HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: gaijin95 w 18 Luty 2017, 09:30:21
-
Cześć. Zatanawiam się nad dołożeniem tempomat do mojego i30. Pytanie moje brzmi, czy istnieje taka możliwość w tym silniku, bo wiem, że przepustnica jest tu sterowana linka, wiec może być z tym problem.
Z góry dzieki za pomoc.
-
https://www.conrad.pl/Tem...onrad&pi=851329
Znajdź rezystancję w przycisku Waeco to odpowiesz sobie na pytanie https://www.google.pl/search?q=waeco+ms50&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&espv=2&biw=1164&bih=645&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwizuZuBzJnSAhVMiCwKHctOApEQ_AUIBigB#imgrc=_wN3rTu9-aBLsM:
https://www.drive2.ru/l/3409601/
.
.
-
Cześć,
Przymierzam się do "dołożenia" tempomatu do mojej I30.
Przeczytałem http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5123&postdays=0&postorder=asc&start=210.
Nie znalazłem jednak tam odpowiedzi jakich części brakuje w moim samochodzie.
Kosmos czy na podstawie VIN możesz powiedzieć mi jakich części u mnie brakuje oraz czy będę musiał "dorabiać kabelki" z kierownicy do ECU?
Mój VIN: kmhdc51tp8u047493
Niestety nie byłem w stanie znaleźć VINU podobnego modelu z tempomatem.
-
Tempomat w dieslu wszedł na wyposażenie 01-04-2008 Twoje auto jest z 2007-10-24 z ECU 39106-2A710 wymiennie na 39106-2A711 i nie wiadomo czy posiada oprogramowanie do tempomatu.
Zegary 94003-2L520 nie mają sygnalizacji tempomatu.
Zwijacz 93490-2H300 posiada piny do tempomatu.
Na początek sprawdź czy do wtyczki ECU CUD-K dochodzą przewody do pinów 50,89,9 i czy w samym ECU po zdjęciu wtyczki w tych miejscach wystają piny.
.
.
-
Dzieki za wyczerpująca odpowiedz. Sprawdzę piny na ECU które podałeś.
[ Dodano: 2017-03-16, 21:33 ]
Sprawdziłem. W ECU wskazane piny są wyprowadzone. W kostce natomiast wygląda ze nie ma pinow od 7 do 50. Czy to w ogóle prawdopodobne? Patrzylem tylko od strony złącza kostki nie rozbierałem.
-
Żeby ktoś przeczytał to co dopisałeś do postu [ Dodano: 2017-03-16, 21:33 ] w momencie gdy Twój post jest ostatnim w temacie musisz:
Po dopisaniu poprzez funkcję odpowiedź trzeba wejść w EDYTUJ (z prawej strony postu) zaznaczyć całą treść postu, następnie iksem koło edytuj trzeba skasować cały post i na końcu poprzez odpowiedź należy wkleić całą treść i ponownie wysłać. To co zrobiłeś dotychczas powoduje że post wyświetla się jako przeczytany i nikt nie wie że coś dopisałeś.
Tutaj:
https://www.i30ownersclub.com/forum/index.php?topic=12574.0
https://www.otofun.net/threads/cruise-control.1140018/
jest pokazane jak sprawdzić wtyczkę.
-
Mogę potwierdzić że do auta ktore jest w moim opisie tempomat działa jak należy,potrzeba byla tylko poprowadzenia 3 kabli co ECU, kontrolki tempomatu na liczniku swieca bez robienia czegokolwiek.
Jeśli mogę coś podpowiedzieć to chodzi o podłączenie kabli co ECU.
Najpierw zrobiłem z konektekorami ale oczywiście nie łączyło więc obciołem konktory, zająłem izolacje na ok 2,5 cen, przewiercilem wiertłem (rozmiar 1) wtyczkę we wskazanych miejscach 9,50,89 na wylot,(wtyczkę przed wierceniem należy oczywiście wypiac oraz wyjac wystajace pałki. Jeśli pałka się urwie że nie będzie można jej chwycić można przewiercić z drugiej strony i wtedy wyjdzie.(zanim zaczniesz wiercic sprawdź dwa razy że robisz to we właściwym otworze. (zalecam chwycenie pałki najbliżej kostki bo urwalem w połowie jak chwyciłem wyzej), jak masz już przewiercony otwór to włóż od góry przewód tak aby wystawił ok 3mm od dołu i zagnij go na zewnątrz (nie w kierunku do nych pinów by nie ryzykować styku z innymi pinami.
Zapinasz kostkę na ECU i świeci:-) !
Oczywiście możesz uniknąć wiercenia we wtyczce jeśli uda Ci się przeciągnąć kable przez te cienkie otworki w moim wypadku było to nie możliwe.
Mam nadzieję że ta wskazówka coś więcej rozjaśni.
Na wcześniejszych 4 stronach niestety nic na ten temat nie było.
Pozdrawiam wszystkich
-
Witam.
W weekend majowy zabrałem się za dokończenie dokładki tempomatu.
Przeciągnąłem 3 kabelki od zwijacza i podłączyłem do ECU (CUD-K) tak jak mercury, Marcin i rekin69.
Początkowo sprawa wydała się trudna, lecz ze schematem dało radę.
Przeszczep udany, pacjent przeżył.
Tempomat działa. Licznik włącza się i wskazuje aktywny tempomat.
Nie trzeba było dorabiać nic do licznika.
Mogę pomóc osobie z Bytomia (i okolice) w dokładce do i30 FD CRDi.
(https://lh3.google.com/u/0/d/0B7YhMonLJx4DSzd5QkxtLW5oUms=w1680-h835-iv1)
(https://lh3.google.com/u/0/d/0B7YhMonLJx4DSXY3MjBYYlYwVFk=w1680-h835-iv1)
(https://lh3.google.com/u/0/d/0B7YhMonLJx4DYlRuZTdMeTM2enc=w1680-h835-iv1)
(https://lh3.google.com/u/0/d/0B7YhMonLJx4DMlI3WmI4cWZRRVE=w1680-h835-iv1)
(https://lh3.google.com/u/0/d/0B7YhMonLJx4DQm9XMTMyTXRXVFk=w1680-h560-iv1)
-
Mam egzemplarz z fabrycznym tempomatem i występuje u mnie taki problem - jadąc na tempomacie samochód nie ciągnie równo. Można odczuć delikatne dodawanie i popuszczanie gazu przez komputer. Na obrotomierzu i prędkościomierzu nie widać ruchu wskazówek. Zjawisko jest najbardziej odczuwalne przy prędkościach autostradowych. Jest to dla mnie dziwne bo w innych autach tego nie uświadczyłem.
Czy ktoś z Kolegów zna taki problem?? Tłumaczyłem w serwisie Hyundai'a, ale nie znali problemu..
-
Kosmos, czy w moim i30 FD jest szansa na założenie tempomatu? przesyłam zdjęcie z szczegółami ECU
VIN: TMADC51DP9J027158
-
Masz przepustnicę na linkę więc na fabryczny tempomat nie ma szans.
-
Witam Szanownych Klubowiczów,
Otóż po przewertowaniu tego ciekawego tematu nabrałem chęci na wzbogacenie i30-stki w tempomat, który pomóbgłby przetrwać dłuższe podróże. Rok temu 10000 km w przeciągu wakacyjnych 3tyg bylo męcząrnią dla prawexj nogi, stąd też zainteresowanie tematem.
Robicie tu panowie dobrą robotę, jednakże chciałbym mieć pewność czy faktycznie w tej wersji comfort dla FD istnieje możliwość dołożenia tempo.
hujtaj to i30 2009 1.6 CRDI w wersji comfort
VIN: TMADC81SAAJ017901
ECU: 39114-2A410
z góry dziękuję za jakiekolwiek wskazówki,
h5
-
Dla tego numeru ECU nie będzie 100% pewności wszystko zależy od numeru oprogramowania (właściwy zaznaczony w tabeli niebieską czcionką).
Zegary nie będą wyświetlać uruchomienia tempomatu.
.
-
Witam.
Od tygodnia jestem posiadaczem i30 w wersji 1 z 2010 r (seria blue drive).
Jako, że mam dość dobre doświadczenie z używaniem tempomatu w innym aucie chciałem dołoży do nowego zakupu taka możliwość.
Poczytałem cały wątek, ale prosiłbym o potwierdzenie czy się nie mylę w kwestii ewentualnego zakupu elementów do tempomatu.
Hyundai i30 1.6 CRDI (blue drive)
VIN: TMADB51SABJ170759
ECU: 39114-2A412
Na stronie bodajże 4 wyczytałem, że takie ECU ma możliwość tempomatu, ale nie wiem czy to nie zależy też od samego auta ?
Auto ma przyciski na kierownicy do radia więc zwijacz chyba nie wymaga wymiany ? (tak gdzieś wyczytałem). Czyli jeżeli ECU by się zgadzało to wystarczy kupić przyciski i wiązkę ? (czy kod zamówieniowy różni się w zależności od auta ?)
Z góry dziękuję za odpowiedź :)
Pozdrawiam
-
Bardzo proszę o sprawdzenie , czy byłaby szansa zamontować tempomat w moim samochodzie (1.6 benzyna , 2009 r.) nr VIN: TMADC81DAAJ010248 . Co musiałbym sprawdzić aby mieć pewność, że będzie on działać oraz co muszę dokupić ? Czy ktoś podjąłby się przeróbki tego w moim samochodzie oczywiście za wynagrodzeniem ?
-
w tym silniku, bo wiem, że przepustnica jest tu sterowana linka, wiec może być z tym problem.
https://www.conrad.pl/Tem...onrad&pi=851329
Znajdź rezystancję w przycisku Waeco to odpowiesz sobie na pytanie https://www.google.pl/sea..._wN3rTu9-aBLsM:
https://www.drive2.ru/l/3409601/
.
.
2017-02-18_123456.png
Każda benzyna ma przepustnice na lince ;/
-
czy byłaby szansa zamontować tempomat w moim samochodzie?
Linka więc fabrycznego nie założysz.
Każda benzyna ma przepustnice na lince ;/
Czy ta też?
.
-
A nie każda benzyna w I30 fd Jest na lince? To jestem zaskoczony :-P
-
Był z linką i elektroniczne w GD już tylko te drugie. Dzięki elektronice do tempomatu nie jest potrzebny dodatkowe mechaniczne sterowanie.
-
Znalazłem sklep w którym mogę kupić odpowiednie części ale nie byli mi w stanie powiedzieć dokładnie które elementy zamówić. Jest kilka rodzajów przycisków (kodów zamówieniach) i dwa rodzaje wiązek. Czy któryś z kolegów może ma wiedzę jakie to mają być dokładnie elementy ? Chodzi o konkretne numery. Z góry dziękuję za pomoc.
Hyundai i30 1.6 CRDI (blue drive)
VIN: TMADB51SABJ170759
ECU: 39114-2A412
Rocznik 2010
-
Lewy przycisk 96700-2R2504X i jest ok pozostaje.
Prawy przycisk 96700-2R4004X (speed limiter) lub 96700-2L3004X (bez speed limiter) lub 96700-2R3504X (bez speed limiter)
Wiązka 56190-2R300
Zwijacz 93490-2R300 jest ok więc zostaje.
Zegary 94033-2R600 posiadają soft do wyświetlania kontrolek tempomatu więc zostają.
Włączniki przy pedałach hamulca i sprzęgła są ok zostają.
Prawdopodobnie nie będziesz miał instalacji od kierownicy i zegarów do ECU https://www.drive2.ru/l/6857496/
.
-
Sorry kosmos ze znowu ktoś truje ale mam pytanie.
Czy w moim ECU 39106-2a722 sprawa wygląda tak samo jak u np krzyśka?
Mam auto z 2007 roku ale po numerze ECU które podawałeś na 1 stronie wygląda na to ze mam już to nowsze i może ono obsługuje tempomat. Widzę że jest też nieaktywna kontrolka na zegarach.
VIN: KMHDC51TP8U007659
-
Czy na pewno masz takie ECU 39106-2A722, bo mi wyświetla 39106-2A710.
Masz taką samą sytuację jak Sławomir z pierwszej strony.
-
Tak, na pewno. U mnie tez w kostce nie ma pinow 7-50. A przynajmniej tak to wygląda z zewnątrz.
Może było z jakiegoś powodu zmieniane przez poprzedniego właściciela.
Dzięki :-)
-
Taki numer masz na nalepce ECU?
-
Tak
-
Sprawdź czy we wtyczce ECU masz zajęte piny 9, 89,50.
.
-
A możesz mi wyjaśnić w skrócie jak to się sprawdza?
Wchodzilem tak jak wcześniej radziłes na stronę i30owners ale tam zdjęcia są niedostępne nawet po rejestracji.
Z zewnątrz jak patrzę na tą wtyczkę to wydaje się jakby rzeczywiście nie było pinów od 7 do 50, bo pozostałe widać wyraźnie, ale to chyba nie możliwe żeby pół wtyczki było wolne.
-
https://www.otofun.net/threads/cruise-control.1140018/
-
Dobra mam to.
9 i 89 zajęte
50 wolny
-
A jakie kolory przewodów tam dochodzą?
Sprawdź jeszcze czy i jakiego koloru przewody dochodzą do wtyczki pod kierownicą M02-R i złącza po środkowym tunelem MC22 (z obydwu stron).
.
-
Porobilem zdjęcia
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/c63487479fde.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/c63487479fde.jpg.html)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/40760d3dd34a.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/40760d3dd34a.jpg.html)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/f5b20f7efe0d.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/f5b20f7efe0d.jpg.html)
Przy ecu 9 to braz, 89 niebieski
-
To lipa kolory się nie zgadzają i we złączu i wtyczce nie ma przewodów od tempomatu. Te dwa przewody z ECU są od czegoś innego.
-
Szkoda, chyba będę musiał sobie odpuścić ten tempomat
-
Dzięki kosmos2011 za odpowiedź. Dopiero zabrałem się za sprawdzenie, bo niestety garażu brak i uzależniony jestem od pogody. Natrafiłem może na głupi problem ale nie wiem jak rozmontować tą wtyczkę wchodzącą na komputer od góry żeby zobaczyć które piny są wolne. Jakieś zatrzaski tam są może ? Wprost tego nie widać.
-
Trzeba przekręcić tą niby dzwignię https://www.otofun.net/threads/cruise-control.1140018/
-
Nie o to dokładnie mi chodziło bo wtyczkę zdjąć potrafiłem, ale pomogło to co podesłałeś bo od góry jest taka "zaślepka" i ją trzeba widzę zdemontować, pewnie jakoś podwadzić.
OK to sprawdzania ciąg dalszy.
-
Witam,
Od dłuższego czasu obserwuję temat i postanowiłem dołożyć tempomat do mojej i30 cw fd z 2011 roku.
Numer numer ecu zczytany z naklejki 39112-2B127.
Zamontowałem przycisk 96700-2R4004X i małą wiązkę 56190-2R300, Przyciski podświetlają się lecz tempomat nie działa.
Ze zwijacza pod kierownicą wychodzi u mnie 5 przewodów zamiast 8.
I tu rodzi się moje pytanie do szanownych forumowiczów, czy w celu uruchomienia tempomatu dla i30 po lifcie również należy pociągnąć przewody od zwijacza do pinów 9,89,50 w ecu?
-
II
.
-
Dzięki serdeczene kosmos za odzew.
Dokladnie te piny mam wolne przy zwijaczu.
Chodzilo mi raczej o strone ecu.
Dzis sprawdzilem zajetosc pinow we wtyczce ecu i sprawa wyglada nastepujaco pin 50 zajety czarnym przewodem pin 9 zajety przewodem zolto czarnym pin 89 jest wolny.
Zastanawiam sie co moge zrobic dalej z tym tematem. Szukalem zlacza mc22 pod kubkami ale nie znalazlem niczego co wygladaloby podobnie.
Czy macie moze dalsze sugestie w kwestii dopiecia tempomatu lub polozenia gniazda mc22 w i30 po lifcie?
-
Dla benzyny jest 19, 62, 68.
.
[ Dodano: 2017-12-21, 21:27 ]
Nie masz włącznika sprzęgła pin 33.
.
-
Faktycznie to spora roznica.. Dzieki za odpowiedz. Poskladalem juz wszystko. Jutro sprawdze zajetosc pinow .
Widze ze te czujniki dostepne sa na znanym portalu aukcyjnym. Jak rozumie przy okazji prowadzenia przewodow do zwijacza pin 33 ecu trzeba podlaczyc do czujnika sprzegla. A drugi pin czujnika do masy.
Spojrzalem na mocowanie pedalu sprzegla i jest mocowanie pod czujnik jednak nie jestem pewien czy nie brakuje czegos przy pedale.
.
[ Dodano: 2017-12-22, 11:35 ]
Sprawdziłem piny we wtyczce ECU.
62, 68 i 33 wolne.
19 zajęty brązowym przewodem.
Czujnik zamowiony. Czekam na przesylke.
Czy żeby podpiąć tempomat powinienem połączyć brązowy przewód z ecu we wtyczce z nowa wiązka do zwijacza?
Ewentualnie gdzie znalesc kostke z wyprowadzeniem tego przewodu?
Z diagramu wynika ze jest on podpiety do mfi control system. A zlacza MC22 nie znalazlem pod pokrywa wybieraka skrzyni..
-
Musisz się podłączyć pod brązowy.
Wymienić musisz jeszcze zegary bo nie mają aktywnych kontrolek tempomatu.
W Kia Ceed wgrywali nowy soft i kontrolki działały, ale do tego potrzebny jest programator.
-
Witam, życzę wszystkim forumowiczom szczęśliwego nowego roku.
W ostatnich dniach podpiąłem ecu do zwijacza i czujnika sprzęgła.
Działają kontrolki tempomatu i set. Nie działa speedlimiter.
Jednak moim problemem jest czujnik sprzęgła. Zakupiony czujnik posiada oznaczenie 2E000
Jeden pin czujnika doprowadzilem do ecu 33 drugi do masy. Czujnik zamyka obwód, kiedy jest wcisniety (pedał sprzegła zwolniony). Tempomat załącza sie na półsprzegle w momencie zwolnienia czujnika i wyłącza w momencie wciśnięcia czujnika.
Zastanawiam sie czy powinienem kupic inny czujnik (jeśli tak proszę o poradę jaki) czy jest inna metoda rozwiazania mojego problemu?
-
Tempomat działa?
Zegary wyświetlają kontrolki?
Jest jeszcze włącznik 93840-2H100 http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
-
Tempomat działa, tylko mam wrażenie,że lekko faluje, będę testował na trasie w najbliższych dniach.
Na zegarach działają kontrolki tempomatu i set.
Nie działa speedlimiter- ani funkcja ani kontrolka na zegarach. Byłbym wdzięczny za sugestie w tej sprawie.
Zamówiłem czujnik który zamyka obwód po jego zwolnieniu- mam nadzieję że po jego zamontowaniu będę mógł cieszyć się funcją tempomatu bezpiecznie.
Raz jeszcze dzięki serdeczne kosmos za cierpliwość i wsparcie oraz materiały i merytoryczne rady.
Może jeszcze 2 uściślenia z mojej strony w temacie dokładania instalacji:
Jako złączy do zwijacza i ecu użyłem styków do gniazd goldpin- pasują średnicą i są ogólnie dostępne a budowa wtyczek znacznie utrudnia ich ewentualne wysunięcie.
Przed wyjęciem zaślepek z wtyczki ECU i montażem złączy należy wysunąć fioletowe zabezpieczenie od strony czoła wtyczki. Wtedy zaślepki wysuwają się z minimalnym oporem, w przeciwnym wypadku od zaślepek urywa się kawałek plastiku uniemożliwiający poprawny montaż wtyków.
-
Może być też tak że soft ECU nie obsługuje ogranicznika ( są też przyciski bez ogranicznika).
-
Hej, jaki jest całkowity koszt dołożenia tempomatu? Biorąc pod uwagę wszystko co trzeba zrobić i kupić oraz wymienić. I kto takie dorobienie tempomatu może wykonać?
-
Wiem, ze nadpisuje swój post, ale jestem ciekaw czy w ogóle jest możliwość dołożenia tempomatu u mnie w aucie.
VIN:
TMADC51DACJ241999
z tego co wyczytałem były 2 opinie na temat rodzaju przepustnicy w aucie z benzyną w modelu FD. Pojawiły się głosy, że jest tylko na linkę, ale potem ktoś skorygował, że nie koniecznie i występowały także elektroniczne. Jest możliwość sprawdzenia po numerze VIN rodzaju przepustnicy - nie moge się doszukać tego elementu na tej stronie;/ : http://epc.japancars.ru/hyundai .
Jak rozumiem linka dyskwalifikuje dołożenie tempomatu fabrycznego na kierownicy, wtedy jedyna opcja to jakaś dokłada ( w postaci dodatkowej gałki przy kierownicy)?
-
https://hyundai.afora.ru/eur/i30/heurpjdh09/vin:search,/en/28283a21/?param=vin:tmadc51dacj241999#35100
35100-2B150 https://www.google.pl/search?q=351002b150&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiQqPy_0YDZAhUEjywKHbwaAaMQ_AUICigB&biw=1164&bih=645
[ Dodano: 2018-01-30, 22:43 ]
Jeśli ktoś posiada wersję i30 FD z silnikiem G4FC z lat 2009-2012 i ECU o numerze 39112-2B620 to ma możliwość podłączenia tempomatu.
Tutaj jest opis na podstawie vinu auta z tempomatem TMADC81DACJ089471 http://epc.japancars.ru/h...WdlNTA9PQ%3D%3D
Tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/ po wpisaniu vin można sprawdzić jakie numery muszą mieć: zwijacz, przycisk na kierownicę, mała wiązka łącząca przycisk ze zwijaczem i zegary.
-
Dzięki za odpowiedź. Czyli numer przepustnicy w moim hyundaiu to 35100-2B150 i jak rozumiem ten warunek jest spełniony?
Chyba, ze czegoś nie zrozumiałem. Dopytuje, bo opisy ze strony nic mi nie mówią niestety, a jak się cofnąłem do początku wątku to rzucił mi się w oczy post #10: Peledinho. Miał on taki samy Silnik: G4FC - 1.6 16V R4 z rocznika 2009 i tam przepustnica była na linkę (VIN: TMADC51DP9J027158).
Dlatego też chce sie upewnić.
No i jeszcze musze sprawdzić numer ECU - jest on łatwo dostępny, gdzie go szukać?
-
Wszystko co teraz musisz to sprawdź ilość przewodów wychodzących ze zwijacza pod kierownicą http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=73062&lofi=1&lofi=0
-
A co z wersją ECU? Nie jest istotna?
Co do kabli zwijacza. Jak rozumiem muszę przynajmniej wykonać krok drugi z postu, który przesłałeś:
1. Odkręcamy klemę z akumulatora
2. Wyjmujemy poduchę ( na zdjęciu podałem miejsca gdzie trzeba wcisnąć blokadę) - poducha wyskoczy
aby dostać się do zwijacza i zobaczyć ile kabli stamtąd wychodzi. Tak jak na tym filmiku
Stopklatka poniżej. Kable, o które chodzi zaznaczone czerwoną strzałką:
https://zapodaj.net/713e250004a35.jpg.html
W inny sposób nie da rady potwierdzić, czy jest możliwe dołożenie tempomatu w mojej I30tce? - chodzi o sposób nie wymagający na obecnym etapie ingerencji w auto - niestety brak dogodnych warunków i czasu ;/.
-
Hej,
nie musisz odkręcać kierownicy żeby policzyć ile przewodów wychodzi ze zwijacza. Wystarczy odkręcić obudowę kierownicy - 2 śruby od strony kierownicy dojdziesz do nich obracając kierownicę i 2 o ile pamiętam od dołu. Na filmie, który przesłałeś od 5 minuty.
-
O fajnie, dzięki. Rozumiem, że póki nic nie będę odłączać, uderzać etc to nie muszę odłączać akumulatora, co by błędów poduchy uniknąć i nie daj boże jej strzału;p?
-
Już napisałem wyżej masz ECU 39112-2B620 reszta wyżej.
Zegary na 99% niw będą wyświetlać kontrolek tempomatu więc wymiana lub zmiana softu.
-
Czytałem temat lecz nie ogarniam, mógłby ktoś podpowiedzieć jakby wyglądała instalacja tempomatu w moim Hyundaiu. Numer VIN : KMHDC51TP8U018280
-
Na początek.
Masz zwijacz 93490-2H300 i on obsługuje tempomat.
Post#4 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9742&postdays=0&postorder=asc&start=0
[ Dodano: 2018-02-21, 21:06 ]
Sprawdź czy w zwijaczu od dołu z wtyczki M-02R wychodzą przewody z pinów 3,4 i 5.
.
-
Sprawdziłem dzisiaj , miejsca 5 4 3 są wolne od kabli.
-
pronxsquad działałeś coś z tempomatem. Mam podobny numer VIN.
Mój numer to: KMHDC51TP8U006239 - wydaje mi się że będzie możliwość dołożenia tempomatu. Fajnie jakby ktoś jeszcze mi to sprawdził po VIN.
-
@tomek4884 Na razie odpuściłem sobie temat. Zatrzymałem się przy sprawdzeniu przewodów ECU więc nie wiele poczyniłem.
-
Witam, bardzo proszę o sprawdzenie czy do mojego i30 cw mogę dołożyć tempomat
vin:TMADB81CP9J003462
dodam również, że wymieniłem zwijak kierownicy, gdyż dołożyłem sterowanie radiem kierownicy
Link do zwijaka (https://allegro.pl/tasma-zwijak-poduszki-airbag-hyundai-i30-07-i7537528611.html?snapshot=MjAxOC0xMC0wNFQxMDo0NjoxMi44OTVaO2J1eWVyOzhhYmJmMzE0YjgxMjUxMWE1NTk0MDkxYTg5OGJjYzQwMTk1ZWE2ODkzYmZjZTIzZjZkNWU1Yzc5OTRkODUyYzk%3D)
up up
-
Proszę o pomoc.
Zaczytałem się w wątkach tempomatu dla i30 i ogłupiałem.
Proszę pomóżcie mi, mój numer VIN: TMADC51DP9J027437.
Bardzo dziękują za każdą pomoc.
-
Witam wszystkich mam pytanie odnośnie swojego i30 czy jest możliwość założenie tempomatu
moj VIN to KMHDC81TP8U015724
natomiast nr ECU 39110 (39105-2A765)
brakuje mi przycisku z tempomatu tasiemki bo mam bez rozgałeżienia
mój zwijacz to 93490 (934902H300)
po otwarciu wtyczki do ECU z forum wyczytałem że muszą byc piny 89,9,50 u mnie brakuje tylko nr 50
natomiast do zwijacza mam wtyczkę w której sa 5 przewodów brakuje nr 3,4,5
i teraz moje pytanie jak z schematu sprawdzałem to powinno być połączenie między zwijaczem a komputerem
mi brakuje w komputerze ECU 1 przewodu a w zwijaczu 3 jak to możliwe ??
ten brakujący nr 50 to z schematu znalazlem ze jest od włączania tempomatu
może ten mój komputer nie posiada tempomatu proszę o pomoc
-
Odkopię trochę temat.
Widziałem, że ktoś miał już podobny numer ECU do mojego (czyli z początku produkcji) i temat nie został pociągniety dalej. Co trzeba sprawdzić przy starym ECU - 39106-2A710, żeby definitywnie stwierdzić, czy w nim się da czy też nie da uruchomić tempomat? Rozumiem, że wymiana ECU na nowszy to kupa zabawy i pewnie koszty?
Wołam @kosmos2011 (mam nadzieję, że takie wołanie działa tutaj;)), bo widzę, że posiada dużą wiedzę na ten temat.
-
Mały update:
Rozberałem kostkę przy ECU i niestety, ale w przy pinach 9 i 89 mam już wyprowadzone kabelki, 50 pusta. Kabelki dochodzące do zwijaka mają inne kolorki, niż te przy ECU. Więc z tego wychodzi, że nawet wymiana ECU by nic nie dała, bo trzeba by pewnie całą wiązkę wymieniać, żeby wszystko było na swoim miejscu (takie mam podejrzenie). Trzeba będzie jednak ciut więcej pracować prawą stopą podczas jazdy ;)
Poniżej dokumentacja fotograficzna.
(https://i.imgur.com/HW8Boic.png)
(https://i.imgur.com/mzN2j1g.png)
(https://imgur.com/KoOcR7D.png)
(https://i.imgur.com/QTu6Arc.jpeg)
-
Odświeżam temat dokładki tempomatu, ciekaw jestem czy ktoś jeszcze mysli o tym w I gen.,
ja właśnie podjęłem się u siebie, dołożyłem przyciski i wiązkę w kierownicy, podciągnąłem 3 kable do ECU, no i niestety nie zadziałało. Posiadam wersję ECU 39114-2A410, kolega Kosmos pisał że w nie wszystkich wersjach oprogramowania tego modelu będzie działało, więc to obstawiam za powód nie odpalenia tempomatu. Może ktoś przerabiał u siebie podobny przypadek i wie, czy można poszukać firmy wykonującej takie usługi i przeprogramować ECU na takie które będzie obsługiwało tempomat, czy jest to niewykonalne? Będę wdzięczny za pomoc :)
-
A czy masz w ogole czujnik położenia sprzęgła ma wchodzić na CUD-K pin 79 i jest jeszcze neutral switch na tym samym złączu pin 57 ? Jest sprawny, sprawdziłeś? Ja u siebie dołożyłem CC na modułach Dometic. Było trochę zabawy ale kupiłem używkę i założyłem dawno temu - działa do dziś.
-
Powiem Ci że zabiłeś mi ćwieka. W schematach do ściągnięcia w kostce CUD-K pozycje o których wspominasz są nieużywane. Posiadam zajęte piny 55 i 78 które wg schematu są za to odpowiedzialne.
-
No tak. Gdzieś juz na forum pisałem, że kiedy ileś lat temu szukałem u siebie w ECU tempomatu to nie byłem świadom że te switche mogą wpływać na działanie - być może dlatego go wtedy nie znalazłem u siebie. Skończyło się montażem modułu Dometica.
Poniżej schematy ze switchem sprzegła i neutralem.
Żeby było śmieszniej w D4FB są dwie wersje wprowadzenia czujnika sprzęgła - szczerze nie wiem który jest właściwy.
Popróbuj miernikiem od złącza CUD do masy czy jest jakieś przejście i czy jest zmiana przy wciśnięciu sprzęgła lub zmianie położenia lewarka.
Jeżeli tych switchów brak można je zasymulować zworką.
Problemem u mnie był też brak kontrolek w tablicy przyrządó - dokładałem je i dokładałem żyły i piny w złączach.
https://drive.google.com/file/d/1FFPEWGVypeEooxWM0di9OWVFHQPX15v8/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1iEvxuaIAg_iTycYwop13M_UhMBCK9jzk/view?usp=sharing
-
Jeszcze jedna sprawa: nie wiem w końcu jakie macie silniki D4AE, D4FB czy jakaś benzyna? Trzeba zwrócić uwagę bo na schematach jest to zróżnicowane!
-
Info z 8nnego forum: czujnik położenia neutralnego drążka zmiany biegów również może wpływać na możliwość aktywacji tempomatu