HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: Indii w 28 Luty 2017, 18:30:30
-
Witam
Borykam się z problemem szarpania i nierównej pracy na biegu jałowym, które obecnie przerodziły się w brak obrotów jałowych. W momencie jazdy na biegu i wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do zera i silnik gaśnie. Na postoju i luzie trzeba dodawać gazu by auto nie zgasło. Podczas jazdy na biegach auto jeździ normalnie oprócz momentu gdy zbliża prędkość obrotowa zbliża się do 2000 obr/min auto zaczyna szarpać.
Obstawiam silniczek krokowy i stąd moja prośba i pytanie. Czy ktoś z Krakowa lub okolic byłby tak uprzejmy i umówił się ze mną na dosłownie jakieś 30 min by sprawdzić czy to rzeczywiście wina krokowego ? Silniczek ten nowy oryginał kosztuje 750 zł zamiennik (ale nie kompletny) 200 zł dlatego wolałbym się upewnić.
Do testów potrzebny jest Hyundai i30 lub i20 z silnikiem 1.4 16V 109 KM z przepustnicą sterowaną linką. Wersja po liftingu 90 KM ma niestety inną przepustnicę i owego silniczka tam nie ma. Może być również Kia Ceed z tym samym silnikiem.
Bardzo proszę osoby, które posiadają wyżej wymieniony pojazd i są z małopolski by skontaktowały się ze mną na priv.
Czekam również na wasze sugestie co do opisanego problemu - może ktoś miał podobny przypadek ?
Pozdrawiam :)
Michał
-
oryginał kosztuje 750 złł
Kosztuje 250 pln.
.
-
kosmos2011, skąd info o takiej cenie ?
http://www.fox.rzeszow.pl/silnik-krokowy-regulator-biegu-jalowego-hyundai,4,257844,259641
chodzi mi o kompletny silniczek krokowy, bo spotkałem się, że sprzedawany jest on tylko część wykonana z plastiku bez tej wykonanej z aluminium (foto w linku)
dzięki za instrukcję odnośnie pomiaru silniczka krokowego, sprawdzę go
-
Jeśli auto masz z 2008 roku to silniczek ma numer 35150-2B000.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
Kompletny silniczek za 250 złotych to 75E0528 OYODO w kartoniku znajduje się oryginał firmy Kefico, a OYODO to pakowacz.
-
Dzięki za pomoc i informacje. Sprawdziłem silniczek i wartości rezystancji mieszczą się w podanym zakresie. Zastanawiam się jeszcze czy może część mechaniczna silniczka jest uszkodzona i ona powoduje te dolegliwości.
Muszę szukać w takim razie chyba dalej usterki. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny. W międzyczasie prześledzę forum czy ktoś może nie miał podobnej przypadłości.
[ Dodano: 2017-03-15, 22:19 ]
Odświeżam temat :)
Podpiąłem samochód do kompa diagnostycznego i wyskoczyły następujące błędy:
Silnik
P0016 - Crankshaft Position- Camshaft Position Correlation - Bank 1 Sensor A
- Permanent
Widziałem już trochę tematów na forum, rozumiem, że w pierwszej kolejności sprawdzić czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu. Chociaż podejrzewam, że winny jest pewnie naciągnięty / przestawiony łańcuch rozrządu - taki problem też dość często pojawiał się na forum.
kosmos2011, czy może dane kontrolne odnośnie tych dwóch czujników ? W poście wyżej wrzuciłeś takie odnośnie silniczka krokowego, dlatego pytam :) i ewentualnie czy orientujesz się czy również w przypadku tych czujników w oyodo pakowany jest oryginał ? jakieś numery? dzięki z góry za info :)
P1505 - Idle speed control actuator opening circuit open
- Intermittent
P1507 - Idle speed control actuator closing circuit open
- Intermittent
Te błędy podejrzewam, że wyskoczyły w momencie, gdy odpinałem silniczek krokowy, chociaż pewności do końca nie ma.
Oprócz tego mam jeszcze parę innych błędów, między innymi od kontrolek air bagów, ale to nie priorytet.
Jest jeszcze taki błąd. Sonda lambda ?
P0164 - O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 3)
Biorę się za wertowanie forum pod kątem błędu P0016.
EDIT: widzę, że na forum nie ma wyników wyszukiwania odnośnie tego błędu. Znalazłem wątek na forum Ceeda, no i w większości przypadków rozrząd....
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=7296
Jeżeli ktoś ma wiedzę, czy czujniki położenia wału są takie same w wersji 1.4 109 KM i 1.4 90 KM to proszę o informację.
Pozdrawiam
Michał
-
Też myślę że to rozrząd.
http://service.hyundai-motor.com/euro5/index.tiles
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=255
Czujnik położenia wału korbowego CKPS 39180-2B000
Czujnik położenia wałka rozrządu CMPS 39350-2B000
P0164
Na pewno takie coś wyskoczyło?
Czym to diagnozujesz?
Kup to http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&start=0
-
Też myślę że to rozrząd.
Dziś jadę zawieźć auto na kontrolę rozrządu. Zobaczymy co wyjdzie.
Dzięki za manuale, pościągam je i poczytam.
P0164
Na pewno takie coś wyskoczyło?
Czym to diagnozujesz?[/quote]
Tak wyskoczyło. Delphi DS150E
-
Delphi DS150E czy made in P.R.C?
-
Kosmos znając życie chiński Autocom :P Sprawdził bym świece - kiedyś astre z 2001 roku ratowałem bo szarpała i okazało się że po miesiącu świeca się rozpadła robiło przebicie i nie szlo jechać. Ja bym od tego zaczął. Mało robię przy autach ale również w podobnej astrze spuchł czujnik położenia wału ale to organoleptycznie można było zauważyć - nie wiem jak jest w i30....
W lagunie 2 kiedyś natomiast wywaliło błąd wypadania zapłonu i na forum obstawiali zużyty wałek zmiennych faz rozrządu a okazały się również świece...