HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: miron156 w 08 Luty 2017, 19:13:03
-
Witam.
Przy dodawaniu gazu brzęczy mi katalizator, jest to uciążliwe i chciałbym
go wymienić. W aucie mam dwa katy, jeden przy kolektorze z dwoma sondami lambda,
a drugi za łącznikiem elastycznym. Właśnie ten drugi brzęczy, czy mogę kupić uniwersalny katalizator i jaki euro 3 czy euro 4. Czym się różni wkład kata ceramiczny od metalizowanego
i który mam kupić.
http://e-tlumiki.pl/katalizatory-uniwersalne/1420-katalizator-okragly-do-pojemnosci-2500ccm-euro-3.html
http://e-tlumiki.pl/katalizatory-uniwersalne/1423-katalizator-okragly-do-pojemnosci-2500ccm-euro-3.html
http://e-tlumiki.pl/katalizatory-uniwersalne/1427-katalizator-okragly-do-pojemnosci-2500ccm-euro-4.html
http://e-tlumiki.pl/katalizatory-uniwersalne/1430-katalizator-okragly-do-pojemnosci-2500ccm-euro-4.html
Z góry dziękuje za porady.
Pozdrawiam.
nr VIN KMHSC81BP5U992973
-
Uzupełnij profil (jest na górnej belce forum) o typ silnika post#31 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2752&start=30
Podaj vin.
-
Profil uzupełniony, w dowodzie mam 107 KW, a w bazie silników
jest tylko silnik 110 KW, VIN dopisałem do pierwszego posta.
Pozdrawiam.
-
Witam.
Przy dodawaniu gazu brzęczy mi katalizator, jest to uciążliwe i chciałbym
go wymienić. W aucie mam dwa katy, jeden przy kolektorze z dwoma sondami lambda,
a drugi za łącznikiem elastycznym. Właśnie ten drugi brzęczy, czy mogę kupić uniwersalny katalizator i jaki euro 3 czy euro 4. Czym się różni wkład kata ceramiczny od metalizowanego
i który mam kupić.
żadnego nie musisz kupować, drugi kat był wymagany dla aut na Kalifornię. spokojnie możesz go wypruć i olać temat. auto będzie działać prawidłowo i trzymać normę spalin bez problemu.
-
Tylko że ten z sondami też nie jest dobry, tzn. jest prawie pusty w środku.
Jakieś pół roku temu robiłem przegląd i diagnosta powiedział że spaliny są spoko,
tylko wtedy kat. nie brzęczał przy dodaniu gazu.
-
Masz Euro 4 (EC2005)
Dobrze że chociaż katalizator jest dokręcany do kolektora.
Numer oryginału 28530-38760
Silniki G4JP i G4JS były montowane w Sonata EF, EU4, Trajet tylko trzeba zwrócić uwagę że były katalizatory z końcówką na dwie rury (w Twoim przypadku jest na jedną).
-
Tylko że ten z sondami też nie jest dobry, tzn. jest prawie pusty w środku.
Jakieś pół roku temu robiłem przegląd i diagnosta powiedział że spaliny są spoko,
tylko wtedy kat. nie brzęczał przy dodaniu gazu.
no to problem.
tylko jeżeli tak jak piszesz, ten główny kat jest słaby to druga sonda na bank by zgłaszała błąd kata
-
czasami raz na 2-3 tygodnie wyskakuje błąd P 0136 lub P 0122 lub P0320
poza tym sam jezdzi normalnie.
[ Dodano: 2017-02-20, 21:50 ]
Masz Euro 4 (EC2005)
Na tej stronce pisze że jest EURO 3, w końcu nie wiem jaki kupić euro 3 czy 4.
http://auta.moto.pl/samochody/HYUNDAI/66500/Santa+Fe+2.4+GLS+2WD/p
Jeszcze jedno pytanie, katalizator za kolektorem od silnika 2,7 jest taki sam jak w 2,4?
-
Witam,
czy ktoś wymieniał już u siebie główny katalizator? Ten pierwszy za kolektorem, z sondami. Brzęczy mi od paru dni na zimnym i podczas schodzenia z obrotów, mechanik mówi, ze to katalizator. Póki co błędów brak, ale podejrzewam, że to kwestia czasu.
Szukam w internetach czegoś w ludzkich pieniądzach (zamiennik) ale nic nie znalazłem, na rosyjskim forum większość wybebesza kata i wstawia emulatory sond, ale ja wolałbym to załatwić zgodnie z prawem.
Miał już ktoś taki problem?
-
Sam sobie odpowiem.
Po pierwsze, mechanik okazał się idiotą :roll: . Uszkodził się "na szczęście" drugi kat, ten pod autem. Wymiana na uniwersalny, łącznie ze wstawieniem kosztowała mnie 500 zł.
W aucie jest znów cisza :mrgreen:
Stary kat sprzedałem za 350 zł :mrgreen:
-
To ja się podepnę
U mnie z kolei warczy i trzepie wydechem pierwszy katalizator, ten z sondami lambda.
Szukając czegoś znalazłem katalizatory w cenach które sprawiły że życie z brzęczeniem nie było już takie uciążliwe... ponad 1200zł za taki katalizator... Mechanik powiedział że jest możliwość że wkład się oberwał w katalizatorze stąd takie brzęczenie i wibracje.
Czytałem o wstawianiu emulatorów w wybebeszony katalizator, jak się zapatrujecie na takie rozwiązanie?
Czy wstawiać coś innego jeśli się da?
PODOBNY katalizator zaobserwowałem w KIA Sorento 2,4 16V z silnikiem G4JS, jest szansa że będzie pasował?
-
Czytałem sporo w necie o problemach z katem, sporo jest na rosyjskim forum:
http://www.clubsantafe.ru/forum/viewtopic.php?f=31&t=208
Jest tam mowa o wycinaniu i innych kombinacjach, jednak sporo osób miało potem problemy ze święcącym checkiem
Sądzę, że warto podjechać do jakiegoś specjalisty od wydechów/katalizatorów by spojrzał na taki temat. Jak znajdziesz rozwiązanie to się pochwal koniecznie.