HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: Endrju89 w 20 Listopad 2016, 16:18:33

Tytuł: [i30 GD] Ciśnienie oleju - uszkodzony czujnik ?
Wiadomość wysłana przez: Endrju89 w 20 Listopad 2016, 16:18:33
Witam. Od trzech tygodni jestem posiadaczem używanego Hyundaia i30. Samochód jest z 2014 roku, kupiony w Polskim salonie ( niby jeszcze 3 lata gwarancji ).
Aktualny przebieg to ok 72850 km i mam pewne obawy co do prawidłowej pracy silnika otóż, samochód ostatni raz miał robiony przegląd przy przebiegu 59200 w maju tego roku, kupiłem go z przebiegiem 71300 km jako że, jestem typem człowieka który wymienia regularnie olej bez względu na to czy samochód przejedzie dwa, pięć czy dziesięć tys km w rok ( maksymalnie robię 12 tys km rocznie ) umówiłem się na wymianę oleju w ASO ( sprzedający twierdził że, aby utrzymać gwarancję olej muszę wymieniać w autoryzowanym serwisie ). W chwili wymiany samochód miał dokładnie 72012 km, wymiana trwała niecałą godzinę ale nie w tym rzecz, chodzi o to że, w trakcie oczekiwania na samochód podszedł do mnie kierownik serwisu z pytaniem czy po przekręceniu kluczyka zapalała mi się lampka od ciśnienia oleju - ja na niego oczy - zgłupiałem - mówię mu że, szczerze to nawet nie zwróciłem na to uwagi, na co on mi odpowiedział: bo wie pan, może okazać się to tylko przepalona żarówka, ale może to też być uszkodzony czujnik lub co gorsza silnik może nie mieć ciśnienia i że mogą mi to sprawdzić ale raz że, może to potrwać nawet 3 godziny a dwa będzie to też dosyć sporo kosztować - w tym czasie sobie myślę - no ładnie to człowiek wydaje kupę kasy, kupuje pewne, z polskiego salonu, z pewnym przebiegiem, dwuletnie auto z gwarancją sprzedawane przez salon a nie jakiegoś tam wąsatego janusza z komisu a tu takie kwiatki!, no nic ostatecznie zrezygnowałem z tego ( nie miałem czasu ) i skończyło się tylko na wymianie oleju. Po odebraniu kluczyków, wsiadam do samochodu i obserwuje czy się świeci ta lampka czy nie - no nie świeci - oczywiście zaraz milion myśli że, mam pecha, kupiłem szrot, że oddam auto, że zrobię awanturę i będę domagał się zwrotu pieniędzy; wróciłem do domu, ochłonąłem trochę.

Jeszcze lekko poirytowany wybrałem się w podróż 350 km. Nazajutrz otwieram maskę i przeglądam wszystkie przewody czy aby któryś nie jest uszkodzony szczególnie w okolicy czujnika ciśnienia ( to chyba ten koło filtra oleju ) - wszystko wygląda ok , bezpieczniki ok, sprawdzam olej, a tu niespodzianka - olej czarny ( zalali Shellem 5W30 ) to znaczy nie aż taki jak przed wymianą ( co ciekawe przed wymianą poziom oleju był na maksimum, po wymianie pośrodku - choć to pewnie nieistotne ) ale wyglądał jak by przepracował dobre 3-4 tys km a przejechałem raptem 420 km od wymiany ( wcześniej miałem Toyotę Corollę E12 - zawsze była zalewana olejem Mobil 1 New Life 0W40 i tam olej nawet po tysiącu km był czyściutki jak by był dopiero co wlany - sam samochód miał przebieg dwukrotnie wyższy od Hyundaia - o ile faktycznie tyle miał :) ) no i kolejne poirytowanie bo olej dopiero co zmieniony a tu już taki szit ?! - trudno, może tak ma być - olej wymieniony ? wymieniony. Droga powrotna - kolejne 350 km - jadąc ekspresówką dałem się ponieść emocjom i rozpędziłem się do szalonych 170 km/h :) jechałem tak może ze dwie - trzy minuty, a tak to średnio 120-130 km/h no ale nie o tym ... do celu pozostało mi jakieś 50 km drogi, było już ciemno, zmęczony podróżą postanowiłem zrobić postój. Przerwa była dość długa - taka że silnik zdążył ostygnąć, po przekręceniu kluczyka zaskoczenie, lampka od ciśnienia oleju świeci! normalnie cud! żeby nie było sprawdziłem kilka razy - świeci i gaśnie zaraz po odpaleniu. Następny dzień, przekręcam kluczyk i znów nie świeci - sprawdzałem kilka razy - nic z tego. Obecnie nasuwa mi się kilka pytań co jest nie tak ?

Czy czujnik ciśnienia był zalepiony starym olejem a świeży go wyczyścił ? a teraz co ? dalej się zalepił ? może uszkodzony ? - dziś wyciągnąłem wtyczkę od tego czujnika - przekręcam na zapłon - NIC - odpalam silnik - NIC - raz jeszcze zapłon - dalej nie świeci ... ehhh  

Czy aby na pewno olej był wcześniej regularnie wymieniany ?

Jeśli nie był regularnie a tylko raptem na dwóch przeglądach ( przy 30 i 60 tys ) ?!

Tylko dwie wymiany oleju ?! to jak ten silnik musi wyglądać ?! dodam jeszcze że, silnik pracuje dość głośno przed wymianą pracował jak by ciszej - może ktoś specjalnie zalał go jakimś szajsem typu "Moto doktor" czy innym wynalazkiem a teraz po wymianie świeży olej "wyczyścił" resztki tej mazi i dlatego olej jest czarny - nie wiem może jestem przewrażliwiony albo tak ma być ale wydaje mi się że zawory dość głośno "klepią"! - nie jest to klekot jak w starym dieslu na mrozie ale jest to na tyle słyszalne że trochę się niepokoję zwłaszcza że, już kiedyś przerabiałem samochód z uszkodzonymi popychaczami i nie chcę powtórki z rozrywki ...

Co w takiej sytuacji zrobić ? czy ma sens powtórna wymiana oleju ? dodatkowo płukanie silnika specyfikiem od liqui moly ? i jak ma się to do gwarancji ? czy mogę na własną rękę wymienić olej ?

Czy pojechać do ASO i zlecić im sprawdzenie ciśnienia oleju w silniku oraz przy okazji kompresję na cylindrach no i ten nieszczęsny czujnik ciśnienia oleju - tylko pytanie ile to może kosztować ? mam nadzieję że mnie cena nie zwali z nóg

Ps. przepraszam że, tyle czytania ale chciałem wszystko opisać od początku do końca.
Tytuł: [i30 GD] Ciśnienie oleju - uszkodzony czujnik ?
Wiadomość wysłana przez: gulgulq w 20 Listopad 2016, 16:43:16
Wymiana oleju przy 30 i 60 tyś. jest zgodna z tabelą przeglądów od Hyundaia.

Na pewno po takim przebiegu ilość osadów i syfu jest duża więc świeży olej zadziałał jak płukanka i wszystko stare porozpuszczał. Może warto zastanowić się na ponowną wymianą oleju.
Tytuł: [i30 GD] Ciśnienie oleju - uszkodzony czujnik ?
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 20 Listopad 2016, 17:23:58
Zgodna jest, ale nie z rozsądkiem 30 tyś km to dla oleju typu HC to sporo za dużo. Najrozsądniej trzymać się zasady dla nie "zalecanego" oleju czyli 15 tyś km lub 1 rok.

Czujnik ciśnienia oleju pierwotnie miał numer 94750-37000 potem zmieniono na 94750-37100 więc może coś być na rzeczy że była jakaś wada fabryczna czujnika.

Jaki masz czujnik w aucie sprawdzisz po vin tutaj https://hyundai.afora.ru/eur/ dochodząc do zakładki https://hyundai.afora.ru/eur/i30/heurpa612/02:d1,year:2014/en/28390a11/#1125AE i klikając na numer przy czujniku 94750. Potem w tabeli w ramce podświetlonej na błękitno odczytasz 94750-37000 lub 94750-37100.

Teraz to w ASO należałoby zrobić kolejną wymianę oleju poprzedzoną płukanką jeśli serwis się zgodzi. Co do czujnika ciśnienia oleju zacznij od wymiany.
Tytuł: [i30 GD] Ciśnienie oleju - uszkodzony czujnik ?
Wiadomość wysłana przez: Endrju89 w 20 Listopad 2016, 17:26:18
Zgadza się!, z tym że producent może sobie nawet napisać że wymiana powinna wystąpić i przy 60 tys km tylko że rzeczywistość jest jednak nieco bardziej brutalna i wydaje mi się że, takie wydłużone okresy wymiany raczej nie są dobre dla silnika zwłaszcza że olej się starzeje!. Czynniki fizyko-chemiczne zmieniają jego właściwości smarne, co przekłada się na coraz gorszą ochronę silnika. Olej też wychwytuje część zanieczyszczeń powstających w komorach spalania, zbiera opiłki metalu ze zużywających się elementów silnika i jest poddawany ogromnym obciążeniom termicznym oraz mechanicznym, to jedno a drugie ...

... i tu własnie widać doskonale na moim przykładzie że, nie warto przeciągać wymiany oleju ... a później dziwić się że panuje zła opinia o ówczesnych silnikach które wytrzymują maksymalnie 150 tys i nadają się jedynie do remontu.

Chyba jednak jutro zadzwonię do ASO i umówię się na sprawdzenie ciśnienia oleju - przynajmniej będę miał pewność a w razie czego twarde podstawy do ew. reklamacji samochodu bo nie sądzę że serwis będzie chciał to przyjąć na gwarancję a ja nie zamierzam wydawać worka pieniędzy na remont silnika - zwłaszcza że auto nie kosztowało dwa tysiące aby to "podarować"...

edit:

kosmos2011 o ile dobrze wszystko wpisałem to wychodzi na to że mam 9475037100
Tytuł: [i30 GD] Ciśnienie oleju - uszkodzony czujnik ?
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek w 20 Listopad 2016, 20:00:31
Jedz do salonu gdzie go kupiłeś,chyba masz jakąś rękojmie.Ukryta wada samochodu,która nie jest spowodowana Twoją winą.Gwarancje jeszcze masz.Jak był serwisowany w aso cały czas to powinni na gwarancji sprawdzić.Tylko wiesz jak jest z tym ASO,powiedzą że twoja wina.Chyba masz książkę i faktury z przeglądów
Tytuł: [i30 GD] Ciśnienie oleju - uszkodzony czujnik ?
Wiadomość wysłana przez: Endrju89 w 29 Listopad 2016, 15:18:17
Witam ponownie. Jestem już po wizycie w ASO ( Kobyłka ) i jak na razie jest dobrze, tzn. kontrolka ciśnienia oleju znów zapala się po przekręceniu zapłonu i gaśnie po odpaleniu silnika. Co ciekawe serwis sam do końca chyba nie wiedział co mogło być przyczyną, nie mniej jednak sprawdzili czujnik, wiązkę kabli i wszystko jest w porządku dodatkowo przeczyścili wszystkie styki i ma działać, gdyby jednak po jakimś czasie znowu się to zdarzyło mam do nich wrócić i zaczną od wymiany czujnika. Następnie, jeżeli to nie pomoże to będę musiał zostawić auto na kilka dni aby zajął się nim elektryk - mam jednak nadzieję że będzie dobrze. ( wszystko w ramach gwarancji )

Na koniec taka ciekawostka, nie wiem, może tylko mi się wydaje ale i klepanie zaworami już ustało. Nie pamiętam czy na tym forum czy gdzieś indziej przeczytałem że, jak silnik "klepie" to można spróbować zalać lepsze paliwo i powinno pomóc ( wcześniej tankowałem zawsze na jednej stacji BP - zwykła 95 ) no i faktycznie, pojechałem więc na Shella i zalałem Shell V-Power Nitro+, przeleciałem się po autostradzie ok 60 km - prędkość 130-150 km/h - różnicę słychać "gołym uchem" ;-)