HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: kobus w 23 Grudzień 2016, 22:41:20
-
Witam wszystkich serdecznie.
Kupiłem miesiąc temu Sonatę NF 2.4 162km z 2005 roku.
Ma nakręcone 199 tyś km. Nie ma żadnych niepokojących objawów. Chciałbym jednak wymienić w niej rozrząd dla pewności żeby mi nie strzelił niespodziewanie.
Co muszę kupić szykując się do takiej wymiany?
Oraz jakie koszta mniej więcej mnie czekają w związku z tym.
Myślę że mam silnik G4KC. Czy z ta mocą, pojemnością i rocznikiem mogę mieć pewność że to ten silnik? Czy moze się zdarzyć że będzie to inna jednostka, jak to sprawdzić?
W razie czego podaje numer Vin:
KMHEU41CP5A029076.
Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam
Michał
-
Na górnej belce forum jest profil i tam możesz zmienić datę produkcji (nie pierwszej rejestracji lub rok modelowy) na 2004-12-04, a nie 2005 jak podałeś przy rejestracji.
https://hyundai.afora.ru/eur/vin/kmheu41cp5a029076/
Przebieg rzeczywiście realny http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/Sider/resultater.aspx?Vin=KMHEU41CP5A029076
Rozrząd jest na łańcuchu jak nie ma niepokojących dźwięków z z lewej strony silnika to się nie wymienia.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
Zapoznaj się z tymi tematami. Zrób płukanie silnika wymień olej na "bardzo dobry".
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7791&highlight=panewka
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7724&highlight=panewka
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6515&highlight=panewka
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4801&highlight=%B3a%F1cuch
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1845&highlight=%B3a%F1cuch
Sprawdź luzy zaworowe robi się to co 90 tyś km (przy silniku bez LPG) jest to bardzo ważne. Ewentualną regulację wykonuje się za pomocą wymiennych popychaczy. Przy okazji sprawdź ciśnienie sprężania norma 13 kg/cm2, minimum 11,5 kg/cm2 różnica między cylindrami max 1 kg/cm2.
[ Dodano: 2016-12-23, 23:27 ]
Numer silnika
(http://images84.fotosik.pl/250/d4f0ad6f0a26eccb.png)
-
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
Jeżeli chodzi o olej to płukania nie robiłem, Ale wymieniłem olej ma motula 5w30, taki jak zaleca producent.
Niepokojących dźwięków nie ma.
Należę do ludzi wyczulonych na jakiejkolwiek sygnały dźwiękowe czy wibracyjne z auta. Kiedy będę wiedział że ten dźwięk to właśnie czas na wymianę rozrządu? Czy to jest dzwonienie, chrobotanie, stukanie ?
[ Dodano: 2017-02-15, 09:47 ]
Niestety juz wiem jaki dzwięk moze generować łańcuh rozrzadu kwalifikujący się do wymiany.
U mnie wyglądało to nastepująco:
Po rozruchu silnika praca bez większych zastrzezen, po chwili ruszam. 1 bieg, 2 bieg,
Po wzrosćie obrotów w zakresie 1900-2300 słyszalne jakby z przednich opon odstakiwał piasek i uderzał w nadkola, po zmianie biegu na 3 i wzroscie obrotów w podany wczesniej zakres podobnie, także stwierdziłem ze to musi generować silnik.
Był to dzwięk dość cichy i słyszalny tylko przy wyłączonym radiu, nawet żona jako pasażer niezbyt wiedziała czego ma słuchać w trakcie jazdy jak jej o tym mówiłem.
Pojechałem więc na warsztat, i tam postawiona diagnoza:
łańcuh był tak luźny ze momentami wręcz wisiał, - auto ma najechane 200 tys, rozrząd cały w orginale, więc i tak nie jest źle, koszt wymiany - części : orginalny zestaw kompletny z gwarancja na rok 1200 zł ,do tego robocizna 900 razem 2100 zł . Złapałem się na początku za głowe, ale jak poczytałem więcej to w sumie jak na wymianę rozrzadu łancuchowego w komplecie to jest to atrakcyjna cena.
Także takie były u mnie objawy dzwiękowe, do objawów mozliwych niedzwiękowych to problemy z odpalaniem na nie do konca rozgrzanym silniku, (wyjazd do nieodległego sklepu np, i z powrotem), jezeli po wymianie rozrzadu będzie palił dobrze przy kazdej temp silnika to znaczy ze tez było objawem bezposrednim
Także wsłuchujcie się w swoje auta,
Pozdro
-
I jak się Autko sprawuje ?
Też wymieniałem rozrząd, ale zrobiłem to przy okazji bo i tak był ściagany. przy 245 tys.
Był sprawny ogólnie.
Kompletny rozrząd brałem z Chin, za około 400 zł z alibaby z tego co pamiętam, na aliexpres tez jest prawie,.. bo zembatek niema Aliexpress (https://pl.aliexpress.com/item/Timing-Chain-Kit-without-Gear-For-Hyundai-Sonata-Kia-Optima-Rondo-2-4L-16V-06-09/32772449998.html?spm=a2g17.search0104.3.87.Y1mhn3&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10152_10065_10151_10068_10171_10084_10083_10080_10304_10082_10081_10110_10136_10137_519_10111_5360011_10060_10112_10155_10113_10114_437_10154_10056_10055_10054_10182_10059_303_100031_10099_10078_10079_10103_10073_10102_10189_10052_10053_10142_10107_142_10050_10051,searchweb201603_3,ppcSwitch_7&btsid=98fea585-b33b-4707-b675-8c242fd9d697&algo_expid=01c62bd8-6194-4fa7-9af7-d83ee9450a6a-12&algo_pvid=01c62bd8-6194-4fa7-9af7-d83ee9450a6a)
robocizna chyba 700 zł,
tylko oprócz tego wymieniałem zawory dolotowy wylotowe , czy jakos tak, wszsytkie uszczelki. przegłub przedni, olej. świece itd.
-
Ja mam do autora tematu czy po wymianie rozrządu zniknął problem z trudnym rozruchem na pół rozgrzanym silniku?
-
Witam , czy sprawdzenie luzow zaworowych napewno się wykonuje po przez wymienne popychacze jak pisze kosmos czy jakies blaszki się podkłada ? chciałbym to sprawdzić kupiłem niedawno sonatke przebieg 144000 km.Mam przy okazji jedno pytanko jeszcze,posiadam jeden kluczyk chciałbym dorobić kluczyk ale bez pilota bo czytałem ze sa jakies problemy żeby to wszystko sparować.Czy po dorobieniu samego kluczyka będę mogl normalnie otwierac nim auto i jezdzic jeśli mam alarm mam jakies dwa czujniki na podszybiu.Z gory dzikuje.
-
Mam przy okazji jedno pytanko
1 temat= 1 problem
Kluczyk http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=10411