HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: Morales88 w 05 Kwiecień 2017, 07:30:24
-
Witam wszystkich, od prawie roku jestem posiadaczem elantry 1.6 2005r . Samochód ma założoną instalację lpg od kilku lat. Do tej pory sprawował się bez większych problemów (zrobiłem nim od maja 2016 około 25 tys) . Niestety od około miesiąca próbuje uporać się z usterką.
Samochód stracił moc, żeby podjechać pod wzniesienie potrzeba sie mocno natrudzić. Jak już się rozpędzi to jedzie ale lekka góra i zwalnia. Do tego wzrosło spalanie, wcześniej było na poziomie 9-10l teraz 13l lpg.
Zachowuje się podobnie na gazie i benzynie więc to raczej nie problem z instalacją.
Świece są nowe, przewody mają około 10 tys, olej filtry zmienione. Mechanik sprawdzał ciśnienie w silniku - jest prawidłowe. Komputer pokazuje problem z czujnikiem spalania stukowego. Pytanie czy da się go sprawdzić jakoś żeby nie wymieniać w ciemno? Czy ktoś miał podobny problem? Wrzucam zdjęcie odczytu z komputera. Dzięki za wszelką pomoc ;)
-
Można kupić używany czujnik za parę złotych i sprawdzić. Jeśli to to, to wtedy kupisz nówkę. Może to tez być problem z czujnikiem przepustnicy lub sondą lambda. Objawy mogą być podobne bo leje za dużo paliwa w stosunku do powietrza.
-
A czy w tym modelu występuje więcej niż jeden rodzaj czujnika spalania stukowego ?
-
Nie jest jeden.
-
Dzięki za pomoc. Kupię jakiś używany i zobaczymy co dalej.
-
Numer czujnika 39250-26600.
-
Wielkie dzięki.
A orientuje się ktoś czy mogę wyciąć katalizator i wstawić strumienicę oraz emulator do sondy - czy będzie tak działać czy dalej będzie łapać błąd? Ewentualnie czy da się wstawić uniwersalny katalizator dedykowany do pojemności 1.6 (euro 4) ?
-
Morales88, nie kombinuj ze strumienicą. Jeśli masz problem z katem, to albo padła sonda za nim, albo faktycznie się zapchał. Jak to drugie bezpieczniej będzie wstawkę zrobić, albo kupić używkę. Pasuje kat od matrixa 1,6 po 2005. Sam mam taki wstawiony, bo faktycznie się zapchał. Trzeba tylko kupić używkę przy której nie było LPG. Niestety teraz robią całość kata z kolektorem i kosztuje to kosmiczne pieniądze (ponad 2500zł. nówka) Sam kat uniwersalny można kupić za 400-600 zł., wycinka i wstawienie około 200 zł. Najważniejsza jest średnica by dobrze uniwersalny spasować do oryginalnych mocowań.
-
Sam kat uniwersalny można kupić za 400-600 zł., wycinka i wstawienie około 200 zł. Najważniejsza jest średnica by dobrze uniwersalny spasować do oryginalnych mocowań.
Ja chętnie wstawię kata uniwersalnego tylko niech mi ktoś da gwarancję, że to będzie działać ;) bo znalazłem nawet za chyba 350 zł więc bez tragedii . Tylko boję się, że sonda i tak będzie łapać błąd.
-
Problemem był katalizator, samochód działa jak nowy ;)
-
Jaki przebieg masz?
-
214 tys ale nie wiem od ilu na gazie bo kupiłem już z instalacją
-
Morales88, w papierach od LPG masz wpisany przebieg przy jakim było zakładane. Chyba, że od poprzedniego właściciela dostałeś jedynie certyfikat na zbiornik. Z tego co wiem, to przebieg jest wpisywany w karcie gwarancyjnej i książce serwisowej. Teoretycznie powinien też w homologacji całego zestawu zamontowanego w aucie, ale to nie jest konieczne. Na 100% jest w książce serwisowej i na karcie gwarancyjnej.