HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Matrix / ix20 => Wątek zaczęty przez: wojtasw007 w 21 Styczeń 2017, 08:56:18
-
Witam,
Mam następujący problem.
Samochód zatankowany, jadę, wskazówka spada do 1/4 i nagle samochód staje - koniec paliwa!
Sytuacja powtórzyła się dwukrotnie, teraz muszę tankować gdy wskazówka zbliża się do 1/4, nie chcę znów stanąć na środku drogi.
Po zgaśnięciu auta na stacji wchodzi max 44-45l czyli w baku zostaje jakieś 10-11l.
Z tego co się orientuję matrix posiada zbiornik 55l.
Czy ktoś z Was posiadał taki problem? Macie pomysł jak to rozwiązać, ewentualnie od czego zacząć?
Silnik 1.5 crdi ten słabszy, rocznik 2004.
Samochód zawsze serwisowany jak należy, zawsze przy oleju filtr paliwa.
-
Pewnie uszkodzony wskaźnik paliwa w baku. Taka przypadek miałem we F126p.
Albo uszkodzony przewód, co zasysa paliwo ze zbiornika.
-
posiada zbiornik 55l ...... zawsze przy oleju filtr paliwa.
Tak jest 55 litrów.
Który filtr paliwa bo są trzy?
-
3 filtry paliwa?!
Wymieniałem ten pod maską....
Możesz kolego rozwinąć temat o filtrach?? Czy to może być przyczyną tego że nie wyciąga paliwa?
Wskaźnik na pewno pokazuje dobrze, bo wchodzi tylko 44-45l czyli te 10 bankowo tam zostaje.
-
Podaj vin.
(https://images82.fotosik.pl/305/c807206b36e615d9.png)
(https://images82.fotosik.pl/305/018056d3d41e0c2a.png)
(https://images84.fotosik.pl/304/abec025bd2225bce.png)
-
Dzięki!
VIN: KMHPN81VP4U173562
-
W zbiorniku masz dwa filtry były też auta tylko z jednym na pompie. Dostęp do filtrów jest po demontażu siedziska fotela. Dostępność filtrów pewnie tylko w ASO numery masz na zdjęciach.
http://ritzzuan.blogspot.com/2011/12/hyundai-matrix-petrol-filter.html
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
(https://images84.fotosik.pl/304/962040a06a494ea4.png)
-
Bardzo dziękuję za pomoc.
Zamówię filtry, dobiorę się do zbiornika i uzupełnię temat czy pomogło to na moje dolegliwości.
[ Dodano: 2017-01-25, 08:57 ]
Sprawa ma się następująco.
Filterki zamówione, jednak aso nie potrafi się określić na kiedy będą.
Miałem już wczoraj mało paliwa, wskazówka zbliżała się do tej nieszczęsnej 1/4 i postanowiłem bez filtrów dobrać się do zbiornika.
Okazało się, że zbiornik się łuszczy. W środku było pełno syfu - coś takiego jak fusy w kawie. Wyciągnąłem całe paliwo, zbiornik wyczyściłem. Filtry w zbiorniku są czyste, jednak i tak je wymienię jak przyjdą.
Zalałem po czyszczeniu 5l ON i auto odpaliło. Wychodzi na to, że gdy było mało paliwa sitko przed pompą przytykało się tymi fusami i samochód gasł. Zobaczymy na ile pomoże ten zabieg, jeśli sytuacja się powtórzy czeka mnie albo ściąganie zbiornika i profesjonalne wypiaskowanie środka, albo wymiana na nowy? Zbiornik jest metalowy, aż dziwne bo w tych latach produkcji mało kto jeszcze szedł na metal, a hyundai jednak....
-
Ciekawe, czy wszystkie modele 2001-2010 mają metalowe zbiorniki?
-
Wojtasw007 żeby ktoś przeczytał to co dopisałeś do postu [ Dodano: 2017-01-25, 08:57 ] w momencie gdy Twój post jest ostatnim w temacie musisz:
Po dopisaniu poprzez funkcję odpowiedź trzeba wejść w EDYTUJ (z prawej strony postu) zaznaczyć całą treść postu, następnie iksem koło edytuj trzeba skasować cały post i na końcu poprzez odpowiedź należy wkleić całą treść i ponownie wysłać. To co zrobiłeś dotychczas powoduje że post wyświetla się jako przeczytany i nikt nie wie że coś dopisałeś.
Problem dotyczy tylko aut z silnikiem diesla Tucson JM, Santa Fe SM, Kia Sportage II. Wszystko przez bio komponenty.