HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: kimi w 21 Luty 2017, 11:34:13
-
Nie załącza się sprężarka klimatyzacji automatycznej. Kontrolka świeci, szyby odparowują ale sprężarka nie pracuje. Czy może to być przyczyną niskiej temperatury zewnętrznej. I czy ktoś się orientuje jakie ciśnienie ma być w układzie.
-
Zazwyczaj sprężarki się nie włączają przy temperaturze niższej niż +4*C.
-
a mam pytanie , czy w i30cw z 2009 r. w klimatyzacji jest czynnik 134a ? Na co zwrócić uwagę gdy z nią pojadę do przeglądu ? (robię to pierwszy raz w życiu :) gdyż wcześniej nie miałem samochodów z klimą, dlatego zadaję może dla was oczywiste pytania). Czy wg. was jechać do ASO (tam za dobicie chcą 150 zł) czy do innych serwisów (ale polecanych i dobrych lecz nie autoryzowanych) gdzie chcą około 100 zł. Jeżeli odgrzybiałem samochód we wrześniu 2016 r. to kiedy znowu to zrobić ?
-
Najlepsza opcja to taki serwis, który zajmuje się tylko klimatyzacją. A najgorsza to taki, gdzie robią wszystko, w tym mają do klimy automat.
Masz na aucie naklejkę z nazwą czynnika (po otwarciu maski powinna być widoczna).
-
Mam jeszcze pytanie, czy test klimatronika wykrywa małe ciśnienie czynnika w układzie. Ja robiąc taki test na wyświetlaczu mam 00 więc chyba mam wszystko w porządku.
[ Dodano: 2017-02-24, 19:51 ]
Mam jeszcze pytanie, czy test klimatronika wykrywa małe ciśnienie czynnika w układzie. Ja robiąc taki test na wyświetlaczu mam 00 więc chyba mam wszystko w porządku.
W związku z pytaniami jak zrobić test.
Naciskamy i przytrzymujemy wył. OFF i jednocześnie naciskamy czterokrotnie w ciągu 2 sek. przycisk nawiewu na twarz.
[ Dodano: 2017-03-06, 08:46 ]
Czy ktoś się orientuje czy jest osobny przekaźnik do sprężarki czy jeden obsługuje całą klimatyzację. Jeśli tak to który to będzie.
-
Witam wszystkich,
Zarejestrowałem się na forum żeby uzyskać pomoc w problemie dot. działania klimatyzacji, jednak problem został rozwiązany się w tzw. międzyczasie więc opiszę tutaj, może komuś to pomoże??
Miałem podobny kłopot jak Kol. kimi. Kupiłem zimą mój pierwszy egzemplarz Hyundai'a z klima automatyczną. Kupując auto sprawdziłem działanie klimatyzacji w taki sposób, że kontrolka się zapala i leci zimne powietrzne (na zimnym silniku) :roll: głupota nie boli..
Zrobiło się cieplej i okazało się że klima nie działa, nie uruchamiał się nawet kompresor. Pomyślałem, że to pewnie z powodu braku czynnika lub nieszczelności. Pojechałem do zakładu w celu "nabicia" układu, a facet mi mówi że ciśnienie czynnika jest, za to na kostce z kablami podłączonymi do sprężarki nie ma sygnału na załączenie.
Sprawdziłem bezpieczniki odpowiedzialne za AC - były OK, potem listę błędów wg opisanego tu algorytmu i pojawiły się na wyświetlaczu numery 48 i 49 - niestety nie liście którą znalazłem w necie nie było w ogóle takich numerów..
Pojechałem do serwisu Hyundai'a - Panowie męczyli się z tym 2 godz. i nie mogli znaleźć przyczyny. Po czym wymienili cały sterownik klimy (ten panel z kokpitu z wyświetlaczem, pokrętłem i przyciskami) i wtedy dopiero ruszyło. Teraz klima działa 8-)
Pozdrawiam
-
Ile kosztował cię ten sterownik w ASO?
-
Zapłaciłem 150 zł z sterownik (sprawdzili przy mnie i znaleźli w takich cenach używki na Al..ro). Auto kupiłem u nich, nie wiadomo czy klima działała czy nie więc chociaż za robociznę mi nie policzyli :-)
-
Najważniejsze że teraz działa ale musisz obserwować...
-
Mam pytanie, w poprzednim samochodzie jak pracowała klimatyzacja kapała mi woda, a w i30 jeszcze nie zauważyłem. Gdzie jest opływ wody która się skrapla.
-
Kształt i długość spływu sugeruje że w okolicach ściany grodziowej (patrz rys.).
-
Dzięki, chyba od strony pasażera z tego co widzę.
muszę wjechać na kanał i poszukać :)
-
Na wysokości przedniego chlapacza, od strony pasażera.
Po pół godzinie jazdy powinno kapnąć :P
-
witam, a ten odpływ idzie z jakiejś rurki metalowej czy gumowej ? Zrobiłem konserwację tydzień temu i od tego czasu mam sucho pod samochodem a w samochodzie zaczyna mi śmierdzieć. Podejrzewam zatkany odpływ z klimatyzacji. Nie macie może jakiegoś zdjęcia dokładnie w którym miejscu go szukać i jak to wygląda ? Pod samochodem mam tylko czarną maź :) Jeżeli to rurka gumowa to odetnę kawałek ten zatkany na końcu a jak metalowa to będę musiał jakość ją udrożnić. Mam nadzieję że mi jej głęboko nie zatkało.
A ten spływ z rysunku to jest nr 97238D czy 97651 ? :)
-
Odpływ to 97651 i jest gumowy. Z tego co zauważyłem to widać go jak otworzysz maskę i dokładnie na wysokości szyby od strony pasażera taki kilku centymetrowy wężyk. Od dołu jeszcze go nie oglądałem.
-
Dziś wskoczyłem do kanału i w moim przypadku wąż jest w porządku. Wąż dość gruby i naprawdę ciężko by było go w jakiś sposób przytkać.
-
Mam pytanie. Czy to normalne przy upałach przy klimie na 3 przy podjezdzaniu do świateł ładowanie akumulatora może spać przez 1s do 13.4? Potem wraca z powrotem do 14. Podczas jazdy wacha się między 13.8 - 14.1.
-
No jasne, przecież dla tego silnika sprężarka klimatyzacji jest sporym obciążeniem na niskich obrotach (kiedy jest bardzo mało mocy).
Znam kierowcę, który klimatyzację wyłączał, gdy chciał coś wyprzedzić.
-
Pomierzyłem ładowania u mnie i bez klimatyzacji na biegu jałowym mam 14.0 - 14.2, na klimatyzacji (nawiew na 3) i biegu jałowy mam 13.0 - 13.4. Jest to normalne?
Podczas jazdy na klimatyzacji (nawiew na 3) ładowanie jest koło 14.0
Ps. Mierzone przez złącze obd2. Miernik będę miał dopiero w weekend.
-
Pytanie odnośnie automatycznego odparowania szyb przy automatycznej klimatyzacji. Zgodnie z instrukcją staram się ustawić na odparowanie po odpaleniu auta (włączony zapłon na ON,nawiew max na szybę,włączone AC i min.5 razy wcisnąć nawiew wewnętrzny-AC powinno mrugnąć 3 razy) ale jakoś nie widzę reakcji .
Czy coś źle wciskam ?? czy może trzeba trzymać wciśnięty AC...??
-
Mi to działa i nie mam nawiewu na max , klima manual. Musisz szybko wciskać na przemian chyba 5 sek masz na to
-
Tak wciskam to ale nic się nie dzieje,,,tzn nie widzę zmian w kontrolce AC... ( co mam wciskać na przemian bo chyba źle rozumiem ten opis)
W opisie jest przy wciśniętym AC ale on się automatycznie włącza przy tej opcji....to mam go fizycznie wcisnąć ?? (instrukcja str 4/87).
-
Chodzi o to:
Jeżeli ktoś życzy sobie wyłączyć automatyczne włączanie się klimatyzacji przy ustawieniu nawiewu na szybę - to proszę postępować tak :
1. ustawić temperaturę na skrajnie zimno oraz nawiew na przednią szybę ( skrajnie prawo )
2. nacisnąć pięć razy przycisk zmiany obiegu powietrza z wew. na zew. ( w ciągu 2 sekund )
3. przycisk obiegu powietrza mignie 3-krotnie
4. od tego momentu przy ustawieniu nawiewu na szybę klimatyzacja nie włączy się " z automatu"
5. przywrócenie ustawienia do stanu poprzedniego następuję po powtórzeniu całej procedury.
Procedura dotyczy tylko aut z klimatyzacją ręczną!!!.
-
....mam automatyczną ;-)
-
Chodzi o to:
Jeżeli ktoś życzy sobie wyłączyć automatyczne włączanie się klimatyzacji przy ustawieniu nawiewu na szybę - to proszę postępować tak :
1. ustawić temperaturę na skrajnie zimno oraz nawiew na przednią szybę ( skrajnie prawo )
2. nacisnąć pięć razy przycisk zmiany obiegu powietrza z wew. na zew. ( w ciągu 2 sekund )
3. przycisk obiegu powietrza mignie 3-krotnie
4. od tego momentu przy ustawieniu nawiewu na szybę klimatyzacja nie włączy się " z automatu"
5. przywrócenie ustawienia do stanu poprzedniego następuję po powtórzeniu całej procedury.
Procedura dotyczy tylko aut z klimatyzacją ręczną!!!.
Kolego z nieba mi spadłeś bo miałem kiedyś szukać informacji na ten temat...?! :) Zrobiłem i działa! Tylko teraz muszę rozwiązać kwestię parowania przedniej szyby :/
-
Mi jak klima odmówiła posłuszeństwa to po kilku wizytach u mechaników w końcu jeden mechanik od klim stwierdził ze jest to elektromagnes sprężarki , po regeneracji ok 600 zł. wszystko wróciło do normy i już 3 lata działa bez problemu ;)
-
Kolego z nieba mi spadłeś bo miałem kiedyś szukać informacji na ten temat...?! :) Zrobiłem i działa! Tylko teraz muszę rozwiązać kwestię parowania przedniej szyby :/
Nawiew na szybę min 2 i długo to trwa. Przez to lepiej jeździć na klimie :P
Też parują mi szyby.
-
No dziś jak jechałem na "2" nawiewu szyb to rzeczywiście to długo szło. Filtr zobaczyłem kabinowy i jest ok. Na klimie to szybko schodzi para ale kosztem l/100
-
Nie mów mi że będziesz oszczędzał parę groszy . W sumie za komfort się płaci ale od tego na pewno nie zbiedniejesz. A klima aby była sprawna to musi być włączana co kilka dni
-
Korzystając z klimatyzacji powinno się jeździć na obiegu zewnętrznym czy wewnętrznym waszym zdaniem? :)
-
Raczej zew. Wew służy aby nie wdychać np spalin i innych
-
Czytałem w necie że powinno się jeździć podczas upału na wewnętrznym żeby też sprężarka nie dostawała w d...? :->
-
Co to za herezje, to nie jest zabawka z odpustu, moze lepiej wgl nie odpalać bo jak tak będzie pracować to się jeszcze zepsuje :shock:
W poprzednim aucie sprężarka wytrzymała mi 18 lat i 800k km fakt że była już wyklepana we wszystkie strony ale poszła do piachu razem z autem
-
Wiecie może jak/którędy dostać się do parownika w FD?
-
Czytałem w necie że powinno się jeździć podczas upału na wewnętrznym żeby też sprężarka nie dostawała w d...? :->
W czasie upału raczej wewnętrzny ;)
Szczególnie patrząc na to, że jeśli damy temperaturę na minimum to automatycznie włącza się klima i obieg wewnętrzny ;)
Ale czy to ma jakiś wpływ na jej zajechanie.. to osobiście mi się nie wydaje.
-
U mnie się z automatu nie załącza wewn. Sprawdzę przy takiej pogodzie działanie klimy...
-
I dziś miałem zonk.
Klima słabo chłodzi więc nabiłem, koszt 200 zł. Ale co się okazało , dalej nie chłodzi, sprężarka się załącza . Podobno słabe ciśnienie bije na urządzeniu około 5 bar ( czy jakoś tak ). I teraz pytanie co dalej robić ??? Kazali jeździć może się coś odblokuje