HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: belgrano w 02 Grudzień 2016, 12:49:27
-
Witam.
Panowie jako że mam 4x4 zastanawiam się jak sprawdzić działanie.
Wiem że działa do 40km/h. Naciskam guzik, ruszam i zastanawiam się czy działa? Powinien układ być głosniejszy ale nie słyszę.
Czy 4x4 w naszych autach załącza się automatycznie jeśli tył wpada w poślizg oraz jeśli gdzieś będę w błocie?
-
Jak spadnie sniezek delikatnie spróbuj wejść w delikatny łuk i dodać gazu :) Pieknie ustawia się boczkiem nie czuc wogóle opóźnienia. na śliskim asfalcie czuć opóźnienie ale na sniegu jest ogień :)
-
Albo jeszcze prostsza metoda.
Jeżeli wcześniej jeździłeś przednionapędowcem to na pewno kojarzysz sytuację gdy próbowałeś szybko wyjechać z parkingu skręcając w lewo a po wciśnięciu gazu przednie koła najpierw mieliły w miejscu (szczególnie po deszczu).
Spróbuj zrobić tak samo ix-em (nie musisz włączać 4x4 - sam się dołączy).
Uwaga: dostaniesz kopniak z tyłu, uważaj by nie władować się coś po drugiej stronie jezdni:)
-
Musze poćwiczyć.
A co daje 4x4 na śliskiej powierzchni. W zasadzie nie widzę różnicy. Tak samo w śniegu jeszcze nie zobaczyłem nic. To w lewo musze zobaczyć.
-
Witam
W prawo też może być:)))). Ja dopiero w tym roku mam frajdę z 4x4 bo rok temu nie było zimy. Dwa dni temu u mnie posypało więc testowałem napęd i naprawdę jestem pod wrażeniem:))Robiłem podjazdy pod góreczki których u mnie troszkę jest i z oponami zimowymi nawet nie było mowy o buksowaniu kół przy podjazdach czy ruszaniu. Autka pędzone jedną ośką miały troszkę problemy. Ogólnie nic nie musisz włączać bo sprzęgło samo tak Ci porozdziela moment na poszczególne koła żeby każde z nich miało dobrą przyczepność do podłoża. Jak poprzednik pisał przy wyjeździe na drogę dostaje się takiego kopa z tyłu (z tylnej osi) że auto przyśpiesza jak na czarnym asfalcie:))
Napęd 4x4 sam możesz włączyć dopiero jak będzie pół metra śniegu na co czekam co by potestować napęd:)Autko fajnie wchodzi w zakręty bokiem, nie ma mowy wypłużaniu przedniej ośki czy zarzucaniu tyłu. Jak dla mnie REWELACJA:)
Czekam na więcej śniegu...
P. S. yyyyy czekaj jesteś pewny że masz 4x4 bo opisie autka masz 2WD???
-
Poprawiłem dane.
Ja nie widzę różnicy do przednio napędowca.
Może na razie.
Tylko na zakrętach bardziej mi wypadają w poślizg tylnie koła na bok niż w typowej limuzynie z przednim napędem.
Dlatego pytam bo muszę też potestować jak to łazi.
Na azie na błocie ładnie szedł ale i tak go ślizgało. Dlatego pytam czy to normalne, że ślizgać może na boki jak jadę?
-
sprzęgło samo tak Ci porozdziela moment na poszczególne koła żeby każde z nich miało dobrą przyczepność do podłoża
Witam :-)
Aby rozwiać wątpliwości i lepiej poznać działanie napędu (oraz kontroli trakcji), zapraszam na testy na rolkach wolnobieżnych. Test oczywiście nic nie kosztuje, poza zgodą na umieszczenie nagrania na yt i forum :-)
-
Nie mój test, ale ogólnie to szału nie ma...
-
Gdzieś to już kiedyś widziałem. Ale tym bym się nie przejmował. Auto i tak dobrze sobie daje radę. Myślę że przyhamowanie nożnym hamulcem (lekkie zblokowanie koła które się obraca) spowodowałoby polepszenie możliwości trakcyjnych- czyli łatwiej wyjedzie pojazd z rolek.....
-
Akurat ten test opublikowano dzisiaj, więc może jakiś inny widziałeś :)
Osobiście testowałem w taki sposób Santa Fe, poradził sobie z wszystkimi opcjami bez problemów.
-
Starego Santka przetestujcie na rolkach :)
-
Witam. Ostatnio pojawil mi sie dziwny problem z napedem. Auto zaczęło sie pręzyc na rondach oraz podczas ruszania ze skreconymi kołami. Podczas jazdy na wprost wszystko gra. Prosze o pomoc. Pozdrawiam.
-
A tu moje prywatne testy tej zimy;) Ogolnie naped daje rade na sniegu;)
KLIK (https://youtu.be/ZX6Nh2IXQq8)