HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: Piotrek79 w 25 Marzec 2017, 11:39:00
-
Witam.
Dzisiaj zrobiłem test przelewowy wtryskow i wyszło tak.
Pojemniki-100ml każdy.
Samochód rozgrzany, pracował 5 minut.
Od lewej-1,2,3,4(wtrysk).
Po pięciu minutach pracy na pierwszym jest 50 ml czyli najwięcej, resztę to widać. Najmniej jest w 4 pojemniku.
Może ktoś coś powiedzieć o tym, czy to dużo, mało, w normie????
(http://i.imgur.com/OdQDg2e.jpg)
-
Ustalić normę w takim teście będzie ciężko, bo nigdzie takich danych nie ma. Moim zdaniem test przelewowy jest jedynie wskaznikiem rozbieżności pomiędzy wtryskami i przynosi jedynie wskazówkę przy sporych odchyłach. U Ciebie widać, że pierwszy więcej daje w powrót, ale jak się ma to względem reszty nie dowiesz się, toteż najlepszym sposobem diagnozy jest specjalista i jego maszyna.
-
W sumie racja, ale i tak ten pierwszy odstaje reszty więc raczej go wymienię.
Myślałem,że są jakieś dane/informacje np w danym czasie ile ma iść paliwa na przelew .
-
Kiedyś zgłębiałem temat i rozmawiałem ze starym fachurą, który zajmował się naprawą i regeneracją wtrysków. Twierdził, że tolerancje można uzyskać, ale tylko w przypadku nowych wtrysków i z tego co pamiętam wynosi ona 20 %, ale do tego również są potrzebne pomiary ciśnienia i czas rozpylania, które można jedynie uzyskać sprawdzając na maszynie. Poza tym, uświadomił mnie jakim błędem jest sugerowanie się testem przelewowym, a mianowicie zakładając np. na Twoim przypadku, że wszystkie 4 wtryski mogą już puszczać, 3 mniej, a 1 więcej, zakładając fałszywą tolerancję można by uznać, że wszystko jest w normie, a w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Dlatego zawsze powinno się wymieniać, lub regenerować wszystkie jednocześnie i tak też postępują renomowane serwisy.
PS.
Jeżeli byś wyciągał wtrysk/wtryski to mam prośbę, abyś porobił foty zwłaszcza końcówek. Być może podejdą ze starszych modeli BMW, ten sam producent, wtyczki te same, góra wizualnie ta sama, jeżeli dół się zgodzi, to koszta pójdą przez pół.
-
Oczywiście zgadzam się.
Jednak zaryzykuje i kupię ten jeden po regeneracji i zobaczę co się będzie działo.
Sprawdzam dlatego, że zimą miałem spalanie 13 litrów-12 kilometrów trasa później trochę po mieście.
Teraz na trasie wychodzi tak orientacyjnie 9 litrów.
Zobaczymy.
-
Moim zdaniem wszystko będzie zależało od tego, w jakim stanie uda Ci się zakupić taki wtryskiwacz. Jeżeli byłbyś go pewny, to w pełni podzielam Twoje zdanie, że taki test dał by pogląd na pozostałe 3.
-
No mam zamiar kupić jakiś w miarę pewny sprawdzony jest parę takich na aldrogo z gwarancją .
Zobaczmy ,najwyżej będę zwracał.
W sumie to też dziwna sprawa z tym moim samochodem.
Gdzie nie czytam to jak wtryski mają dość to kłopoty z odpalaniem, nie równe obroty itp a u mnie nic. W największe mrozy pali pięknie, obroty trzyma zawsze idealnie można powiedzieć, że nic się nie dzieje oprócz tego spalania :(
-
Układ CR rządzi się nieco innymi prawami, niż ten na starej pompie rotacyjnej. Jeżeli jesteś pewny paliwa które tankujesz, jednostka pracuje dobrze, nie kopci, nie szarpie, nie śmierdzi paliwem, nie muli, to poszedł bym również w stronę paru innych rzeczy.
1 Pompa paliwa
2 Zle ustawiony rozrząd
3 Czujniki ciśnienia, temperatury
4 Przepływomierz
5 Mapy w ECU
-
Paliwo powiedzmy na 90% pewne bo mają kontrolę.
Silnik tak jak mówiłem chodzi dobrze, dynamika ok, nie dymi trudno zauważyć czarny dym z tłumika ogólnie powiedział bym, że wszystko bardzo w porządku.
Zaryzykuje z tym wtryskiem jak nie pomoże to będziemy myśleć dalej :)
-
Próbuj, oby to rozwiązało Twój problem. Znalazłem filmik z wymiany wtrysku, wydaje się być banalna. Autor filmiku ma sporo filmików instruktażowych do Tucsona, warto przejrzeć.
-
Film jak najbardziej przydatny.
Czytałem trochę i z wtryskami w crdi nie ma większych problemow.
W 99% przypadków można powiedzieć, że wychodzą rękami :)
Najważniejsze to dobrze przygotować gniazdo w głowicy musi być czyste i oczywiście nowa miedziana podkładka.
Jutro kupię wtrysk i będę walczył jak przyjdzie.
[ Dodano: 2017-03-30, 14:36 ]
Kupiłem wtrysk po regeneracji,dzisiaj przyszedł jak założę to zrobię próbę przelewową i zobaczymy jak daje prawie nowy a reszta.
(http://i.imgur.com/LchxbCW.jpg)
(http://i.imgur.com/oS27p8l.jpg)
[ Dodano: 2017-03-31, 12:53 ]
Wtrysk po regeneracji założony i przelewy wyszły tak
(http://i.imgur.com/WgO92Pk.jpg)
Czyli praktycznie tak samo jak wcześniej na tym starym.
Czego teraz się złapać???
Pompa, sprężanie???
[ Dodano: 2017-03-31, 13:28 ]
Czy w tym silniku 113km jest jakaś jakaś kalibracja wtryskow po wymianie????
[ Dodano: 2017-04-01, 21:24 ]
Która coś, jakieś pomysły????
-
http://service.hyundai-motor.com//euro5/index.tiles
.
-
Muszę to przetłumaczyć .
A tak na szybko to o co chodzi???
[ Dodano: 2017-04-01, 22:11 ]
Kiedyś próbowałem zalogować się na tej stronie,ale coś nie chciało się zrobić.
-
Tam jest opisany proces kodowania przez Caacade, choć inni twierdzą że po wymianie wtryskiwacza nic nie robili.
Czy teraz masz wszystkie z literą Y?
Logować się trzeba linku aktywacyjnego lub z zarządzania hasłami w windows.
-
Dokładnie teraz wszystkie są Y.
Wcześniej ten pierwszy był Z.
Czyli teraz pasuje gdzieś do kogoś kto jest w temacie podjechać na kodowanieA że nikogo takiego nie znam to pozostaje tylko Hyundai.
-
Kodowanie można zrobić tym http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&start=0
-
Zobaczę może kogoś znajdę, kto się na tym zna lepiej niż ja :)
Sam to tak średnio wolę robić mechanikę :)
Może odepne mu akumulator to się coś poprawi :)
-
Tu masz dobrą lekturę
http://biblio3.url.edu.gt/Libros/2012/common.pdf
Jeżeli chodzi o adaptacje wtrysku, to jeżeli faktycznie jest taka potrzeba, to nie ma z tym żadnego problemu, każdy warsztat, który ma komputer zrobi to w parę minut, tylko przypilnuj, żeby Ci wpierw posprawdzali błędy i w razie czego przed kalibracją je usunęli.
Ps.
Nie wiem, ale być może diabeł tkwi w szczegółach. Na focie widać numer boszowski na wtrysku 0445110-126, a ja znalazłem stronkę z katalogiem numerów wtrysków do Hyundaia i wedle niego powinno być 0445110-290. Sprawdz ten numer z pozostałymi, jeżeli faktycznie będzie różnica, to może być taki sam myk, jak u mnie z paskiem rozrządu i stąd potrzeba adaptacji, jednak przed jakąkolwiek ingerencją w system zamienił bym wtryski miejscami i ten nowy wrzucił w inne gniazdo i zobaczył, czy czasem przyczyna nie leży gdzieś indziej.
http://www.wtryskiwacz.com/katalog-wtryskiwaczy-common-rail-bosch/hyundai/
-
Numery teraz mam jednakowe na wszystkich wtryskach.
Podmieniac wtryski to nie wiem czy jest sens, bo przecież nowy i ten stary wtrysk leja praktycznie tak samo.
Spróbuję tej adaptacji gdzieś.
-
Oczywiście że jest sens, jeżeli zamienisz miejscami i nadal ten nowy będzie lał, to będziesz miał pewność, że trzeba go adaptować, lub może być również i tak, że on też jest nie dobry. W sumie, to można było przed zakupem tego nowego zamienić miejscami te co były i zobaczyć, czy lanie w przelew przeszło razem ze wtryskiem, ale to można jeszcze nadrobić.
-
W sumie tak.
Tylko zakładać od razu,że ten co ma być na 100% dobry jest zepsuty no nie wiem :)ale jak nie znajdę wcześniej jakiegoś magika od wtryskow to chyba się wezmę i zamienię je miejscami .
Tylko, że też te dwa wtrysk leja można powiedzieć identycznie to nie daje mi spokoju .
-
W tej lekturze, do której dałem Ci wcześniej linka jest opisane bardzo szczegółowo jak robić test przelewowy. Co do lania wtrysków, już wcześniej Ci mówiłem, że przyczyna może być zupełnie gdzieś indziej, tym bardziej, że nie ma żadnych niepokojących objawów. Jeżeli chodzi o mnie, to ja bym przerzucał, od czegoś trzeba zacząć, a przede wszystkim czegoś być pewnym, żeby można iść dalej. Przerzucenie nic Cię nie będzie kosztować, adaptacja już tak.
-
To tak zrobię.
Zamienię je miejscami i zobaczymy.
[ Dodano: 2017-04-02, 10:28 ]
A przepływomierz mam dobry chodzi mi o numery
(http://i.imgur.com/53uKU4f.jpg)
-
Najlepiej sprawdzić po vinie na schematach, które dał Kosmos
https://hyundai.afora.ru/eur/
http://epc.japancars.ru/hyundai/
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Hyundai
-
[ Dodano: 2017-04-02, 20:30 ]
Dla potomnych.
Dzisiaj odpiołem akumulator tak na pół godziny, bo nie dawało mi to spokoju :)
Wyjazd w trasę i na tym wskaźnik zużycia paliwa jazda mieszana pokazuje 8 litrów :) jak to zobaczyłem to od razu banan na mordzie :) zobaczymy ile wyjdzie na dystrybutorze.
Tak więc reset pomógł,mogę teraz stwierdzić,że ten wtrysk nie przelewa,ale jeszcze to sprawdzę.
Tu fotka jeszcze na gorąco,ale był moment 8 litrów :)
(http://i.imgur.com/TSsaLga.jpg)
Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc :)
-
No to rewelacja, oby tak już zostało. Mógł byś podpowiedzieć jak włączasz ten pomiar spalania, czy to jakaś ekstra opcja?, u mnie jest jedynie licznik główny i dzienny i na tym koniec :-(
-
Z prawej strony kierownicy nad stacyjka masz przycisk i nim przełączam.
-dzienny przebieg.
-ile zostało do przejechania na paliwie które jest w baku.
-no i to spalanie na setkę.
Tak już było i nie wiem czy to jakieś dodatkowe wyposażenie czy wszystkie tak mają.
-
Wyposażenie dodatkowe które można sobie dołożyć (allegro).
-
A możesz to rozwinąć ?
-
Trzeba wymienić zegary.
-
Szczerze mówiąc piszesz dość zagadkowo. Jeżeli trzeba zmienić zegary, to z jakich, na jakie ? Jeżeli ta opcja jest ograniczona jedynie zawartością epromu, to może jest jakiś sposób, aby ją uaktywnić ?
-
Patrzyłem w instrukcji i wychodzi,że były dwa typy tych ''komputerów''.
U mnie jest typ A.
(http://i.imgur.com/OZfpmpE.jpg)
-
Ale z tego co wrzuciłeś wynika, że w obu wersjach powinna być opcja spalania