HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: kosik25tnt w 17 Marzec 2017, 09:11:41
-
Witam mam problem z Gackiem 1.5 Crdi z roku 2004.
Auto od jakiegoś roku czasami "głupiało" zdarzało się to raz na pół roku, raz na 3 miesiące i przechodziło jakby ręką odjął. Niestety problem od tygodnia pojawia się codziennie nie zależnie czy na zimnym czy na ciepłym silniku.
Objawy:
Auto po odpaleniu ma normalne obroty ok 850-950 ale nie wchodzi na obroty na biegu jałowym. Po wduszeniu pedału gazu na luzie auto bardzo wolno nabiera obrotów do 1500 i to jest max. Auto bardzo ciężko chodzi przy trzymaniu pedału gazu wduszonym do podłogi auto stopniowo zwiększa swoje obroty a z tłumika leci śmierdzący dym w bardzo dużej ilości...
Po jakiś ok. 5 minutach auto wchodzi na swoje obroty (czasami po ponownym odpaleniu samochodu) i jeździ normalnie nie przymula, nie szarpie chodzi cicho i ma moc jakby mu nic nie dolegało.
W ostatnim miesiącu były wymieniane:
-Akumulator
-Filtr Paliwa
-Filtr Powietrza
-Filtr Kabinowy
Był czyszczony przepływomierz oraz rozrusznik
Auto nie pokazuje żadnych błędów przy awarii a jak już chodzi dobrze to na diagnostyce komputerowej ma wzorowe parametry
Wczoraj po pracy podczas awarii zrobiłem ss z programu PISTON
Auto podczas awarii zaraz po odpaleniu
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/g9yMpY_08iJCy7Buje9PROuI0OowZT
Auto gdy weszło na obroty podczas jazdy
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/cZnFuhEIXTlc0mpvdeqaSFVPXqotD5
Czasami gdy obroty nie wchodzą i pedał gazu jest wciśnięty na maxa i nagle normalne obroty wchodzą Gacek zostawia po sobie ślad
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/H6hkn~XISoWc4MurUo2xTKrMPxgSXa
Od mechaników usłyszałem, że może być uszkodzona pompa paliwa, potencjometr, przepływomierz, zapchany katalizator spotkał się ktoś z podobnym problemem? A może ma ktoś jakiś pomysł? :)
-
Podobny problem opisany tutaj (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2641577.html)
-
Dzięki tylko, że w moim przypadku auto reaguje na pedal gazu (zwiększają się obroty z 900 do 1500/1800 ale bardzo powoli) bo im bardziej go wduszam tym ciężej silnik chodzi i z rury wydobywa się coraz więcej dymu po czym obroty wchodzą i auto jedzie normalnie. Nie trzeba go gasić sam wskakuje na obroty tylko po czasie. Gacek był podłączany pod komputer w czasie awarii ale błędów nie było żadnych...
-
Dlatego napisałem, że to podobny problem.
W pierwszym poście z tego linka jest napisane:
"Czasami trzymam na niskich obrotach i po pewnym czasie coś się odblokowuje i auto zaczyna reagować na pedał"
Czyli podobnie jak u Ciebie auta nie trzeba gasić, żeby zaczęło normalnie na obroty wchodzić.
Też mam takiego Getza z 2003 r. więc z ciekawością będę śledził wątek. U mnie jak na razie "odpukać" jest ok.
-
"Czasami trzymam na niskich obrotach i po pewnym czasie coś się odblokowuje"
Dokładnie tak samo chodzi na wolnych obrotach nie gaśnie, wduszam gaz reaguje ale ma jakiś opór bo obroty dochodzą do ok 1500 i słychać jak silnik wyje (jak by się dusił) a więcej nie chce wejść pochodzi tak na luzie ok 5 minut wduszam gaz i obroty są już normalne.
Co najdziwniejsze próbowałem w takim stanie jechać i na 2 jechał w miarę normalnie prędkość osiągał max 20-30 i strasznie kopcil.
Dziś był u mnie elektryk z profesjonalnym sprzętem i auto miało wzorcowe pomiary, robił testy wtryskiwaczy i silnika i żadnego błędu nie było. W przyszłym tygodniu mam mu podrzucić auto na 2-3 będzie zaglądał do niego i sprawdzał parametry podczas awarii.
Co dziwne codziennie rano auto po nocy odpala normalnie jak jadę na 14 do pracy też problem zaczyna się jak kończę pracę 4 dzień z rzędu o 22 tak jakby chciał zasugerować że powinienem zostać na nadgodzinach Hahaha :-)
-
Egr, wtryskiwacze, filtry paliwa w zbiorniku paliwa.
-
Dzięki. Parametry wtryskiwaczy są ok 👌
-
Test przelewowy.
-
Pytanie z innej beczki polecacie jakiś dobry program do diagnostyki na androida?
-
Piston, Torque, OBD auto Doctor. Minusem jest adapter OBD na BT. Korzystałem z takiego w Octavii. Niestety miał taką przypadłość, że łączył się z kompem samochodu jedynie dwa razy. Za trzecim razem już nie działał. Tzn. telefon nie mógł się połączyć z modułem. Sprawdzałem na trzech rodzinnych telefonach i za każdym razem było to samo. Pomagał reset telefonu do ustawień fabrycznych i ponowne parowanie urządzeń. Ale też tylko na dwa razy :)
W końcu straciłem cierpliwość i kupiłem coś w tym rodzaju (http://www.ceneo.pl/48113129#mh=J5I9rygM95000VyWKdIvVjaDYxd4w_puKwSEkyhOQpTqy_whb2svl1By2OdMaaxNiuYWOUfv3v_xM80nEZgo4b1VnRfo3hVMULbFazXZio9YazG_tDQYU0SEzRSqc87J1r7-906fUyfa1O3uKwVenEbmvmQbYYG0ZGBNpfq53hnk3SgDL3_CUwROSgfSwhxzRig2) za 100 zł na OLX. Niestety tylko po angielsku
-
Mam wersję złącza na bluetooth i jak narazie nie ma z nią problemu. Korzystam także z Torque oraz Piston ;-)
-
Nie zaszkodzi przejrzeć i wyczyścić przepustnicę. U mnie pomogło.
-
3 dni Gacuś jeździł normalnie a dziś z rana znowu problem
http://uploadfile.pl/pokaz/1049466---r0mv.html
[ Dodano: 2017-04-02, 19:23 ]
Od tygodnia auto jeździ normalnie, pomogło czyszczenie zaworu egr :-)