HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: Riva w 02 Listopad 2016, 20:19:32

Tytuł: [i20 PB] Pasek wielorowkowy
Wiadomość wysłana przez: Riva w 02 Listopad 2016, 20:19:32
Witam wszystkich.
Szukam informacji w jaki sposób wymienić pasek klinowy w i20 z klimatyzacją.
Które z urządzeń należy zluzować  , szukałem śruby napinającej ale nigdzie
jej nie widać.
Czy ktoś ma doświadczenia z wymiana.
Pozdrawiam.
Tytuł: [i20 PB] Pasek wielorowkowy
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 02 Listopad 2016, 21:17:54
Riva przy rejestracji na forum podałeś:

Silnik: G4LC - 1.4 16V R4

Auto: i20 PB 2009-2014   Rok: 2000 Skrzynia: MT Napęd: 2WD

Podaj prawidłowy rok produkcji i model silnika (możesz to sprawdzić po vin tutaj https://hyundai.afora.ru/eur/ ).

Prawidłowe dane możesz wpisać w Profil który jest na górnej belce forum.
Tytuł: [i20 PB] Pasek wielorowkowy
Wiadomość wysłana przez: bedik w 02 Listopad 2016, 22:56:29
W hyundai i 20 występuje pasek wielorowkowy rozciagliwy. Aby zdemontować lub zamontować pasek nie luzujemy żadnych napinaczy czy alternatora. Montaż i demontaż odbywa się przez umieszczanie specjalnego narzędzia(takiego klina) między koło pasowe wału korbowego a pasek, obracamy wałem korbowym i zakładamy pasek.
Tytuł: [i20 PB] Pasek wielorowkowy
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 02 Listopad 2016, 23:03:48
W Hyundai i20 występują jeszcze inne silniki niż 1,2 litra więc http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5393&highlight=pasek

Demontaż paska silnik G4LA (Kappa)

(http://images84.fotosik.pl/133/f19cc639633d64bd.png)

Montaż paska silnik G4LA (Kappa)

(http://images83.fotosik.pl/133/4ef2ebaafd36969a.png)(http://images82.fotosik.pl/133/c56fd0cc71bd89fa.png)

"Klin" 09252-03100 strona 5 http://www.slideshare.net/souze/1-pb-enginekappaeng
Tytuł: [i20 PB] Pasek wielorowkowy
Wiadomość wysłana przez: Riva w 03 Listopad 2016, 18:56:43
Dzięki za pomoc.
Tak naprawdę  pierwszy raz spotykam takie rozwiązanie gdzie pasek
nie posiada możliwości kasowania luzu.
Kupiłem pasek BANDO czy będzie on należycie pracował w tym układzie
czy musi to być koniecznie oryginał.
Pozdrawiam.
Tytuł: [i20 PB] Pasek wielorowkowy
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 03 Listopad 2016, 18:59:59
Czekamy na poprawę profilu bo w dalszym ciągu nie wiadomo jaki silnik posiadasz w aucie. Silnik G4LC był  montowany w wersji GB od 2015 roku.

Bando bardzo dobra firma kiedyś Dongil-Bando dostarczało paski na pierwszy montaż.
Tytuł: [i20 PB] Pasek wielorowkowy
Wiadomość wysłana przez: Riva w 03 Listopad 2016, 23:29:12
Wprowadziłem rodzaj silnika  ale nie do końca jestem pewien jego poprawności .
VIN silnika MALBA31BP9M003356.
Tytuł: [i20 PB] Pasek wielorowkowy
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 04 Listopad 2016, 19:09:39
Popraw jeszcze w profilu datę produkcji na 2009.

(http://images81.fotosik.pl/138/4f1c38c1fa94b67e.png)

Masz silnik 1.2 litra czyli pasek jest "rozciągliwy" i demontowalny klinem. Ten pasek Bando to jaki ma symbol?
Tytuł: [i20 PB] Pasek wielorowkowy
Wiadomość wysłana przez: steyr w 04 Listopad 2016, 20:48:26
Wymieniałem ostatnio u siebie w I20. Luzujesz śruby alternatora, górną wykręcasz. Alternator odchyla się w stronę pasa, ściagasz pasek zakładasz nowy i po problemie. Przydaje się druga osoba, przy zakładaniu nowego paska. Ciężko go założyć bo jest krótszy od starego wypracowanego. Ja założyłem pasek Conti, przeważnie takie zakładam jeśli chodzi o napęd osprzętu i paski rozrządu. pozdrawiam
Tytuł: [i20 PB] Pasek wielorowkowy
Wiadomość wysłana przez: Riva w 04 Listopad 2016, 22:26:15
Dziękuję za poradę jutro startuję z wymianą plus wymiana kół z oponami zimowymi.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2016-11-05, 18:07 ]
No i poszło.
Rzeczywiste odkręcenie  górnego mocowania alternatora  i jego  odciągnięcie od bloku silnikowego  umożliwiło założenie nowego paska .. Pracuje cichutko że aż miło .
Dzięki wszystkim za pomoc.