Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna
1
Accent / Odp: Wyciek półoś
« Ostatnia wiadomość przez rafisz dnia Dzisiaj o 08:05:03 »
nie wiem czy najlepszą opcją nie byłaby oryginalna używka, w dobrym stanie oczywiście, poza tym z przegubami wewn. w zamienniku bywa różnie, bywa że są tak dobrej jakości że na dzień dobry po montażu trzeba je wymieniać  :D, mam takie doświadczenia, wprawdzie nie hyundai ale też skośnookie auto, skończyło się na używce, bo nowy zamiennik był wart tyle ile na skupie złomu za niego zapłacą
poszukaj może tylko zewnętrznego bo jak pisałeś - strzela, a wewnętrzny zostaw jeżeli nie masz np. telepania kierownicą podczas dynamicznego przyspieszania, umyj go w środku, daj nowy smar, ewentualnie nową osłonę i jeżeli jest sprawny to nie ruszaj, bo ten stary oryginał prawdopodobnie jest lepszy niż nowy zamiennik, trzymaj się zasady że nie wyrzuca się sprawnych części z pierwszego montażu, takich części jak tam mają na montowni nie kupisz nigdzie
2
Accent / Odp: Wyciek półoś
« Ostatnia wiadomość przez acc24 dnia 30 Lipiec 2025, 23:51:33 »
Można kipić coś lepszego od tych 2 firm?! Nic innego nie widzę w sklepach.
3
ix35 EL / Demontaż radia
« Ostatnia wiadomość przez Artonis dnia 30 Lipiec 2025, 17:45:59 »
Dzień dobry,
Jako iż moje radio ma ogólną przypadłość czyli nie działa dotyk na dole wyświetlacza to postanowiłem je rozebrać (jak się popsuje to i tak mam w plamach kupić sprawną używkę, ale to ostateczność więć ryzyjuję i eksperymentuję), ale do rzeczy. Jestem na etapie odpięcia taśm które trzymają przedni panel radia. Górną taśmę wiem jak odpiąć, podważyć czarny zatrzask i można ją wyjąć, mam problem z dolną taśmą która jest wpięta w brązowe gnoazdo. Nie wiem jak ją wypiąć. Czy trzeba pociągnąc mocniej do siebie czy też coś podważyć/odchylić. Proszę o pomoc. Pacjent to LAN8940EHLM.

Załączam zdjęcie z internetu o które gniazdo mi dokładnie chodzi.
4
i40 VF / Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Ostatnia wiadomość przez Airwolff dnia 30 Lipiec 2025, 17:37:05 »
A gdzie podać powietrze od strony czujnika czy od strony DPF?
5
i40 VF / Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Ostatnia wiadomość przez Kuba M dnia 30 Lipiec 2025, 16:17:42 »
Podczepię się, bo rano też spanikowałem.

Witam od tygodnia jestem posiadaczem Hyundai i40 2014 r przebieg 102 tyś ,zrobiłem już nim dwie trasy 500 i 600km i 100 po mieście .Dziś rano sprawdzając olej na bagnecie mam ponad 1 cm nad max  :-(  Na 15 umówiony jestem do serwisu .Czego mam się spodziewać w serwisie wypalania? Wymiany oleju?

Zgodnie z tym, czego się dowiedziałem od rana, to olej się sprawdza po 5 min. od zgaszenia auta. Tak jest w instrukcji. Po nocy miałem gdzieś 0,5cm ponad full, potem drugi pomiar jak doszedł do właściwej temperatury pracy i 5 min. po zgaszaniu gdzieś około 0,5cm poniżej full. Wydaje mi się, że w takim razie jest ok? Koledze też powiedzieli w warsztacie, że ma olej ok.

Druga sprawa - mam auto od soboty, jeszcze nie złapałem wypalania DPF. W poprzednim aucie objawem było zwiększone spalanie przy hamowaniu silnikiem. Teraz mam automat - ale pewnie tak samo to ma wyglądać? Jeśli chwilowe nie spada do zera po puszczeniu gazu, to będzie to?


6
i40 VF / Odp: [i40 VF] problem z kluczem zbliżeniowym
« Ostatnia wiadomość przez Kuba M dnia 30 Lipiec 2025, 15:46:16 »
Aktualizacja - trochę namieszałem, przepraszam. Nie wyłączyłem funkcji keyless entry, chyba nawet nie ma takiej opcji (wyłączyłem ryglowanie podczas jazdy..). Po prostu nie umiałem jej obsługiwać (przycisk na klamce).. Przepraszam za zamieszanie.

Zmieniłem kluczyk, zmieniłem w nim też profilaktycznie baterie. Problem (ikona żółtego kluczyka, auto nie chce się zamknąć, wyświetlacz pośrodku nie gaśnie) wystąpił tylko raz na powiedzmy 8-10 zgaszeń. Wystąpił, gdy zapomniałem przerzucić bieg na P (został na D) - być może od tego system zwariował. Ale to też byłoby głupie, bo co to ma do rzeczy, po przerzuceniu na P nadal świecił się kluczyk... ale możne znowu szukam zależności tam, gdzie jej nie ma (kabel USB nie ma znaczenia).
Częstotliwość jakby zmalała, ale może jest jeszcze jakaś przyczyna inna - gdzieś wyczytałem, że jak akumulator jest słaby, to nieraz to wariuje. Auto pewnie stało u dealera, a teraz jeździ - może się podładował trochę :P Albo znowu wymyślam.
7
ix35 EL / Odp: [ix35] Polerowanie lamp, uszkodzony fotel kierowcy oraz inne bolączki.
« Ostatnia wiadomość przez jacek2 dnia 30 Lipiec 2025, 14:30:32 »
Pytanie zadał Windus po wyżej ..... nie wiem skąd to zakłamanie. Ja tylko udzieliłem odpowiedzi... :o
8
ix35 EL / Odp: [ix35] Polerowanie lamp, uszkodzony fotel kierowcy oraz inne bolączki.
« Ostatnia wiadomość przez yoda dnia 30 Lipiec 2025, 12:44:51 »
Tylko że ja o to nie pytałem osobiście nie chcę żeby mi się zamykały drzwi z automatu więc to nie mój cytat?
9
Matrix / ix20 / Odp: [Matrix] service manual matrix szukam
« Ostatnia wiadomość przez Dzius dnia 30 Lipiec 2025, 12:25:21 »
Kupiłem dostęp do podręcznika Haynes: https://haynes.com/en-gb/hyundai/ix20/2010-2015-16-petrol-366917
, ale nie jestem zadowolony. Wiele opisów , jak np. jak wymienić/ wyczyścić MAP Sensor, jest bardzo ogólnych - czytaj do każdego możliwego samochodu. Jak ktoś ma rzeczywisty problem może być trudno.
10
i30 FD / Odp: Obrotomierz wyłącza się po puszczeniu gazu
« Ostatnia wiadomość przez ...kuba... dnia 28 Lipiec 2025, 21:14:17 »
Mogę spróbować zagłębić się w temat ale potrzebuję wiedzieć więcej szczegółów, bo są dwa rodzaje komunikacji ECM-Licznik..
1. czy rocznik to faktycznie 2008? Przydałby się VIN do sprawdzenia wersji licznika i fabryka Czechy, czy Korea..
2. skrzynia automatyczna czy manual?
3. Oznaczenie sterownika silnika M7.9.8 czy ME17.9.11?
4. Masz na liczniku taki parametr jak spalanie chwilowe? nie chodzi mo i średnie l/100km

A co do występowania problemu to wystarczy, że na wciśniętym sprzęgle wrzucisz bieg i dodasz gaz? czy musisz puścić sprzęgło i ruszyć?
Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna