Ostatnie wiadomości

Strony: Poprzednia 1 2 [3] 4 5 ... 10 Następna
21
i40 VF / Odp: [i40 VF] i40 2.0 gdi drgania przy przyspieszaniu, hamowaniu
« Ostatnia wiadomość przez XT1097 dnia 11 Czerwiec 2025, 11:17:06 »
Na maglownicy to raczej nie. Spróbuj czy nie masz jakoś zwichrowanych/wyboczonych opon - kółko na podnośnik, oprzeć np śrubokręt o jakiś stały punkt i kręcic kołem. Wyważanie to jedno ale wyważanie jest bez obciążenia masa. Ekstremalnie to może być skrzywiona półoś, jakaś podpora półosi mode (jeżeli jest).
22
i30 FD / Odp: Falowanie obrotów i szarpanie na ciepłym silniku 1.4 benz 109KM 2010
« Ostatnia wiadomość przez XT1097 dnia 11 Czerwiec 2025, 11:13:18 »
Jeżeli jest poprawa po naprawie jednej z wtyczek to szedlbym dalej tym tropem. Fakt że po wykonaniu szeregu czynności trudno jest określić co pomogło.
Poza tym nie popadaj w paranoję, na wolnych obrotach czasem trzęsie budą. Nawet w mojej Megane z 2018 - elegancki silnik 1,33 igiełka ale na wolnych zauważalnie trzęsie. Pomaga włączenie klimy bo wtedy pojawia się dodatkowe obciążenie silnika i podbicie obrotów. Walczyłem z tym 4 lata i olałem - nalatane 135 kkm i wszystko gra
23
i20 / [i20 GB] i20 błąd P0030 i check
« Ostatnia wiadomość przez Dodos131 dnia 11 Czerwiec 2025, 08:50:51 »
Witam serdecznie w moim pierwszym poście  8) Piszę tutaj by pomóc mojej mamie której w jej i20 z 2017 roku z silnikiem 1.2 G4LA (NLHB251BAJZ388260) pojawił się błąd i check jak w tytule tj P0030. Wychodzi że to sonda przed katem czyli rozumiem że dosłownie ta co ją widać zaraz za silnikiem? Chciałbym was bardzo prosić o numer części oryginalnej a najlepiej jakiegoś dobrego zamiennika. Na guglach jakoś nic nie mogę koń(🐎)krętnego znaleźć. Byłbym bardzo wdzięczny i bardzo dziękuję za każdą pomoc 🫡
24
i30 FD / Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
« Ostatnia wiadomość przez XT1097 dnia 11 Czerwiec 2025, 07:18:46 »
Auto jest wiekowe więc test kompresji też nie zaszkodzi. W benzynie łatwiej...
25
Tucson TL / Odp: Błąd P22B2
« Ostatnia wiadomość przez michu_sc dnia 11 Czerwiec 2025, 07:14:02 »
Tak właśnie myślałem żeby zacząć o obwodów a później sonda lambda
26
Tucson TL / Odp: Błąd P22B2
« Ostatnia wiadomość przez XT1097 dnia 11 Czerwiec 2025, 06:46:50 »
Ja się nie spotkałem ale opis sugeruje przerwę w obwodzie i na tym należy się skupić.
Jeżeli nie stwierdzisz przerwy wpisz na YT "jak sprawdzić sondę lambda" i dostaniesz masę filmików.
27
Tucson TL / Błąd P22B2
« Ostatnia wiadomość przez michu_sc dnia 11 Czerwiec 2025, 06:17:27 »
Cześć,
Tucsonie, diesel 2016, dostałem kontrolke check engine ale silnik pracuje bez zarzutów.
Zczytalem blad i mam Zczytalem błąd
P22B2 O2 Sensor Negative Current Control Circuit/Open (Bank 1 Sensor 2).

Na tyle ile wyczytałem to mogą być kable lub sama sonda lambda. Czy ktoś się spotkał z takim błędem?
Moze cos więcej napisać, poradzić?
28
i30 FD / Odp: Wypadanie zap%u0142onu na 4 cylindrze
« Ostatnia wiadomość przez Mniuch dnia 10 Czerwiec 2025, 22:21:00 »
1. Cewka pracuje, na gazie działa ok. Po odłaczeniu cewki na działającymcym silniku bardzo go osłabia...
2. Świece muszę sprawdzić,  (założone są nowe około 2 miesięcy temu)
3. Założony jest nowy wtrysk. ale sprawdzę jutro co i jak.
4. Luzy zaworowe były robione rok temu.
29
i30 FD / Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
« Ostatnia wiadomość przez ...kuba... dnia 10 Czerwiec 2025, 22:08:51 »
Na wolnych obrotach silnik równo pracuje?
1. Sprawdź przewody i kostkę do cewki,
2. Wykręć świecę i pokaż jak wygląda - mokra, sucha?
3. Masz pewność, że wtryskiwacz się otwiera, możnaby podnieść listwę wtryskową podłożyć tekturę z kartonu i zobaczyć w jakim stopniu i jak rozpylają wtryskiwacze i czy nie leją..
4. do sprawdzenia luzy zaworowe...
30
i30 FD / Odp: Falowanie obrotów i szarpanie na ciepłym silniku 1.4 benz 109KM 2010
« Ostatnia wiadomość przez ...kuba... dnia 10 Czerwiec 2025, 22:01:39 »
Świece NGK? oby nie "Made in France" bo u mnie takie właśnie faktycznie padły w dość krótkim czasie, najlepiej podłączyć komputer diagnostyczny i sprawdzić:
 - ilość wypadania zapłonów podczas przyspieszania,
 - czasy wtrysków,
 - korekty długo i krótkoterminowe,
 - wyprzedzenie zapłonu

Bardziej szedłbym w świece i może też pomiar kompresji.. uszkodzona cewka raczej nie miałaby znaczenia czy ciepły czy zimny, praktycznie cały czas by przerywała..

Trzeba pamiętać, że ten silnik ma też koło zmiennej fazy rozrządu ale raczej z tym nic się nie działo...
Strony: Poprzednia 1 2 [3] 4 5 ... 10 Następna