HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: danielak1989 w 25 Październik 2016, 10:02:05
-
Witam.
Byłem na przeglądzie, niestety negatywny brak hamulca recznego.
Wymieniłem "szczeki " w bębnach.
Ściągnąłem pokrywę w wewnątrz i podkręciłem maxymalnie linka na regulatorze.
Następnie ściągnąłem obydwa koła i podkręciłem na regulatorach w bębnach, (tak by po zakręceniu maxymalnie 1 obrót zrobiła tarcza).
nadal nie trzyma reczny , jest luźny,..
czyż by linki się rozciągneły ??
a moze inna kolejność regulacji jest np. w wewnątrz poluźnij, przy kołach skręcić maxymalnie i dopiero w wewnątrz skręcić ?
a może jakaś podkładkę gdzieś dac by był mniejszy dystans?
pomocy 13 dni an usuniecie usterki,...
[ Dodano: 2016-10-25, 11:31 ]
Hallo,.
Od czego zacząć regulacje ręcznego ?
poluźnić w samochodzie linki lub je w ogóle odczepić,
i dopiero wtedy wyregulować przy kole ?
i po regulacji przy kole przejść do naciągnięcia w wewnątrz samochodu od dźwigni ?
-
witaj.
w bębnach mam nadzieję ze twoje regulatory działają nie zardzewiały czyli jak kręcisz tą niby zębatkę to jeden bok się obkręca a drugi wykręca na gwincie i cały regulator się wydłuża jeżeli nie to trzeba to rozruszać ale żeby przypadkiem nie po urywać bo może być problem w zakupie takiej części na noc do pudełka z ON i powinno pomóc,
jeżeli działa poprawnie to regulator ma by zkręcony maksymalnie przy zakładaniu szczęk zakładasz tarczo bęben i w schowku pod podwójnym dnem przy dźwigni hamulca linkę poluźniasz maksymalnie co śruby starczy później regulujesz regulator jak w linku poniżej aż koło czy tarczo bęben przestanie się obracać trochę odpuszczasz żeby nie tarły okładziny i powinno być malinowo.
przynajmniej ja tak robiłem i działa bez problemu chyba że masz linki wyciągnięte dość mocno to trzeba będzie jeszcze w schowku śrubkę podkręcić i naciągnąć linki do póki gwintu starczy a jak się skończy to wymiana. Powodzenia i jak coś to pisz
sprawdź który link zadziała oba do tego samego filmiku
-
jutro po południu zrobię tak jak piszesz
[ Dodano: 2016-10-27, 20:00 ]
Witam,
Wiem w czym tkwi problem, z tyłu nie odbija mechanizm do którego linka jest zaczepiona,
przez co dotychczas po regulacji i zaciagnieciu recznego i opuszczenia recznego caly czas tarcza byla blokowana i ja poluznialem reduktorem tak mocno az tarcza robila obrót, a tak naprawde po zaciagnieciu nie bylo co naciągnać bo nie wrócilo do pierwotnego stanu.
Wymieniłem* zaciski tzn mój mechanik i wychodzi na to ze cos sknocił,..
bo nie odbija ten mechanizm po opuszczeniu recznego tylko jest caly czas w pozycji tak jak by "naciągniętej" przez co de facto niedalo sie wyregulowac .+
pytanie jak ściągnać wszystko tzn, zaciski , reduktor, spręzyny i ten mechanizm i spowrotem założyć.
Oczywiscie chce ten mechanizm ściągnąc po to by go oczyscić / przesmarowac tak by linka sie nie zacinała z tyłu tylko odbijałą spowrotem.
Prosze o pomoc,
Zrobiłem zdjecie tego elementu który sie nie cofa po opuszczeniu recznego, (zdjecie z tylu) , wiem ze mechanizm jest przy (szczekach) lecz niezrobiłem zdjecia :(
jest gdzieś filmik lub instrukcja krok po kroku jak wymienić oczyścić i założyć wszystko z hamulca ręcznego?
znalazłem filmik z BMW ale to inna marka wiec na pewno sie rózni ;)
Zdjecie gdzie linka zaczepiona i nieodbija spowrotem po opuszczeniu
-
w jakimś poście pisałem o hamulcu. Sa tez fotki
-
mam , znalazłem twój post sobota/niedziela będę działał ;)
t=6621http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6621 (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6621)
dzięki !
-
Budowa tych hamulców jest prosta nie powinno być z demontażem a dla pewności zrób sobie kilka fotek jak co gdzie idzie trzeba wszystkie ruchome części rozruszać.
A smarować czym kolwiek to bym NIE polecał niby są smary wysoko temperaturowe ale w hamulcach robi się naprawdę gorąco i smary popłyną na okładziny i guzik z naszej roboty.
A jak już to tylko miedziowym po rozruszaniu tak żeby dostał się w ruchome części a resztę miedzi wytrzeć do sucha
-
Zrobiłem !! :)
żyleta po prostu,
jutro jadę dokończyć przegląd tzn by sprawdzili hamulec postojowy ;)
Jednak nie koniec tematu,
oczyściłem ręcznie ze rdzy wszystko, następnie wsadziłem zardzewiałe elementy do pojemnika z octem i solą kuchenna na około 16h. efekt widoczny rudy prawie znikł ;)
następnie i tu właśnie leki problem bo jedyne co miałem to Wazelina techniczna,.. i tym ze przesmarowałem regulatory i ten mechanizm do którego przyczepiona jest linka w tarczo-bebnie.
Pytanko,. pewnie temperatura tam nie mała będzie i czy mi to nie pocieknie ? nie nawaliłem tej wazeliny dużo tylko w sam raz ;)
I kolejny "problem" to w Soni jest chyba 8-9 ząbków przy zaciąganiu ręcznego,
Czy oby nie za mocno naciągnąłem,.. powyżej 5 ząbka muszę dość mocno pociągnąć by podnieść jeszcze, na lekkim wzniesieniu na 2 ząbku samochód już stoi bezproblemowo.
P.S
Najgorzej z tego wszystkiego wspominam te "sprężynki/bolczyki i ""nakrętki" która trzymają zaciski do osłony" .
tragedia jakaś albo brak u mnie wprawy. :-?
-
Witam,
Ja wczoraj też walczyłem z ręcznym, czyściłem zacisk przy lince bo mi jedno koło trzymało.
Nie wymieniałem szczęk w bębnie, złożyłem wszystko do kupy i niby wszystko jest w porządku, ale zauważyłem jeną specyficzną rzecz. Mianowicie, przy zaciąganiu dźwigni ręcznego ząbek po ząbku hamulec ręczny ładnie się zaciska obracając koło jak by samochód jechał w przód, natomiast już od pierwszych ząbków nie można obracać tarczy w odwrotną stronę, czyli jak by samochód jechał w tył.
Czy to jest normalne zjawisko, czy może efekt niezmienionych szczęk?
Nie wymieniałem szczęk ponieważ naprawdę są w dobrym stanie.
Lechu