HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: XeruX w 06 Listopad 2016, 14:16:07
-
Witam.
Niestety jakiś czas temu moje auto spotkało się z problemem jak w temacie. Na czym rzecz polega, któregoś dnia jadąc autem do miasta, po zaparkowaniu chcąc ruszyć w dalszą podróż okazało się, że nie działa bieg wsteczny(dzień wcześniej działał bez zarzutu). Jako, że jest to automat zwyczajnie przesunąłem wajchę zmiany biegów na R, po czym obroty lekko wzrosły w stosunku do obrotów na biegu neutralnym, lecz po puszczeniu hamulca auto nie chciało cofać, zupełnie jak by nie było na biegu. Dodatkowo jeżeli chodzi o jazdę do przodu to auto wrzuca biegi do 3(a jest to skrzynia 4 biegowa), przy czym po przekroczeniu 50km/h auto zrzuca trójkę prawdopodobnie na luz, bo wtedy na pedał gazu w ogóle nie reaguje, a po zwolnieniu do ok. 30km/h wrzuca z powrotem trójkę z jednoczesnym, odczuwalnym szarpnięciem(to szarpnięcie jest różne w zależności od obrotów które utrzymuję gdy biegu nie ma).
Pojechałem zatem do mechanika zajmującego się skrzyniami automatycznymi, który podłączył się komputerem pod gniazdo OBD. Z komputerem pokładowym połączył się bez żadnych problemów, natomiast nie mógł się podłączyć ze sterownikiem/modułem skrzyni biegów, miał na liście ten moduł, czyli chyba go jakby widział, ale nie dało rady się z nim połączyć. Dlatego nie wiem czy jest to wina tego sterownika, czy może wina skrzyni biegów.
Dodam jeszcze, że z ciekawości odłączyłem ten sterownik zupełnie od komputera i auto jeździ ;) Z tym, że tylko na jednym biegu, a mianowicie na trójce, którą to zrzucało przy 50km/h ze sterownikiem, a po jego wymontowaniu jeździ bez zarzutu. Auto rusza z 3-ki ciężej niż normalnie(wiadomo), ale daje radę jako, że jest to silnik 2.0 i zgodnie z zaleceniami mechanika jeżdżę póki co tak do 2,5tyś obrotów na tym biegu przy prędkości 70km/h(3tyś przy 80km/h), żeby go nie zajechać.
I tutaj pytanie do Was :) Zastanawia mnie właśnie ta sprawa z tym sterownikiem, czy to jest faktycznie jego wina, czy może sypie się już skrzynia biegów? Co by było trochę dziwne, bo biegi 1, 2 i 3 działają bez zarzutu. 1 i 2 z podpiętym sterownikiem, a 3 cała sprawna po odpięciu. Podejrzewam również, że 4 raczej też sprawna, pytanie tylko co z tym wstecznym?
Jeśli wiecie cokolwiek na ten temat co może być pomocne, jakieś pomysły, rady lub znacie kogoś, kto zna się dobrze na skrzyniach automatycznych(klasycznych - hydraulicznych) to będę niezwykle wdzięczny za informacje :)
Sterownik, o którym mowa wygląda tak:
http://allegro.pl/hyundai-lantra-ii-2-0-komputer-sterownik-skrzyni-i6588031417.html (http://allegro.pl/hyundai-lantra-ii-2-0-komputer-sterownik-skrzyni-i6588031417.html)
Jest on prosty do wymontowania, bo znajduje się w kabinie pod nogami kierowcy.
Do mojego automatu potrzebny jest o tym konkretnym oznaczeniu, czyli K04. Kupiłem dość nie dawno o oznaczeniu T04 i zupełnie nie reagował z komputerem, więc go odesłałem.
Jeśli wiecie, gdzie można tego typu części dostać, to również bym prosił o informacje, aczkolwiek nie mam pewności czy aby na pewno jest to wina sterownika.
Pozdrawiam :)
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090
Sterowniki:
Ten z aukcji 95440-28518
Pasujące
95440-28640
95440-28540
95440-28519
-
Nie jest to przypadkiem objaw, który objawia się gdy czas na wymianę oleju ?
Gdzieś czytałem że nie włącza się 4 bieg i jest problem ze wstecznym. Ale to tylko plotki.
-
Zamówiłem sterownik o numerze 95440-28519, podpiąłem go i samochód zachowuje się tak samo jak z moim pierwotnym sterownikiem, czyli działają biegi 1, 2 i 3 przy czym trójkę zrzuca gdzieś tak w okolicach 55km/h przy około 2tyś. obrotów. Wstecznego jak nie było tak nie ma ;/
Jeżeli chodzi o wymianę oleju w skrzyni to nvm czy to prawda, jeśli ktoś coś wie na ten temat to niech się wypowie :-D . W moim aucie olej w skrzyni nie był wymieniany już bardzo długo, a możliwe że nawet wcale :-P Może to mieć związek z brakiem wstecznego?
-
A jaki realny przebieg ma teraz auto?
Olej+filtr+uszczelka miski ASB wymienia się co 30 tyś km lub co dwa lata.
Sprawdziłeś błędy.
-
Auto ma aktualnie 295tyś. km przebiegu. Błędy były sprawdzane u mechanika i żadnych nie było, natomiast był jeden problem - komputer(pokładowy bodajże) nie mógł się połączyć z modułem skrzyni biegów(nvm czy chodziło o połączenie w celu sprawdzenia błędów na sterowniku czy wgl tego połączenia nie było), a ten jest raczej sprawny, bo jak pisałem wyżej zamówiłem inny, lecz pasujący i auto zachowywało się tak samo jak z pierwszym sterownikiem.
-
Sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni?
Filtr+uszczelka miski SG1030, MANN H 18 001 KIT
https://filtrytotu.pl/pl/filtry/16259-sct-sg-1030-lub-sg1030.html
http://www.czesciauto24.pl/mann-filter/628974
http://zmienolej.pl/pl/filtr-skrzyni-automatycznej/2056-filtr-skrzyni-automatycznej-mann-h-18-001-kit
Tylko filtr 46321-22050 lub 46321-22015
http://midparts.com.pl/pl/p/F4A32-A4AF1F2-A4BF1-FILTR-OLEJU/4181
Ilość oleju w suchej skrzyni 6 litrów.
Na wymianę dynamiczną będzie potrzebne tak 7 litrów.
Olej http://www.motochemia.pl/valvoline-maxlife-atf-1l-olej-do-automatycznej-skrzyni-biegow-p-3743.html
-
Jeżeli chodzi o poziom oleju w skrzyni to jak sprawdzałem na włączonym silniku to jest go za dużo, bo wychodzi po za skalę na bagnecie, a w dodatku jest czarny :/
Jesteś pewien że te filtry które podałeś będą pasować?
A jeżeli chodzi o olej do skrzyni to w książeczce serwisowej mam podane takie:
Hyundai ATF SP-II, Autran MMSP-II lub Diamond ATF SP-II, więc nie jestem pewien czy ten co podałeś będzie dobry?
-
Jeśli chodzi o olej to wg. instrukcji http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=file&id=8
W instrukcji podają zalecane oleje wg. dostępności na ówczesny czas. Na pewno nie należy stosować Dexron III. Jeśli w Twojej instrukcji podano olej ATF SP-II to znaczy że możesz wlać CASTROL ATF MULTIVEHICLE (nie mylić z ATF MULTIVEHICLE DEX II) http://www.castrol.com/pl_pl/poland/products/cars/automatic-transmission-fluids/atf-multivehicle.html
-
W takim razie, który olej byś zalecał Valvoline czy ten od Castrol'a? I jeszcze pytanie odnośnie filtra, jak mogę sprawdzić jaki filtr będzie pasujący? Znalazłem na Ebay filtr niby do lantry i wygląda on trochę inaczej niż te które podałeś: http://www.ebay.com.au/itm/Transmission-Filter-Service-Kit-Auto-RYCO-fits-Hyundai-Lantra-Elantra-1-8-2-0-/201150404412
-
Castrol.
Masz model Lantra (Elantra w USA) J2 z 1997 (?), a w aukcji jest filtr od Elantra XD (2000-2006).
Tutaj po vin https://hyundai.afora.ru/eur/ dowiesz się o dacie produkcji i wyposażeniu Twojego auta.
Wpisz tutaj vin http://epc.japancars.ru/hyundai/ dojdź do zakładki http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D i kliknij numer w ramce 46321 jest na dole z prawej strony. Napisz jaki numer wyskoczy na niebieskim tle w tabeli np. 46321-22015, to będzie numer oem filtra, Wpisz ten numer w google i wciśnij u góry grafika.
-
Nie nie, auto jest europejczykiem :P Rok produkcji 97, tamten filtr jest zły.
Wyskoczył nr 46321-22050, czyli tak jak podawałeś. Co do wymiany oleju to lepiej jest zrobić dynamiczną, czy może wymienić tylko te 2.2l jak to podają tutaj: http://cararac.com/gear_oil/hyundai/lantra.html
-
Ten link dotyczy manualnej skrzyni biegów.
Jak już napisałem do suchej skrzyni ASB wchodzi 6 litrów.
Jeśli masz czarny olej to tylko wymiana dynamiczna więc potrzebne będzie 7-8 litrów.
Przy wymianie oleju i filtra (potrzebne będzie zdjęcie miski olejowej ASB najpierw trzeba oczyścić całe "przedpole " jakimś zmywaczem na brud i dopiero wtedy można rozkręcać. Nie można dopuścić do dostania się do skrzyni jakiegokolwiek zabrudzenia, piasku.
-
Bardzo dziękuję za pomoc, wymienię olej i dam znać czy wymiana pomogła.
[ Dodano: 2017-01-06, 00:39 ]
Niestety, ale wymiana oleju nie pomogła. Przy spuszczaniu oleju zeszło tylko 2,5l a powinno zejść ok. 5-6l, olej spuszczałem przy włączonym silniku i na biegu neutral. Wychodzi na to że kanaliki w skrzyni są pozapychane.