HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: lukasz.zst w 28 Listopad 2016, 19:26:01
-
Witam
Siostrze w i30 szczeliła w sierpniu uszczelka pod głowicą , auto było na gwarancji , wymienili .
Gwarancja skończyła sie w październiku , i dzisiaj kolejny raz to samo sie dzieje.
Serwis powiedział żę niema rejkojmi na poprzednia usługę i teraz musi zapłacić sama
-
"strzeliła" jak coś ;) Z...y serwis, może podjedź do innego serwisu. Każdy forumowicz jest z innego punktu PL więc ceny takie ilu użytkowników... :)
-
A siostra ma jakiś silnik w tym aucie? Rok produkcji? Nie pytasz o kołpak tylko o uszczelkę pod głowicą, więc trochę informacji by się przydało.
-
Pacjent: i30 CW 1.6 16V 2011 FL 108 000 km
Od pewnego czasu w aucie znika mi płyn chłodzący. Raz mniej, raz więcej. Silnik pracuje normalnie, nagrzewa się prawidłowo, utrzymuje temperaturę, dobrze wchodzi na obroty - jest cacy. Opinie trzech niezależnych serwisów - "uszczelka pod głowicą".
Rzeczywiście był ślad płynu na łączeniu głowicy z blokiem - uszczelka wymieniona w ASO za jedyne X zł.
"Układ może się dość długo odpowietrzać - proszę jeździć, jak coś to dolać płynu".
Wszystko super jednakże od momentu wymiany uszczelki płyn jak ubywał jak ubywa, a mam wrażenie, że ubywa go coraz więcej.
Przez tydzień od wymiany uszczelki wlałem 1 litr płynu.
Wczoraj po 8 godzinach kiedy auto stało pod pracą ze zbiorniczka ubyło jakieś 2-3 cm płynu, pod samochodem plama.
We wtorek jadę do ASO reklamować naprawę...
Jakieś pomysły co jeszcze to może być?
Mechanicy przejrzeli cały układ i nic nie znaleźli.
Pomocy, bo ręce opadają...
-
Ja w ASO płaciłem 1700 zł.
- robocizna
- uszczelka
- śruby
- planowanie
- nowy olej + filtr
- nowy płyn chłodzący
-
No reklamacja jest najlepsza ale do tego czasu znów będziesz musiał dolać pewnie płynu. A wąż czy sam zbiornik który można odkręcić i obejrzeć jest ok? Gdzieś musi być wyciek skoro jest plama. Podłuż karton pod silnik i namierz skąd leci...
-
Uszczelka 22311-2B002 czy 22311-2B003?
Kontrast+latarka UV.
-
Śruby były wymieniane.
Kodu uszczelki nie posiadam.
Głowica nie była planowana, bo stwierdzili, że nie wymaga tego.
Ok, test kartonem wykonany.
Auto zostawiłem na ok 2h - po tym czasie pod autem kilka zielonych kropel płynu oddalonych od siebie w promieniu ok. 10-15 cm.
Ewidentnie płyn leje się skądś i ścieka po czymś zostawiając plamy wokół.
Pod maską widoczne zapocenie na połączeniu skrzynia biegów-silnik.
Węże powyżej suche.
Wyczuwalny słodkawy zapach spod maski przy pracującym silniku oraz czasami w kabinie.
Jakieś pomysły?
-
Kolego może kiepsko poskładali może tylko na rozgrzanym silniku leje jak termostat się otworzy, musisz dźwignąć samochód odkręcić osłonę od silnika z góry i dołu i obserwować jak rozgrzejesz silnik coś powinno się dziać. Jeśli samochód ma ogrzewanie to najprawdopodobniej jest odpowietrzony. Zobacz na korek od zbiorniczka wyrównawczego i węże które od niech odchodzą
Może Ci kuna zeżarła węże a ze to się stało po zrobieniu głowicy to czysty przypadek...
-
Miałem podobną historię jak zamiennik - korek od zbiornika wyrównawczego nie trzymał ciśnienia. Wymiana na oryginał pomogła.
-
W moim santku było podobnie-ubywał płyn, żadnych widocznych wycieków. Problemem okazała się gumowa rura od silnika do chłodnicy- przy wolnych obrotach nic się nie działo, dopiero gdy obroty wzrastały, a co za tym idzie rosło ciśnienie, płyn wyciekał przez pęknięcie tuż przy króćcu termostatu. Po wymianie gumowej rury problem zniknął.
-
Miałem podobny problem ze znikającym płynem chłodniczym. Wymiana dolnego przewodu (ten górny wymienili w ASO na gwarancji) pomogło. Faktycznie były niewielkie dziurki i się sączyło. Poza tym i tu podziękowania dla forumowiczów w ASO nie potrafią odpowietrzać układu. Od tego zacznij. Ot tak sam się nie odpowietrzy. A lałem płynu dosyć dużo.
-
Sorry za mały offtop.
Kolego kuffs mógłbyś wytłumaczyć co masz na myśli pisząc, że w ASO nie potrafią odpowietrzać układu chłodzenia i że ot tak sam się nie odpowietrzy? Pytam z czystej ciekawości, ponieważ czy to w moim hyundaiu, czy w poprzednim golfie zdarzyło mi się wymieniać płyn kilka razy i nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek stosował jakąś specjalną procedurę odpowietrzania układu i zawsze wszystko było w porządku.
-
W ASO wymienili wąż, płyn i auto było do odbioru bardzo szybko. Zapytałem czy było odpowietrzone. Powiedzieli, że sam się odpowietrzy. Płyn znikał bardzo szybko o czym pisałem w innym poście. Forumowicze doradzili mi żeby układ odpowietrzyć. Pojechałem do zwykłego mechanika. Wkręcał auto na obroty, żeby dmuchawa się załączyła (czyli termostat się otworzył lub zamknął. Nie znam się na tym). Przy czym trzeba było wymienić dolny wąż. Po wszystkim z autem jest wszystko ok.
-
Problem rozwiązany.
Winny okazał się poluzowany wąż.
Teraz już wszystko gra :)
-
perek91, w którym ASO wymieniałeś uszczelkę pod głowicą?
-
perek - czy jak dobrze zrozumiałem: wymieniłeś uszczelkę głowicy choć winny był obluzowany wąż? A i objawów uszkodzonej uszczelki nie było...?
:shock: :shock: :shock: