu nie domyka zaworu ssącego, to spaliny są zaciągane do komory spalania.
Przez drobne opiłki z katalizatora na cylindrze powstają rysy. Silnik traci kompresję i bierze olej i spala ten olej. Silnik powoli się zaciera.
Pierwszym krokiem ratowania silnika jest usunięcie katalizatora i zakup zamiennika, który się nie "kruszy".
55
i40 VF / Problem z przyciskami na kierownicy po aktualizacji systemu
« Ostatnia wiadomość przez medykos dnia 09 Wrzesień 2025, 20:36:04 »
Witam, posiadam  Hyundaia i40 1,7 crdi 2013r. Zrobiłem ostatnio aktualizację systemu. Aktualizację pobrałem z oficjalnej strony Hyiundaia przez aplikację Navigation Updater i zainstalowałem z pendrive. Obecnie posiadam wersję oprogramowania jak na załączonym zdjęciu poniżej.
Po aktualizacji zauważyłem że przestały działać przyciski sterowania radiem i telefonem na kierownicy. Próbowałem przywrócić ustawienia fabryczne radia oraz odłączałem klemy na 10 minut, żeby się wszystko zresetowało, niestety bezskutecznie.
Ktoś może miał podobny problem? Ewentualnie czy da się wrócić do starej wersji softu?
56
i30 PD / Odp: Nie działa AF w radiu
« Ostatnia wiadomość przez Miromat dnia 09 Wrzesień 2025, 16:56:47 »
To co opisałem dzieje się przy odbiorze stacji ogólnopolskich: Zetki, RMF, Trójki, Jedynki itd.
W załączniku moje radio.
57
i30 GD / Odp: spala litr oleju na 1000 kilometrów
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 09 Wrzesień 2025, 12:32:18 »
Pewnie masz to samo jak sporo innych ludzi. Czyli wykruszył się od temperatury katalizator i porysowało to cylindry. Stąd pobór oleju. Odkręć sondę i zobacz kamerką jak wygląda powierzchnia katalizatora. Zobacz sobie filmiki o wadzie 1.6GDi np. mechanika Rammirena Mechanik jak widać nie powiedział tylko proponował wstawienie drugiego silnika. A co ciekawe są nawet te silniki nowe prosto c China i sporo tańsze. Ale jak nie wymienisz katalizatora to drugi silnik też trafi szlak.
58
i30 GD / Odp: spala litr oleju na 1000 kilometrów
« Ostatnia wiadomość przez rafisz dnia 09 Wrzesień 2025, 03:08:56 »
14 k za naprawę powiedzieli? nie masz tego silnika? koszty naprawy by się zgadzały http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,16216.0.html
59
i30 GD / spala litr oleju na 1000 kilometrów
« Ostatnia wiadomość przez karol-zg dnia 08 Wrzesień 2025, 21:31:55 »
Witam, jestem tu nowy. Nie znalazłem podobnego wątku, więc proszę o pomoc.
Mam i30 z silnikiem 1,6 GDI. Obecny przebieg około 125 tyś. Mam to auto od przebiegu 94 tysiące.
Od kilku miesięcy pobór oleju wynosi około litr/1000 kilometrów. Końcówka rury osmolona, jak mu dam w mazak to czarny ślad zostaje na podłożu. Olej nigdzie nie cieknie
Wymiany oleju i filtrów co 10 000 km.
Przed ostatnią wymianą oleju zastosowałem płukankę Liqui Moly i do nowego oleju dodałem środek Liqui Moly z dwusiarczkiem molibdenu. Po przejechaniu 1000 km znów musiałem dolać około 0,7 litra oleju.
Byłem już u dwóch mechaników (ich opinia była niczym wywody adwokata na sali sądowej " wiem, ale nie powiem" - zapłać 14 tysięcy to naprawię).
Proszę o opinię, czy ktoś się spotkał z podobną dolegliwością.
Będę wdzięczny za każdą radę.
Pozdrawiam
60
Getz / Odp: Getz 1.1 - brak/spadek mocy?
« Ostatnia wiadomość przez Ozik89 dnia 08 Wrzesień 2025, 21:19:59 »
Nie wiem, 4 mechaników stwierdziło ze nie ma ;/ katalog samochodowy tez pokazuje ze moj model rzekomo nie ma, ale mniejsza z tym, ponagle zeby sprawdził ponownie, moze przeoczył. A jakies inne pomysly odnosnie tego spadku mocy?
Strony: Poprzednia 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10 Następna