HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: compi w 07 Luty 2017, 20:33:52
-
Prośba o poradę. Syn jest zainteresowany zakupem tego modelu. Oprócz tego mankamentu jest kilka innych, ale tak:
- rozrusznik podobno po regeneracji
- podczas rozruchu, dopóki silnik nie załapie, a łapie szybko, słychać sekundowy-dwusekundowy zgrzyt
- jedna z opinii mechanika to wytarte zęby w kole zamachowym
Czy koledzy macie jakieś swoje spostrzeżenia, co to moze być, z czym to się wiąże i jak dontego podejść? Jest to w sumie główny powód, dla którego wstrzymaliśmy zakup. Syn szukał informacji w necie, ale ani ofert na tę część, ani sposobów rozwiązania problemu nie znalazł.
-
Wieniec jest zintegrowany ze sprzęgłem hydrokinetycznym.
.
.
-
Co to oznacza? Skrzynia,automatyczna,podobno jest po regeneracji.
-
To oznacza że trzeba wymienić cały konwerter. Dźwięk przy rozruchu może być też wynikiem zużycia zębatki w rozruszniku.
Pamiętaj jeszcze o kłopotach z panewkami w silnikach G6BA.
-
Dziękuję. Podsumowujac, może być to rozrusznik(podobno sprawdzany był), zęby konwertera lub panewki. Doczytałem że konwerter daje się do regeneracji. Wiąże się to z wymontowaniem skrzyni? Jeśli to panewki to w jaki sposób można to zdiagnozować?
I małe edit. Z informacjj wynika, że skrzynia była regenerowana. Chyba mało mozliwe, żeby nie zauważono wytartych zębów.
-
Panewki http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5840&highlight=panewki
Jeśli silnik ma już duży przebieg i nie były robione na czas wymiany oleju to można domniemać że problem nastąpi szybciej niż później.
Jeśli skrzynia była remontowana to raczej nikt nie dbał o ten samochód ( nie wymieniał na czas oleju w ASB) bo skrzynie Mitsubishi są raczej nie do zdarcia.