HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: cosmos w 08 Marzec 2017, 10:26:53
-
Panie, Panowie,
mam problem z niby prostym montażem tytułowego uchwytu. Odkręciłem i zdemontowałem wycieraczkę, ale żeby włożyć uchwyt, trzeba prawdopodobnie odkręcić jeszcze jedną śrubę (tak mi się wydaje, jeżeli się mylę to niech mnie ktoś oświeci).
Problem w tym, że u mnie mocną się zapiekła i nie można jej odkręcić. Można oczywiście kupić jeszcze raz silniczek/trzpień wycieraczki, ten uciąć, zdemontować tylny plastik i to ponownie założyć. Ale sam tego nie zrobię, tu już będę potrzebował pomocy mechanika, czyli wyskoczę z kasy (a na razie czeka mnie wymiana sprzęgła).
Poza tym szkoda niszczyć i wymieniać dobrze działający mechanizm...
Więc na razie kombinuję jak można ten plastik przełożyć przez trzpień bez odkręcania tej śruby. Może wyciąć jego część, przełożyć przez trzpień i jakimś dobrym klejem skleić? A może ktoś znalazł inny patent? ;-)
Ktoś się z tym męczył?
-
Mechanizm jest prawdopodobnie identyczny jak w Getzie, mam na myśli ten trzpień z wycieraczką i silnikiem ( to jest jeden element ). U mnie po prostu tak się zapiekł , że w momencie odkręcenia urwał się wraz z obudową. Kupiłem używkę ale problem był podobny . Nakrętka trzpienia też się ciężko odkręcała. Proponuję oliwić , napuszczać jakimś płynem penetrującym i bardzo ostrożnie odkręcać. Za drugim razem się udało. Innego sposobu nie znam. Pomysł z klejem jest chyba słaby.
-
Załączyłem zdjęcie jak to wygląda. Wyglądał gorzej - trochę go oczyściłem, jednak nadal nie ma jak tej śruby odkręcić!
Popsikam jeszcze przez parę dni wd40 i zobaczę, może puści.. . Choć patrząc jak to wygląda (nawet po czyszczeniu) to wątpię, stąd szukam jakiegoś alternatywnego rozwiązania.. . Jakieś pomysły?
-
Najlepiej znaleźć warsztat który ma podgrzewacz indukcyjny lub po zabezpieczeniu szyby podgrzać małym palnikiem na propan-butan.
https://www.google.pl/search?q=podgrzewanie+indukcyjne&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&espv=2&biw=1280&bih=709&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjK2aKNqcfSAhUH8ywKHfK0AsQQ_AUIBigB#imgrc=s3cpEftHjQftJM:
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
http://www.kiasportage.net/s003/15238050
-
Osobiście jak mam takie nakrętki nie do ruszenia w dostępnym miejscu to je rozcinam/piłka do metalu lub ''dremel'' A nakrętke to kupisz wszędzie.
Jak gwint jest trochę skorodowany to poprawiam go małymi pilnikami(iglakami).
-
Sposób z rozcinaniem nakrętki całkiem sensowny. Jak WD40 nie pomoże to tak bym zrobił.
-
Czyszczenie gwintu pilnikiem jest ryzykowne, polecam szczotkę drucianą do wkrętarki/wiertarki. Idzie tym wyczyścić na błysk.
Jeżeli WD i delikatne oklepanie nie da rady to nie ciąg na siłę bo urwiesz tuleję, jeśli masz małą żabkę, próbuj przytrzymać tuleję między szybą a nakrętką i dopiero kręć.
Grzania nie polecam, stopisz plastik, wypalisz smar. Cięcie nakrętki jest dobrą radą.
Jak będziesz składał użyj na to wszystko najlepiej smaru grafitowego lub innego, nie składaj na sucho bo później znów będą problemy.
-
Wydaje mi się,że bardziej ryzykowne jest majstrowanie wiertarka i szczotka koło szyby.
Jak szczotka źle złapie gwint to może bardzo odbić i szyba gotowa.
Ręcznie zrobisz to precyzyjniej i bezpieczniej.
Co do smaru to w takich miejscach tylko porządny smar odporny na wodę.
-
Wielkie dzięki Wszystkim za rady. Rzeczywiście, pomysł z cięciem nakrętki nie jest zły. W zasadzie wydaje się najmniej inwazyjny, a nakrętkę kupię wszędzie! Idą ciepłe dni (mam taką nadzieję) to przy piwku usiądę z piłą i do roboty. I przy okazji mam w końcu pretekst do zakupu nowego brzeszczota ;-)
A jak to nie pomoże to poszukam warsztatu z podgrzewaczem indukcyjnym i pogadam z nimi, może będą w stanie pomóc.
Jeszcze raz dzięki za pomoc!
-
Nawet jak będziesz miał problem kupić nowa nakrętke to na jakichś szrotach/złomach samochodowych napewno coś znajdziesz.
Tak kupiłem nakrętki do przednich wycieraczek.
Cięcie pomoże na 100%.
Założę się,od jak przetniesz nakrętke tylko w jednym miejscy to już ja odkręcisz w większości przypadków tak to działa.
Jak nie to trzeba ciąć dwa razy :)
-
Zgadza się, jak napisałem - mam pretekst do kupna nowego brzeszczota. Ten mój jest już mocno nadwyrężony ;-)
A co do nakrętki to na pewno można ją dostać w ASO - koszt pewnie niewielki, a na pewno mniejszy niż cały silniczek.
-
Są takie malutkie szczoteczki druciane, kupi za kilka złotych. Nikłe szanse aby mężczyzna nie utrzymał tego w ręku i narobił szkód.
Jak będziesz ciął, uważaj na gwint.
-
Ok, wielkie dzięki za pomoc!
-
A co do nakrętki
98726-29600 http://www.fox.rzeszow.pl/produkty,3?search=98726-29600 i nawet trzy są na stanie.
-
O, nawet nakrętka się znalazła ;-)
Wielkie thX za pomoc!