Ostatnie wiadomości

Strony: Poprzednia 1 2 [3] 4 5 ... 10 Następna
21
Kona / Odp: Kona a instalacja gazowa.
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 14 Wrzesień 2025, 11:14:05 »
Akurat w hyundaiu ten 1.4 też nie jest aż taki idealny do gazu z powodu słabej głowicy. Fabrycznie go wypuszczali w i20 z gazem ale po zmianie głowicy na wzmocnioną. Dlatego też sam nie chciałem iść po getz z fajnym d gazu 1.3 na tego w i20. Samo punto też lepij kupić w podobnych pieniądzach bravo2 z 1.4T i wmontować tam gaz.
Z 4x4 to chyba jeszcze można kupić octavie ale tam też są silniki tsi lub wsadzona skrzynia DSG.
22
i30 FD / Odp: Dymienie na niebiesko I30 1.6 crdi 90km 2010
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 14 Wrzesień 2025, 10:43:56 »
Uszczelnienia popychaczy zaworowych do wymiany.
23
Kona / Odp: Kona a instalacja gazowa.
« Ostatnia wiadomość przez rafisz dnia 14 Wrzesień 2025, 09:55:53 »
no to jeżeli max 8 lat i napęd na 4 łapy, to chyba nie ma takiego auta pod lpg, jeżeli zrezygnujesz z tych 4 łap, to coś tam znajdziesz, ale raczej tylko w małych samochodach z segmentu B, moze C, sam niedawno się rozglądałem za autem do dojeżdżania do joba, a więc małe spalanie, lpg i manualna skrzynia biegów były priorytetem, no i jedyne co znalazłem rozsądnego, to fiat punto z ostatnich lat produkcji (do 2018) i hyundai i20 2 gen, zdecydowałem się na i20 z 1.4 MPI pod maską (ten sam silnik był jeszcze w ceedzie montowany i chyba i30, ale tu trzeba się upewnić), wszystkie bezpośrednie wtryski skreśliłem na dzień dobry, bo nawet jeżeli któryś jakoś tam toleruje lpg, to ich eksploatacja nie ma sensu, bo benzyna i tak musi być wtryskiwana (oczywiście w niewielkiej ilości), żeby nie zalepiło syfem wtrysków benzynowych, a więc oszczędności są niewielkie
24
i30 FD / Dymienie na niebiesko I30 1.6 crdi 90km 2010
« Ostatnia wiadomość przez webqurt dnia 14 Wrzesień 2025, 07:01:56 »
Witam serdecznie
Rano po przestanej nocy samochód po odpaleniu dymi chmura na niebiesko. Pozniej nie ma juz nic 0 dymienia. Dopiero na drugi dzien jak postoi przez noc to zadymi. Przejechałem 8k km i nie bierze oleju. Jakie moga byc przyczyny? Nie wiem kiedy swiece byly wymieniane. Dziekuje z gory za podpowiedzi pozdrawiam
25
Matrix / ix20 / [ix20 JC] Demontaż zegarów
« Ostatnia wiadomość przez BogdanM dnia 13 Wrzesień 2025, 23:15:01 »
Witam. Potrzebuję wymienić/naprawić licznik w ix20, mam problem z demontażem, nie chcę niczego uszkodzić. Ktoś wie od czego zacząć?
26
i40 VF / Olej silnikowy dobór?
« Ostatnia wiadomość przez Pocztex4 dnia 13 Wrzesień 2025, 22:35:05 »
Witam. Hyundai I40 1.7crdi. jestem po usunięciu DPF i klapy wirowych i moje pytanie brzmi czy dalej muszę wymieniać alej w silniku Motul 5w30 C3 nisko popiołowy , czy może być inny. Jeśli tak to jaki?
27
Kona / Odp: Kona a instalacja gazowa.
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 13 Wrzesień 2025, 20:40:36 »
Teraz przez wymysły unii i promowanie zielonego wału bo planeta płonie  wycofano z produkcji wiele starszych silników co nadawały się do gazu. Teraz promowane są owe 1.0 czy 1.2 lub w koreańcach te GDi. Tak samo norma euro 6 coraz bardziej rozwijana zabija silniki diesla.
Więc ciężko kupić z dobrym silnikiem na lata. Sam juz nie kupiłem dalej hyundaia bo po 1.3 silniku już nie było ofery dobrego o gazu. Nawet polecany MPI miał szklanki zamiast hydraulki w zaworach.
28
i30 GD / Odp: klimatyzacja i30
« Ostatnia wiadomość przez rysio0510 dnia 13 Wrzesień 2025, 19:40:28 »
Witam
Wiem że temat stary ale może komuś się przyda.Ja co prawda mam 1,6 crdi nie silnik benzynowy ale moze jest tak samo.U mnie akutatory bo tak się to nazywa są umieszczone na dole po obu stronach tunelu środkowego.Od strony kierowcy na dole po prawej stronie pedału gazu a od strony pasażera pod tunelem środkowym.Dostęp jest bardzo ograniczony od strony kierowcy jest lepiej trzeba zdemontować osłonę pod kierownicą wypiąć złącze OBD i odkręcić nawiew na nogi.W nawiewie jest wtyczka zasilająca sondę najprawdopodobniej temperatury trzeba ją wypiąć i jest dojście do akutatora,który jest mocowany na 3 wkrętach typu gwiazdka.Natomiast od strony pasażera trzeba zdemontować schowek osłonę pod schowkiem w którym jest lampka oświetleniowa to jest na zatrzaskach i opuścić na dół i wtedy jest dostęp do wkrętu mocowania nawiewu na nogi pasażera.Po odkręceniu jest lepszy dostęp do akutatora (siłownika)
Te akutatory są lewe i prawe.U mnie padły też 2.Można próbować wymienić sam rezystor po rozebraniu tego siłownika bo z reguły silniczki są dobre a padają właśnie rezystory.Robota ciężka bo na leżąco głowa jest tam gdzie trzymamy nogi i dostęp bardzo ograniczony ale mnie się udało i wszystko działa.
29
i30 FD / Odp: Ogromny pobór prądu na bezpieczniku w i30 FD
« Ostatnia wiadomość przez pawcik60 dnia 13 Wrzesień 2025, 19:03:41 »
Spróbuję do poniedziałku wieczorem Pozdrawiam!!
30
i30 FD / Odp: Ogromny pobór prądu na bezpieczniku w i30 FD
« Ostatnia wiadomość przez elektron1234 dnia 13 Wrzesień 2025, 17:20:58 »
Witam Wszystkich
Kolega kuba dobrze ci pisze Tak nie możesz sprawdzac poboru prądu .1Musisz wpiąc szeregowo aperomierz pomiedzy kleme a słupek akumulatora 2 zamknac otwarte drzwi srubokretem zamek NIE ZAPOMNIJ PO SKONCZONEJ PRACY OTWORZYC GO KLAMKA!!! 3 odkrecic  włacznik drzwiowy zeby nie paliło sie oswietlenie wnetrza 4 wszystkie drzwi i bagaznik zamkniete oczywiscie oprócz kierowcy Sprawdzasz wyciagajac kazdy mały bezpiecznik Pobór prądu na wyswietlaczu powinien byc max 0,10 A Idealnie to 0,05 a dopuszczalne gdy jezdzisz duzo 0,15A Powodzenia
Strony: Poprzednia 1 2 [3] 4 5 ... 10 Następna