HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: mati83 w 06 Styczeń 2017, 00:10:08
-
Nie znalazłem tematu odnoszącego się do tego silnika, w razie czego z góry przepraszam...
Panie i Panowie, jak to jest z regulacją luzów zaworowych i jakie są objawy? Ja mam 176 tys km przebiegu i silnik chodzi trochę nierówno na zimnym. Po rozgrzaniu wszystko git, aczkolwiek wydaje mi się, że chodzi troszkę głośniej niż kiedyś. Czy w tym silniku zawory się reguluje mechanicznie, czy odbywa się to samoistnie poprzez magiczne siły drzemiące sobie gdzieś na wałku rozrządu czy tam innym wałku gdziekolwiek on się nie znajduje... ;)
Czuwaj!
-
Luz zaworów ustawia się za pomocą wymiennych popychaczy. Czynność pomiaru i ewentualnej regulacji (z reguły dotyczy to zaworów wydechowych i to nie wszystkich) wykonuje się co 90 tyś km przebiegu, przy zasilaniu LPG częściej.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
-
A orientujesz się jaki jest średni koszt takiej zabawy?
I jeszcze jedno: Czy w i40-tce są świece irydowe czy zwykłe?
-
W moim aucie od pewnego czasu słyszę lekkie pukanie gdy dodaje gazu. Jest to miedzy 2-3 tys obrotów. Chciałem zapytac czy da rade to ustawić "ręcznie" czy trzeba wymienic wszystkie? Podobno to zawór ale nie wiem który.
-
Świece są irydowe o numerze 18846-10060 w opakowani NGK SILZKR6B-10E.
http://www.sklep-kia.pl/swieca-zaplonowa-carens-iv-ceed-iii-soul-11-sportage-iv-i30-ii-i40-ix35-i-ii-veloster-p-2836.html
W silniku G4KC regulacja luzów zaworowych też odbywa się poprzez wymianę popychaczy reszta jak w poście #2 tego tematu.
-
Może wie ktos jaki to koszt?
-
Dodano: 2017-01-10, 00:06
Pytałem dzisiaj w ASO. Liczą ok 1,5h pracy, uszczelkę pokrywy zaworów i do wymiany szklanki. Jedna szklanka kosztuje 64PLN, jest ich niby 16 ale nigdy nie jest tak, że wymienia się wszystkie. Można też tak poprzekładać szklanki, żeby najgorsze wymienić, a inne dać w miejsce bardziej zużytych. Liczyliśmy i przy wymianie 10 szt. wraz z robocizną i uszczelką wyszło ok 1000zł.
[ Dodano: 2017-03-30, 17:54 ]
Panie, Panowie... Czy ktoś z Was ma wiarygodne dane jakiej grubości na którym zaworze powinny być szklanki w tym silniku? Czy ich grubość ma być taka sama? Będę wdzięczny za jakiegoś linka do tych danych, ewentualnie skan czy zdjęcie z jakiejś instrukcji... ;)
-
Kliknij na numer 22226C
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
[ Dodano: 2017-03-30, 18:34 ]
Teraz patrzę że po raz drugi napisałem to samo. Temat ma jedną stronę i może dlatego że założony w Trzech Króli, a oni mówili w różnych językach to w języku polskim jest niezrozumiały.
-
No dobra, tylko że u mnie cyrylica kojarzy się z upiorna Panią od j. rosyjskiego w liceum i na sam widok dostaję dreszczy... ;)
Tak szukam tych grubości i nie mogę znaleźć... ;/
-
Najpierw tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/# wpisz vin i potem kliknij na ramkę z opisem auta. Potem trzeba wejść w zakładkę rozrząd http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
Kliknij na numer 22226C który jest przy popychaczu na rysunku i zostaniesz przeniesiony na dół do tabeli gdzie na błękitno podświetlone będzie w drugiej kolumnie numer oryginalnego popychacza (po kliknięciu na kółko zębate z prawej strony wyświetli się zamiennik), a w czwartej wysokość popychacza. Jakiej wysokości popychacz masz teraz zamontowany to nie wiadomo tak na logikę to wysokość powinna być jedna z tych większych np.3,600.
-
No ok, i teraz dochodzę do tego momentu http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
i mam ponad 40 części... Mówisz, że w czwartej kolumnie powinna być wysokość popychacza, czyli np. T=3.540. Tylko dlaczego jest ich tak dużo i skąd ja mam wiedzieć, które są na który zawór? :-/ :shock:
-
Na wszystkie zawory konstrukcyjnie popychacze są takie same różnią się wysokością luz w wylotowych jest większy więc np. na wylot jest 3,450, a wlot 3,465 . Przy regulacji luzu po pomiarze wybiera się ten o odpowiedniej wysokości.
-
Ok, a to 3.450 to jest w cm, mm czy mmHg? ;)
-
II
-
Oooooo, dzięki! :) Myślę, że to już coś powinno powiedzieć mojemu mechanikowi. Jeszcze jedno pytanie. Mam przebieg 179000km i teoretycznie powinienem lada dzień sprawdzić luzy zaworowe. Czy robić to jeżeli w silniku nic nie słychać, czy czekać aż zacznie dzwonić?
-
Luzy zaworowe sprawdza się co 90 tyś km.
Robi się to tak jak tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9454&start=0 potrzebny szczelinomierz.
Pomiar dokonujemy na zimnym silniku.
Dane dla silnika G4FD.
Wlot 0.17 ~ 0.23 mm
Wylot 0.22 ~ 0.28 mm
I to powinieneś zrobić co 90 tyś km jeśli nie masz gazu (wtedy nawet co 30 tyś km).
Jeśli po pomiarze wyjdzie że trzeba zrobić regulację to tymczasowo można założyć starą uszczelkę pokrywy zaworów. Po ewentualnej regulacji nowa uszczelka (nie stosować zamienników) o numerze 22441-2B600
Regulacja to już inna bajka.
-
I o to mi chodziło! ;) Dzięki Ci bardzo!! ;)
Swoją drogą, nie ma jakiejś książki w stylu "Sam naprawiam i40" czy coś takiego? ;)
-
http://service.hyundai-motor.com/euro5/index.tiles
-
Uruchamiam procedurę rejestracji! ;) Dzięki bardzo!! ;)
[ Dodano: 2017-03-30, 23:06 ]
No tak, nie ma nic na świecie za darmo... ;) A szkoda... ;/
-
Wszystko nadal jest za darmo.
Od post#4 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=255
-
No właśnie coś jest nie tak... Jak klikam w link z tamtego tematu albo z maila aktywacyjnego to ładuje się strona dość długo po czym wyskakuje komunikat, że "przekroczono limit czasu połączenia"... :-/
-
Jak już masz login i hasło i zapisałeś to w windows wejdź w settings zarządzanie hasłami i tam uruchom stronę.
-
Moment, coś jest nie tak z kompem, bo na telefonie hula aż miło... ;)