HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: didarioxx w 21 Marzec 2017, 17:06:14
-
Witam.
Dzisiaj spotkał mnie dziwny przypadek.
Jade hultajem po mieście (obwodnica 120-140km/h), po czym gdy zwolniłem do ok 80km/h zauważyłem, że swiecą sie na desce kontrolki:
-immobilizer,
-akumulator (brak ładowania),
-olej,
-check engine.
co dziwne silnik pracował poprawnie: żadnych stuków, bić, mułowatości.
W tym samym czasie sam przełączył się z LPG na PB (kontrolka gazu migała).
Po ok 3-5 minutach kontrolki zgasły i załączył się LPG (samo z siebie).
Gdy wrócilem do domu (jakieś 130km później), podłączyłem auto pod Cascade i program do lpg.
Zero błędów, problemów i komunikatów.
Jednak nie daje mi to spokoju. może ktoś miał podobny przypadek, lub podejrzewa na co zwrócić uwagę?
Dodatkowe info:
- od przeglądu dystans 12 tysi,
- przebieg 117 tysi,
- instalacja LPG Stag Go Fast (5 miechów temu zakładana, podzespoły Stag).
-
Sprawdź alternator i grube przewody od akumulatora i nie jeździj tak szybko obwodnicą.
-
Dzięki kosmos2011 za podpowiedzi:)
Sprawdziliśmy z mechanikiem napięcie na akumulatorze.
Z rana przed uruchomieniem 12,8v,
po odpaleniu (bez odbiorników) 14,2v,
z odbiornikami (światła długie i nawiew max) też 14,2v,
po włączeniu dodatkowo podgrzewania tylnej szyby spadło do 13,7v.
Niby okej, lecz mechanik mówi, że przydałoby się wymontować alternator, sprawdzić i ewentualnie zregenerować.
Przy okazji sprawdziłem poziom oleju (zapomniało mi się ostatnio) no i była dolewka poniżej litra.
Jak na prawie 13 tysi przebiegu od wymiany to mało go spalił:)
-
Dobry alternator, więc nie daj sobie wcisnąć jego naprawy bo wywalisz kaskę w błoto.
Jeśli się problem nie pojawi znów trzeba traktować jak błąd matrixa :-D Możę gdzieś coś zaśniedziało i nie stykało. Może jak montowali gaz coś potem nie łączyło. Może kostka w liczniku, może masa.
U mnie raz ześwirował gaz brc. Wariował wyświetlacz i przełączał się po prostu choinka.Pomogło odpięcie akumulatora na jakiś czas.
Najgorsza jest taka usterka co pojawia się i znika bo można wymienić na próżno pół samochodu a była mała pierdołka.
-
Nie chcę zakładać nowego tematu, bo w sumie również dotyczy kontrolek. Czy w getzie powinna być kontrolka zapalonych świateł przeciwmgłowych przód/tył? Czy przyciski do tych świateł powinny mieć podświetlenie? I jeszcze jedno pytanie: wczoraj wymieniałem świece i przewody WN. Po zmianie cały czas paliła się kontrolka Check Engine. Po zresetowaniu akumulatorem kontrolka zniknęła. Czy to normalna sytuacja, czy lepiej wziąć sobie do serca, że zaraz po wymianie świeciła się kontrolka i udać się do mechanika?
-
Nie chcę zakładać nowego tematu
Nie musisz bo tematy już istnieją.
Podświetlenie przycisków http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2917&highlight=pod%B6wietlenie
Przewody WN http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6439&highlight=przewody
Na drugi jak będziesz szukał miejsca na Swój post to użyj funkcji szukaj (jest na górnej belce forum z lewej strony) znajdź podobny temat (ten temat dotyczy problemów z prądem w aucie) i tam dopisz pytanie.