HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: grinch w 28 Grudzień 2016, 20:43:40
-
Witam,
borykam się od pewnego czasu z wibracjami tylnej osi podczas jazdy autem.
W połowie roku problem pojawiał się przy szybkiej jeździe ~100km/h. Nie zawsze sporadycznie.
Potem coraz częściej przy niższych prędkościach. Wibracje zanikają jak auto zatrzyma się.
Panowie w warsztacie poluzowali ręczny i problem zniknął na jakiś czas. Gdy wrócił wymieniłem komplet hamulców z tyłu (tarcze, klocki, sprężynki i szczęki). Po odbiorze auta problemu nie było a ręczny (dźwignia) była sztywna.
Po jakimś czasie dźwignia ręcznego znów się wyluzowała a problem wibracji powrócił teraz już nawet przy 40km/h.
Telepie całym autem, ewidentnie z tylnej osi.
Dziś przeczyściłem linki ręcznego ale problem nie ustąpił.
Czy ktoś miał podobny problem?
-
Problem nie musi być wywołany hamulcem postojowym.
Równie dobrze może być to niesprawny zacisk hamulcowy, zapieczony tłoczek lub niesprawne prowadnice zacisku hamulcowego.
-
Daj sobie spokój z linkami. Ja stawiam na zatarty rozpierak od szczęk. Skoro masz luźny ręczny to znaczy, że do końca nie odbija i stąd są wibracje. Sprawdź rysunek który przesyłam. Nr oryginału to 58257-1H000 (zamienników nie ma). Miałem identyczny problem jak ty po wymianie hamulców. U mnie waliło tak, jakbym miał subwoofer w bagażniku :D Na początku przy 120 km/h a potem już przy coraz mniejszej prędkości. W moim przypadku wystarczyło nasmarować i rozruchać ten rozpierak, ale możesz go profilaktycznie wymienić, bo to kosztuje kilkadziesiąt złotych. Dla pewności możesz jeszcze zrobić test. Podczas wibracji zaciągnij sobie lekko ręczny. Jak przestanie masz diagnozę.
Masz jeszcze link do jakiegoś ruskiego tematu, żeby zobaczyć jak to wygląda:
https://www.drive2.ru/l/762746
-
Dodano: 2017-01-04, 23:02
@adrianc90
Niestety trochę inaczej to wygląda: podczas jazdy gdy nic się nie dzieje i zaciągam ręczny słychać zwykły szum z tylnej osi i auto hamuje.
Natomiast gdy auto podczas jazdy wpada w wibracje i zaciągam ręczny to te wibracje bardzo mocno się nasilają.
Jedyną możliwością aby wibracje ustały to zatrzymać auto, lub zwolnić do powiedzmy 20-30km/h.
-
Miałem identyczny problem wibracji,wibracje przechodziły po zatrzymaniu auta. Winą była skrzywiona tarcza hamulcowa a przyczyną skrzywienie okazał się zacisk hamulcowy który się blokował,mimo tego że wyglądał na sprawny.
-
Ja mimo to rozebrałbym na twoim miejscu te szczęki i sprawdził rozpierak. Sam piszesz:
1. "W połowie roku problem pojawiał się przy szybkiej jeździe ~100km/h....Panowie w warsztacie poluzowali ręczny i problem zniknął na jakiś czas."
2. "Gdy wrócił wymieniłem komplet hamulców z tyłu (tarcze, klocki, sprężynki i szczęki). Po odbiorze auta problemu nie było a ręczny (dźwignia) była sztywna....Po jakimś czasie dźwignia ręcznego znów się wyluzowała a problem wibracji powrócił teraz już nawet przy 40km/h."
Reasumując - był problem, poluzowanie ręcznego pomogło, potem dźwignia od ręcznego była sztywna, było w porządku, poluzowała się - problem powrócił.
Wszystko sprowadza się do ręcznego i od tego bym zaczął. Linki masz już "odhaczone" Przeczyściłeś - nie pomogło. Możesz zdjąć koło, odkręcić zacisk, zdjąć tarczę i zobaczyć działanie tego rozpieraka- wtedy będziesz wiedział na 100%.
Krzywa tarcza? Nie wiem, być może. Choć logicznym w tym wypadku powinno być występowanie tego problemu zawsze, a nie sporadycznie. Przecież tarcza jak się już skrzywi to taka zostanie, nie wyprostuje się na chwilę po kolejnym hamowaniu.
-
Witam wszystkich niedługo czeka mnie wizyta u diagnosty (przegląd samochodu),mam mały problem gdyż mam za mało naciągnięty hamulec ręczny prawie na samym końcu trzyma,chciałbym sam to podciągnąć ale nie wiem jak ,czy ktos ma jakieś wskazówki to byłbym wdzięczny ,mój samochód i30 CRDI 1.6 116K ROK 2008.
-
Cześć, podłącze się do tematu by nie zakładac nowego. Mója sprawa dotyczy hamulca ręcznego , którego nie da się już wyregulować ( rączka idzie sporo do góry zanim zacznie haczyć o ząbki). W aso stwierdzili ze musze zmienić okładziny ktore są już na wykończeniu. Jaki konkretnie element muszę kupić by móc pojechać z własnymi częściami na wymianę? Hyundai i 30 cw 2011 1,4 silnik benzyna.
-
Na pierwszym zdjęciu (powyżej) takie "banany".
-
ok, dzięki to powineinem sobie już dalej poradzić:)
-
Tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D masz numery części w Twoim aucie. Wystarczy kliknąć na numer w ramce koło konkretnej części. Na przykład szczęki 58350H i numer części to 58350-1HA00.
-
u mnie wibracje tylnej osi były spowodowane zardzewiałym mechanizmem ręcznego w tylnych okładzinach, po wymianie wszystko ustało.
-
Przeważnie rozpierak rdzewieje.
-
W moim hultaju pojawił problem, że tak powiem akustyczny. Przy hamowaniu słychać wyraźne dudnienie z tyłu. U diagnosty po trząchaniu i hamowaniu na ścieżce, na monitorach pokazało jakiś mocno pulsujący słupek w kolorze granatowym. Poza tym wszystkie parametry w normie. Diagnosta stwierdził, że to lewa tylna tarcza jest lekko krzywa. Powiedział, że na razie można jeździć i niczym to nie skutkuje, poza dyskomfortem z powodu tego dudnienia podczas hamowania. Na konkretną robotę umówiłem się po świętach.
Tutaj pytanie do Was. Faktycznie lekko skrzywiona tarcza może powodować takie dudnienie przy hamowaniu? Czy można bezpiecznie używać auta? Pytam, bo mój zaufany mechanik wyemigrował gdzieś w świat, a sami wiecie jak to jest, gdy się jedzie do nowego "doktora" ze swoim hultajem :)
-
[quote="
Tutaj pytanie do Was. Faktycznie lekko skrzywiona tarcza może powodować takie dudnienie przy hamowaniu? [/quote]
Owszem, może.
Podobny objaw będzie, gdy jest zapieczony tłoczek hamulcowy i nie cofa się swobodnie, wtedy efekt jest podobny. Źle pracujący zacisk poznasz po nierównomiernie zużytych klockach hamulcowych.
-
Mieliśmy to samo w i30, na autostradzie pojawiały się dudnienia przy 160-180, przy hamowaniu się nasilały, przy ręcznym również. Okazało się, że tylny zacisk był zapieczony, trzymał klocki na tarczy i ta się zwichrowała. Auto było dwa razy na wymianie hamulców zanim inny mechanik nie wypiaskował zacisków. Po wymianie tarcz temat ustąpił i jest ok.