HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Piotrek50501 w 20 Luty 2017, 13:01:14
-
Witam
Posiadam Santa Fe z 2001r z silnikiem 2.0B+Gaz i mam problem z silnikiem krokowym(tak myślę). Generalnie auto pali i jeździ ale drażniące jest to, że ma wysokie obroty zaraz po uruchomieniu- ok 2000-2200. W temperaturach niskich, np -10 chwile po uruchomieniu słychać takie dziwne zgrzytanie z okolic silniczka krokowego. Nawet dziś przy ok +3st było to słychać. Wcześniej tak się nie działo. Moje pytanie czy powinno tak się z nim dziać? W załączniku dodaje zdjęcie zdemontowanego. Czy szczelina która jest pokazana na zdjęciu powinna być taka duża? Ok 3mm? Jak można go sprawdzić w domowych warunkach? Mam miernik i akumulator?
Dodam, że po rozgrzaniu z dużych obrotów schodzi na małe, ok 800-850 i wtedy poszarpuje, czasami ma obroty ok 1000. Często potrafią falować. Dodatkowo gdy podczas jazdy gwałtownie wcisnę sprzęgło i puszczę gaz obroty zchodzą dopiero po chwili.
Co było wymienione: świece, przewody, czujnik MAP Sensor, oczywiście filtr paliwa, powietrza. Doszukiwać się wad w krokowym?
Czy może szuka winy w czymś innym? Zastanawia mnie najbardziej to zgrzytanie przy odpalaniu zimnego oraz tak szczelina.
-
Uzupełnij profil (jest na górnej belce forum) o typ silnika post#31 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2752&start=30
https://www.drive2.ru/l/4961391
https://www.motochemia.pl/images/maxi/K2_Zmywacz_do_gaznika_400ml.jpg
.
.
5:00
.
.
.
-
Już uaktualniłem profil. Moje pytanie: Mam dwa kolejne problemy. Jeden problem drugie pytanie. Czy ta podkładka metalowa która jest w silniczku(pokazałem na obrazku jest ważna)- po rozebraniu silniczka okazało się, że jest ona W dwóch kawałkach. Druga sprawa to czy kręcąc za ten element magnetyczny(na zdjęciu) powinien pracować luźno czy powinien się delikatnie trzeć?
-
Pozostaw te zwłoki w spokoju kup używkę 35150-33010 z jakiegoś młodego rocznika pasuje od Matrix, Coupe, Sonata, Trajet, Tucson,
.
.
-
No chyba będę musiał pomyśleć, czyli bez tej podkładki nie będzie działał. Czemu zwłoki? Nie kwestionuję tego, że tak nie jest tylko napisz prosze czemu doszedłeś do takiego wniosku.
-
Taka parabola :-D uszczelka pękła, coś rzęzi ogólnie nie jest dobrze. Jedyne co jest ok to te 3 mm. Po co się dalej męczyć wymienić zapomnieć jeździć do przodu.
-
Sprawdziłem miernikiem co się dzieje. Więc tak wdłg tego schematu który dodał kolega kosmos2011. Więc tak miedzy pinem 2 a 3 jest: 15,8 Ohma a miedzy 1 a 3 jest 33,8 Ohma, dodatkowo sprawdziłem miedzy 1 a 2 i wynosi: 18,1 Ohma. Mierzone w domu w temperaturze ok 20-21st.
-
Czyli dokonał żywota.
-
Także kolego kosmos2011 wielkie dzięki za pomoc, bazując na tym, że jest w miarę czysty i go doczyszczając, kombinując z inna podkładka straciłbym dużo czasu a tak to po sprawdzeniu miernikiem już jest pewne że na złom. Zamówiłem na allegro drugi używany podmienie i zobaczymy :)
-
Brum brum
-
Dalej ten sam problem. Sprawdzałem miernikiem i ten silniczek tez ma takie wartości jak ten stary. Może ja źle sprawdzam? Jak powinno się sprawdzać? Bo ja sprawdzałem miedzy 3 i 2 pinem oraz 1 i 3. Oczywiscie przy odłączonym silniczku. Mam miernik: Kemot KT30. Mierzyłem na zakresie pokazanym na obrazku czerwoną strzałką. Źle sprawdzałem czy kolejny uszkodzony?
-
co do wysokich obrotow polecam to
http://www.santafemods.com/Forum/MembersMods/HighIdle.htm
-
Super pomysł z wymianą podkładki na silniku krokowym a obroty silnika podczas rozruchu 2100 i mnie to wnerwiało że szok.