HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: marcin899 w 04 Luty 2017, 13:30:43
-
Witam,
mam mały luz na przekładni.
Wiem, że w niektórych modelach istnieją śruby do zniwelowania niewielkiego luzu.
Czy ktoś orientuje się jak to wygląda w Tucsonie?
Pozdrawiam
-
II
.
.
-
jestem po regulacji.
Pierwszy problem - śruba regulacyjna jest od tyłu, czyli zasłaniają ją sanki.
Magiel trzeba odkręcić i go opuścić (oraz przesunac i odkręcić sruby mocujące przewody od wspomagania).
Śruby od magla sa drobnozwojowe, warto je najpierw przez kilka dni lac jakimś penetratorem/ropą itp. U mnie jedna sruba puściła dopiero po 2 dniach. Koniecznie po odkręceniu czyścimy druciakiem na wiertarce.
Dodatkowo, aby opuścić magiel, należy popuścić srubę od krzyżaka przy pedałach. (chyba 12 klucz, koniecznie markujemy pozycję krzyżaka względem magla!!)
BTW- ewentualna wymiana krzyżaka to jakiś cyrk- od strony kierownicy krzyżak jest zaspawany ;p )
Po opuszczeniu magla kluczem/żabką popuszczamy kontrę wokoł śruby (tez mozemy zamarkować) . nastepnie sama śruba- duzy imbus (24?) Kolega, ktory mi to robił nie miał, wiec z blachy ok 4mm dorobiłem wsad 6-kątny + dospawana nakrętka na klucz 17. Dokręcał kolega- trzeba z czuciem- miedzy jabłuszkiem a srubą jest sprężyna- nie można jej zgnieść (skompresować), byc miec mały zakres ruchu, bo przy skrajnych pozycjach kierownicy luz jest mniejszy (lub go nie ma) niz w pozycji srodkowej (do jazdy na wprost). Trzeba wyczuć. Składanie w odwrotnej kolejności.
Krzywą kierownicę można skorygować eksperymentalnie (lub wczesniej markować połozenie) magiel na śrubach ma pewien minimalny luz- należy się wstrzelić. Zbieżność pozostanie ta sama.
Efekt- aby jechac prosto nie trzeba cały czas kontrolować kierownicy (do tej pory cały czas jak nie w lewo to w prawo)
przy wjeżdzaniu/zjeżdzaniu z krawęznika wjazdowego nie ma juz stuku (przy lezących milicjanatach również brak stukania)
Kierownica odbija normalnie, nie zauważyłem zwiększonej siły kręcenia.
Uważam, że jesli nie ma luzu na końcach magla (ślizgach) to warto wykonać taka regulację. Na pewno magiel w końcu trzeba bedzie dac do regeneracji, ale mam nadzieję, że będzie to za rok-2 lata.
pzdf
-
Dzięki za poradę i informacje.
Na razie mam spokój, ale nic nigdy nie wiadomo :)
Na pewno się przyda.
-
a wymieniał ktoś z was płyn w układzie wspomagania ?
Mój kolega który pracował w ASO KIA Starowa Góra ( pod łodzią) 3 lata, powiedział, że po każdej wymianie płyny w krótkim czasie traciły szczelność te maglownice i zaprzestali tego robić.
Podobnie z manualną skrzynią biegów, jak wymienili olej zaczynała wyć.
-
Wszystko zależy od tego jaki olej się wlewa, a w przypadku wspomagania jak się odpowietrza układ.
-
ja wymanialem w ukł. wspom- tzn moj mechanik- do tej pory nic się nie rozszczelniło (ATF II 220 Mobil1- zamiennik tego ich hjundajowskiego PSF)
co do skrzyni- olej wymieniałem tylko w starej toyocie corolli (aso toyota, 75w90) - również brak negatywnych skutków. Kiedys wymienie i w tucsonie, mam nadzieje, że tez bez problemów...
plus- w G4GC robilem kilka razy płukankę silnika (zawsze lique moly), przechodziłem z 10w40 Valvoline max life na 5w40 Shell helix ultra (oba maja wysokie TBN, wiec dosyc mocno "myjące" oleje) - do tej pory bez rozszczelnienia itp. - silnik do tej pory zrobił ponad 40 tys km
mnie sie wydaje, że to tylko mity spowodowane niewłaściewymi płynami (niektóre tanie płukanki są pochodnymi rozpuszczalników i moga faktycznie narobić bigosu- te dobre są ropopochodne m.in. LM)
-
Mówię jakie info miałem od mojego kolegi :) Co do płynów mówił, że leją płyny które narzucam im hyundai Polska. Może ten płyn do wspomagania jest "za dobry" za duży dyspersantów i rozpuszcza, nie wiem...... :)
Troszkę mnie kolega przestraszył i wymieniać nie będę :)
Mówił, że można wymienić olej w tylnym moście, bo tam nigdy nie mieli problemów.
-
Ja wymieniłem może metoda mało ekonomiczna, ale inaczej mi się nie chciało,zresztą trzeba mieć gdzie .
Kupiłem litr mobila takiego jak polecili koledzy z forum.
Ze zbiornika od wspomagania odciagnałem stary płyn tyle ile się dało i wlałem nowy. Uruchomił silnik, kierownica w prawo lewo parę razy aż się zmieszał nowy płyn ze starym i znowu odciagnałem płyn ze zbiornika i tak praktycznie cały litr aż do moment gdy płyn w zbiorniku był koloru nowego.
Do tej pory żadnych problemów,nic nie cieknie wszystko ok.
-
OOOOOOOOO :) I ja chyba też tak zrobię jak Piotrek79 :) szybka, łatwo i przyjemnie :) no i nie powinno być problemów :)
-
Dokładnie tylko parę razy trzeba do oporu kierownica z głową oczywiście żeby się wszystko pięknie wymieszało i będzie ok.
Robiłem to dostad aż płyn miał kolor nowego.
Przed wymiana miałem płyn jak smoła czarny chyba raczej nigdy nie wymieniany .
[ Dodano: 2017-06-29, 18:40 ]
Na taki zmieniłem
(http://i.imgur.com/Q84R4IU.jpg)
-
Tez zamierzam wymienić w swoim Gacku i mam zamiar użyć właśnie Mobil1 ATF 220. Mam nadzieje,że u Ciebie nie ma wycieków po zastosowaniu tego oleju?
-
Nic się nie dzieje.
Od czasu wymiany nawet nie uzupełniałem stanu.
Wszystko ładnie śmiga.
-
Dwa lata od wymiany i zero wycieków. I to jest dowód. Przekonałeś mnie do wyboru.
Dzieki
-
Mobil atf220 jest uniwersalnym polecanym wszędzie bo sam go chciałem kupić. Ale w hyundaiu nie jest zalecany bo ma być nawet w getzie klasy PSF kolor żółty. Ten atf to czerwony i może zniszczyć uszczelnienia. Wiem, że jest tani ale ja nie ryzykowałem i kupiłęm psf3 firmy K2 w cenie atfa.
-
[ Dodano: 2019-10-14, 07:53 ]
Właśnie ten atf jest polecany jako zamiennik.
Zresztą jak wymieniałem to ten stary też był koloru "czerwonego" chociaż u mnie już był mocno zmęczony i kolor wpadał już w czarne.
Wymieniałem ten płyn w 2017r i od tamtej pory nie dolewalem ani nic się złego nie dzieje z maglownicą. Wszystko suche i pracuje bez zastrzeżeń.
Ja mówię tylko co i jak ja zrobiłem i jak się to ma.
Nikogo nie namawiam,niech każdy sobie wlewa co chce.
Polecali ten płyn na forum i taki też wlałem i jest ok.