HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: Bonieklbn w 07 Styczeń 2017, 09:15:37
-
Witam! Jak wiecie dowaliły mrozy... dzisiaj w nocy u mnie -22 stopnie. Żona powiedziała że bierze mój samochód do pracy. Twierdzi że odpalił normalnie. Po przejechaniu 1,5 km samochód zaczął jej gasnąć. Kręcił normalnie i odpalał ale po sekundzie gasł... No i zapaliła się żółta kontrolka checkengine. Domyślam się ze to efekt działania temp. na któryś z podzespołów. Jakaś koncepcja? Paliwo?
-
Pewnie paliwo. Parafina sie wydziela i blokuje filtr paliwa. Nie ma ciśnienia na listwie wtryskowej i gaśnie.
-
Wszystko wskazuje na paliwo... zatankowane na gównianej stacji auchan. Dzisiaj trochę odtajał na słońcu ale po 10 minutach chodzenia zdechł... Pozostaje chyba ogrzewany garaż i wymiana filtra paliwa? Dolać czegoś do paliwa?
-
Taki lub podobny od innego producenta:
http://www.perpetto.pl/kategorie/chemia-samochodowa/dodatki-do-paliwa/kleen-flo-depresator-diesel,p188690913
Małą buteleczka wystarcza na cały bak.
-
Wszystko wskazuje na paliwo... zatankowane na gównianej stacji auchan
No i zapaliła się żółta kontrolka check engine
Zima już trochę trwa i diesel ma swoje "potrzeby"
Wszystko już za późno:
1. Dodatek do paliwa przeciw wytrącaniu parafiny nie wlany.
2. Blue ELM327+telefon żeby podać kod błędu po zapaleniu się pomarańczowej kontrolki nie kupiony bo i po co podam że się świeci, a resztę niech się domyślają ze szklanej kuli. "Jakaś koncepcja"
-
Bonieklbn, Miałem podobny problem w te mrozki a tankowałem na Shellu Diesel Dynamic czy jakoś tak (te "niby lepsze", w każdym bądź razie droższe). Kupiłem jakiś specyfik na w sklepie motoryzacyjnym ale tak jak napisał kosmos2011, jego się wlewa przed wytrąceniem. Ja tam wlałem 1,5 literka benzyny, a miałem prawie pełen bak paliwka. Po południu samochód odpaliłem i nie było już problemu ;-)