HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: Zbychu w 21 Marzec 2017, 21:05:27
-
Znalazłem kolejny wyciek, a konkretnie delikatnie cieknie olej na rozrusznik od strony skrzyni biegów. Początkowo myślałem, że puszcza uszczelka kolektora dolotowego ( do końca jednak nie mogę tego wykluczyć), ale dostrzegłem mocno spoconą uszczelkę przepustnicy, tą która wystaje z pokrywy elektroniki, tej kwadratowej puszki. Wyciągnąłem całą przepustnicę, była dobrudzona z niewielką domieszką oleju. Odkręciłem również denko elektroniki, a tam ku mojemu zdziwieniu pływa sobie olej. Rodzi się więc pytanie, czy ten olej tam ma być, czy raczej nie powinien i należy go usunąć ?
Przepustnica nr 3510027400
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/7f9144ac00c0.png) (https://naforum.zapodaj.net/7f9144ac00c0.png.html)
-
Oleju tam nie powinno być jedynie smar na kółkach zębatych. Wydaje mi się że mógł się tam dostać przez ośkę klapki w przepustnicy. Sama nakrywka obudowy kółek była szczelna?
-
Wydaje mi się, że obudowa jest szczelna. Też tak przypuszczam, że olej dostał się tam przez grzybek, a jeżeli tak, to czy jest jakiś zestaw naprawczy coś na styl pompy wspomagania, czy należy się powoli przymierzać do szukania drugiej przepustnicy ?
-
Trzeba by było dostać się do ośki od strony kółek i zobaczyć co tam uszczelnia. Zestawu do naprawy nie ma. Pytanie dlaczego w dolocie jest olej?
Nowa wersja 35100-27410
http://www.ebay.pl/itm/PRZEPUSTNICA-KIA-CEED-SPORTAGE-HYUNDAI-i30-TUCSON-3510027410-35100-27410-/252284991394
-
W samym dolocie olej występuje śladowo i tak sobie myślę, że w doładowanych dieslach może nie jest to normą, ale występuje dość powszechnie. Przy dużych ilościach można by skłonić się w stronę turbiny. Być może wcześniej były z nią problemy i jeżeli ośka faktycznie puszcza, to olej poszedł do środka, turbo zostało zregenerowane, lub wymienione, ale nikt nie wpadł na pomysł by zaglądnąć do obudowy. To oczywiście jedynie moje gdybanie i mogę się mylić, więc jeżeli masz jakieś sugestie chętnie przyswoję.
-
Ja myślę,że ten olej jest z turbiny i to pewnie z tej co jest zanotowana.
Po prostu praktycznie każde turbo dmucha pewna ilość oleju A co najważniejsze to pod ciśnieniem :)
Do tego teraz dołóż czas i luz na osce to i może się tego oleju uzbierać :)
Wyczyść to z tego oleju,jak się da to jakoś uszczelnij jak nie to złóż tak jak jest i pewnie znów na długi czas będzie tam sucho.
Tak myślę :)
-
Piotrek79, przedstawiłeś bardzo możliwą przyczynę. Zajrzałem tam jeszcze raz tak na szybko i coś mi się wydaje, że to może jednak nie być olej. Przypomina to bardziej wytopiony smar, ale czy to możliwe?. W weekend będzie trochę więcej czasu, to się za to wezmę szczegółowiej. Jeżeli kosmos2011, pisze, że tam powinien być smar, więc rodzi się podstawowe pytanie jaki ?
-
Pewnie na 100% tam musi być smar.
Możliwe,że jest stopiony przecież przepustnica jest blisko silnika więc i temperatura wyższa.
Pewnie musisz dobrać jakiś co w zimie nie stwardnieje na kamień a i przy wyższych temperaturach woda się Nie zrobi.
[ Dodano: 2017-03-23, 11:21 ]
Myślę że tak był by dobry.
Wysokie temperatury będzie ok(-60°/+230°)
http://www.tme.eu/pl/details/ss_40g/preparaty-smarujace/cx-80/smar-silikonowy/?brutto=pl&gclid=CK_7_Zqz7NICFRJlGQodpmsJmw
(http://i.imgur.com/FtMDtvu.jpg)
-
Nie wiem, czy u siebie dostane akurat ten, ale dziękuje Ci za naprowadzenie.
Jak możecie to zerknijcie do tematu, bo pomimo nowego postu zalicza go do poprzedniego nie wskazując na nowy.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3946&postdays=0&postorder=asc&start=15