HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: PiotrK w 07 Luty 2017, 21:11:31
-
Klubowicze, Forumowicze.
Może od razu konkretnie i do brzegu...wolna jazda, samochód zgasł, lecz zanim zgasł miałem wrażenie ,że coś jakby "skoczył" na obrotach. Przekręciłem kluczyk ,chwilę zakręciłem rozrusznikiem i zapalił. Za jakieś 100 m powtórka. Ponownie chwilę musiałem pokręcić i znów zaskoczył, lecz tym razem na desce piękna pomarańczowa dioda "check engine". Silnik normalnie pracuje, normalnie przyspiesza.
Wiem ,że tak trudno postawić diagnozę ,ale może jakieś pomysły?
A-ha ,czy istnieje możliwość "manualnego" skasowania tej kontrolki przez jakąś kombinację ?>
Prośba o wsparcie
-
czy istnieje możliwość "manualnego" skasowania tej kontrolki
Możesz też zakleić taśmą ikonkę CE i da to taki sam efekt.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&postdays=0&postorder=asc&start=0 lub
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7687&highlight=elm+327
Jak już robisz diagnostykę to poinformuj nas.
-
Dzięki za odpowiedz kosmos2011.
Przepraszam ,ale nie znam tego samochodu.
Dam za przykład ,wcześniejszy mój samochód Mazda 6. Po zatankowaniu ON na pseudo stacji po kilku kilometrach silnik wpadł w tryb awaryjny oczywiście z pomarańczowa ikona silnika. Obroty ograniczone do ( chyba) 1.500 obr/min. Ale po zdjęciu klemy i wciśnięciu hamulca przez ( chyba ) 20 sekund , nastąpiło kasowanie inspekcji, a praca silnika wracała do stanu pierwotnego. Prawdą jest ,że działo się to kilkukrotnie ,ale wraz z dolewaniem paliwa na "renomowanej" stacji przypadłość była rzadsza ,aż do ustąpienia skutków chęci zaoszczędzenia kilku groszy na ON.
P.S.
Wczoraj wieczorem, raz jeszcze pojąłem próbe uporania się z problemem w i20. I tu kontrolka zgasła sama, zatem wnioskuję ,że komputer przeprowadza przed/po uruchomieniu silnika samodiagnostykę.
-
Kup ELM 327 i na smarfonie będziesz mógł odczytać błędy na bieżąco.
W zbiorniku paliwa jest moduł który w tej plastikowej obudowie ma rurkę z filtrem siateczkowym. Nie ma tam jak w innych modelach filtra zasadniczego i pompy paliwa tylko jest ta siateczka która lubi się zapchać https://hyundaitucson.info/zapchane-sitko-pompy-paliwa-t87.html
W niskich temperaturach lubi się też zapchać filtr zasadniczy w komorze silnika. Dlatego jest potrzeba stosować dodatki do paliwa przeciw parafinie.
.
.
-
Bardzo dziękuję za chęć pomocy. 8-)