HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: leesiuu w 06 Marzec 2017, 09:59:35
-
Cześć,
mam problem (znów...) ze swoim Getzem.
Tym razem niestety jest to okropnie dziwny przypadek.
Ostatnio auto było w naprawie - zajechana pompa paliwa i auto gasło co chwile.
Pompa została wymieniona na nową i od tego momentu mam inny problem:
Kiedy w baku jest maksymalnie pól paliwa, skręcam w lewo przy prędkości 25-30 km/h (przeważnie drugi bieg) auto gaśnie.
Tylko i tylko w takiej sytuacji.
Jak to sie objawia? Jest takie jakby krótkotrwałe dławienie się auta, czasami zdążę zwolnić, wyprostować auto i nie zgasnie, a czasami się nie uda.
Zauważyłem (wraz z mechanikiem), że w momencie dławienia się pompa się wyłącza. Po chwili, przy ponownej próbie odpalenia auta raz się załączy od razu, a raz trzeba odczekać minutę dwie, żeby pompa się załączyła (przed odpaleniem auta).
Macie jakieś pomysły co to może być?
Dodam jeszcze, że posiadam zwykły, chiński czytnik ODB, który wskazuje mi tajemniczy błąd P1188. Co któryś raz check engine się zapala, ale przy nastepnym odpaleniu auta gaśnie.
-
A jaka była pompa wstawiona? Tani zamiennik czy jakaś w miarę firmowa. Na innym forum czytałem o tym błędzie, że to wina pompy lub drogi paliwowej czyli może zasifiony bak, przewody lub pompa.
Dziwne jest gaśnięcie przy zakręcie bo to wskazuje na problem z pompą. Najlepiej ją wyjąć i posprawdzać podłączenie.
-
No właśnie podejrzewałbym przewody albo bak, gdyby to się działo cały czas, ale sytuacja jest bardzo specyficzna.
-
Może to efekt źle zamontowanego pływaka przy wymianie pompy. Czujnik twierdzi, że nie ma paliwa i wyłącza pompę. Błąd też będzie pasował.
-
To może być w sumie trop. Mogę to jakoś samemu sprawdzić?
-
Chyba tylko wymontowując pompę. Zobacz w którą stronę jest ustawiony pływak i jak nisko opada. Może wystarczy obrócić. Powinien być skierowany na środek baku.
Gaśnięcie przy zakręcie wskazuje na problem z ustawieniem pływaka. Jak skręcasz w lewo to całe paliwo spływa w prawo. Pływak jest ustawiony w lewą stronę. Spróbuj całość obrócić w odwrotną stronę.
-
Zerknę na pompę najprawdopodobniej w weekend, o ile pogoda pozwoli. Dam znać czy pomogło!
[ Dodano: 2017-04-10, 09:28 ]
Okej, jestem po małym przeglądzie pompy paliwa. Wygląda na to, że wszystko z pływakiem było okej.
Zobaczyłem natomiast pełno brudu z farby w baku. Nalot ten wykończył poprzednią pompę, a teraz z tego co widziałem pełno syfu jest też na filtrze do pompy.
Przeczyściłem filtr i wygląda, że to trochę pomogło. Jak tylko będę miał chwilę to ściągam bak paliwa i czyszczę całość. Mam nadzieję, że to własnie przez ten brud były problemy.
-
Dzisiaj jadąc z paliwem poniżej połowy poziomu auto znów gasło jak wcześniej. Ciekawe czy to przez to, że znów bród wleciał na filterek czy może inna przyczyna. Ktoś jest w stanie mi to wytłumaczyć jakoś logicznie?
Jak widać, zależy to od ilości paliwa. Pompę można wykluczyć, bo jakby miała się wyłączać to byłoby to za każdym razem, a nie tylko przy skręcie w lewo.
PS. Jak dobrać się do pompy paliwa z tej całej obudowy z baku?
-
W zbiorniku są dwie komory i dwa filtry które się wymienia, a nie czyści.
.
-
Cześć,
mam problem z moim Getzem. Wszystko zaczęło się od uszkodzonej pompy paliwa. W zeszłą zimę padła pompa i została wymieniona na nową (objawiało się to wyłączaniem samochodu podczas jazdy). Od tamtej pory jest z nim dziwny problem.
Przy "sprzyjających warunkach", czyli musi być maksymalnie pół baku paliwa, prędkość pomiędzy 20-40 km/h, w momencie skrętu w lewo (takim mocniejszym) auto szarpnie i się wyłącza. Nie mam pojęcia od czego to może zależeć. Wcześniej tego nie zauważyłem. Czy ktoś ma na to jakieś sensowne wytłumaczenie? Co tu mogło się popsuć?
Silnik 1.5 CRDi Diesel jak coś :)
-
Powodów może być kilka.
Miałeś wymienianą pompę wysokiego ciśnienia?
-
Z tego co mi wiadomo to nie :)
-
No to pewnie jakiś kabelek dochodzący baku się złamał, przetarł albo przerwał. Sciągaj kanapę, odpal auto i pomajtaj trochę wiązką w każdym dostępnym miejscu.
-
Cześć,
nawiązując do poprzednich wpisów. Oddałem auto na inny, poważniejszy serwis, gdzie zdiagnozowano problem: źle dobrana pompa paliwa (sic!)
Oryginalna kosztuje... ~1000zł, czyli 1/4 auta :D
Dostałem numery seryjne części, ale w internecie nie wiem jaką dobrać odpowiednią. Najlepsza byłaby używana, z demontażu, ale takowej nie potrafię zlokalizować w internetach
Może Wy mi pomożecie (generalnie już znalazłem takie, gdzie 3.2bar i 2bar mają to samo oznaczenie...), bo ja już się w tym gubię... ?
Numery części:
311101c400 całość
311112d460 wkład pompy
310902d450 sitko
Potrzebny jest tylko tak naprawdę wkład pompy, ale uzywka to pewnie w całości będzie sprzedawana :)
Mogę na Was liczyć? :)
-
31111-2D410, 31111-2D400, 31111-2E960
Accent LC, Matrix, Tucson JM, Elantra XD.
-
Cześć,
dziękuję za numery części. Przeglądając oferty internetowe trafiłem jednak na małą rozbieżność - z jakim ciśnieniem powinna być pompa? Oferty są od 1.5bar do nawet 3.5bar. Czy to ma jakieś znaczenie?
Rozbieżność cenowa też jest masakryczna, bo pompy zaczynają się od stu paru złotych do prawie 1000 :O
-
Oryginalna pompa paliwa to VDO 405-052-009-003Z
Pasuje też: MEAT & DORIA 76906
Tutaj masz oryginalną używkę http://allegro.pl/pompa-paliwa-kia-cerato-crdi-04-311100-2f400-i6948724058.html
-
Stokrotne dzięki za pomoc i link! Nie wiedziałem, że pompa z Kii też będzie pasować (w sumie koreańce). Numer części trochę inny, ale przynajmniej jest ich kilka w internecie. Dziękuję jeszcze raz za pomoc! :)
PS. Oryginalna pompa z tego co widzę ma 1.5 bar.
Jak tylko będą jakieś wieści z serwisu to dam znać. :)
[ Dodano: 2017-12-21, 08:28 ]
A więc sprawa się wyjasniła.
Została załozona za duża pompa paliwa, ktora wręcz stykała się z dnem baku.
Po zakupie zamiennika według informacji z tematu wszystko wróciło do normy.
Autko jeździ jak powinno :)