HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Pol246 w 08 Wrzesień 2008, 15:03:15
-
W moim samochodzię włacznik przednich światęł przeciwmgielnych nie jest podświetlony po włączeniu świateł pozycyjnych. Czy w waszych samochodach jest podświetlone? Czy ktoś się orjentuje czy ten włącznik jest rozbieralny?
-
"Podświetlony"? Masz na myśli zieloną diodę we włączniku, czy podświetlenie jak np. konsola centralna, podnoszenie elektrycznych szyb, zegary deski rozdzielczej?
Rozumiem że Getz po lifcie?
U mnie po włączeniu jest tylko dioda sygnalizujaca włączenie(na przycisku).
Pozdrawiam
Brt
-
Mam na myśli tak jak podnoszenie szym, albo tak jak włącznik tylnich swiateł przeciwgielnych. W nocy nie trzeba szukać po omacku włącznika świateł. Po włączęniu świateł ziełona dioda u mnie też świeci. Z tego wynika że raczej te włączniki nie są podświetlone. Getz przed lifcie.
Dzięki za info.
Pozdrawiam
-
Żarówki w tej konsoli są strasznie złośliwe!
2 tyg temu wymieniłem po 1/2 roku ciemności podświetlenie "sterowników" nawiewu itd
(zmiana na diody led). Góry nie ruszałem, mija tydzień i leca oba podświetlenia przycisków :( Normalnie złośliwość !
-
Ja wyjełem przycisk i okazało się że jest spałon zarówka. Teraz muszę ją gdzieś kupić włożyć i zobaczymy.
-
Na starym forum opisałem ze szczegółami temat wymiany żaróweczek na diody...
Nowe żarówki paliły mi się po miesiącu... Odkąd założyłem czerwone diody, efekt jest całkiem inny i świecą już ponad rok... :)
-
klodek, zapodaj tutaj na forum
a jak sie sciaga cala konsole srodkowa ? trzeba odkrecac jakies srubki ? wyjmowac pokretla od nawiewu ? czy tylko rwac ? :D
-
Konsola środkowa zdejmowanie...
Potrzebne przyrządy:
1) Nasadka 10
2) Śrubokręt krzyżakowy (średni)
3) Śrubokręt płaski (średni)
4) Śrubokręt płaski (mały)
Działanie:
1) Są trzy linki od pokręteł (nawiew, temp i sekcja nawiewu) Konieczny jest demontaż wszystkich trzech ponieważ nie sciągniemy konsoli.
By je zdemontować trzeba:
1a) dostać się do schowka (wyciągnąć dwa gumowe zabezpieczenia z prawej i lewej strony schowka) po czym ściągnąć linkę.
1b) zdemontować nakładkę pod kolumną kierownicy (w bezpiecznikach jedna śrubką [chyba nasadka 10] i dwie po bokach [śrubokręt krzyżakowy]). Po odkręceniu wypiąć dwie linki nawiewu (od strony tunelu środkowego)
2) Po odpięciu wszystkich linek, potrzebny nam śrubokręt płaski średni (By nie podrapać deski proponuję jakąś szmatkę).
U dołu Panelu środkowego z lewej jest małe nacięcie. W nie wkładamy płaski śrubokręt. Zaczynamy delikatnie odciągać panel środkowy. Panel jest zamocowany na 6 zatrzasków (w teorii jednorazowe). Podnosimy cały czas do góry aż wszystkie zatrzaski puszczą. Potem przyciągamy go do środka pojazdu gdyż na samej górze panelu są 3 kliny (UWAGA BY ICH NIE POŁAMAĆ). Jak kliny wyjdą zostaje nam wypięcie wszystkich wiązek elektrycznych.
3) Jak już mamy panel w ręku spokojnie wyciągamy przyciski (po bokach są zatrzaski). Po wycięciu u góry przycisku są dwa kółeczka (dwa kółeczka do przeciwmgielnych: jedne podświetlenie a drugi sygnalizacja włączonego przycisku). Awaryjne ma jedno.
4) Wymiana żaróweczki (płaski mały śrubokręt) Trzeba wyjąc spaloną żarówkę i w to miejsce dać nową. (WAŻNE!! Osobiście polecam DIODY ponieważ są o wiele trwalsze i mają wiele kolorów. zwykła żarówka świeci niewiele)
5) Po wszystkim podłączamy w instalacje i sprawdzamy poprawność działania . Zaczynamy montować wszystko w całość. Uwaga na kolejność i na linki by je umieścić tak jak były wcześniej.
Diody można dostać w wielu kolorach. Można zatem zmieniać kolor podświetlenia deski rozdzielczej. Jeśli zmieniacie na diody to proponuję zmienić cały komplet, ponieważ zatrzaski przy 3 zdejmowaniu nadają się do wymiany.
Na rynku jest wiele zamienników żarówek, zatem nie ma problemu z doborem diod. Ważne jest by diody miały opornik (opornik potrzebny by nie paliły się diody). Auto podczas rozruchu często podaje na instalacje napięcie pozywaj 12V a diody nie są odporne na przepięcią.
W razie pytań piszcie :)
-
Podświetlenie pokręteł potrzeba 2x diodowe zamienniki żarówek R5 (T5) najlepiej stożkowe bez plastikowej osłonki.
Przyciski to już wedle uznania :) można zastosować T5/R5 albo we własnym zakresie lutować oporniki do zwykłych diod. :mrgreen:
-
W przyciskach wchodzą żarówki mini 3x7mm z tzw. wąsami, drucikami, które można wymienić bez oprawki.
-
w przyciskach żarówki są małe z dwoma drucikami, nie wiem dokładnie jakie. Zadzwoń do ASO i spytaj się o oznaczenie.
Ja żarówki dostałem, ale dłuższe o 3mm i nie dało się ich zamontować. Dlatego proponowałem diody.
-
Ja takie żarówki dostałem. Można je dostać allegro,
http://moto.allegro.pl/item430331468_zarowki_kolorowe_do_auta_motoru_paneli_radia_okazj.html
na giełdach i w sklepach elektronicznych. W ASO nic nie poradzą odesłali mnie na giełdę elektroniczną. U nich dostępne są całe przyciski. Ja zrobiłem, wymieniłem zarówkę. Może kiedyś wymienie wszystkie na diody. Gdzie kupiłeś takie diody? Jakiie mają oznaczenie (symbol). Ja takich małych oprawek z diodami nigdzie nie mogłem znaleść.
-
Diody do przycisków kupiłem w elektronicznym. Trzeba znaleźć diody 12V!! (są prawie w każdym motoryzacyjnym). W sprzedaży są 1,5V, ale do nich trzeba rezystor montować (choć to nie sprawia dużego problemu).
Najlepiej wyciągnąć przycisk i bezpośrednio z nim iść.
-
jestem po demontażu konsoli i niestety nie udało mi sie ocalic wszystkich 6 zatrzasków mocujących konsole
czy wiecie moze gdzie moge te zatrzaski kupić?
-
zatrzaski zamawiałem w ASO, 6szt. = 12,00zł