HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Matrix / ix20 => Wątek zaczęty przez: TomPL w 17 Październik 2016, 14:06:22
-
W ostatnich dniach zauważyłem stukanie(?) w okolicach silnika (na ile mój słuch pozwala ustalić miejsce), a szczególnie słychać było po rozruchu, gdy stał ze 2-3 dni. Po rozgrzaniu silnika stukot się zmniejszał, ale nadal był słyszalny. Jedyne co mi przyszło do głowy, to przypomniałem sobie, że dawno nie sprawdzałem poziomu oleju w silniku! No i okazało się, że jest mało, ledwo na czubku bagnetu. Nie wiem, ile tak jeździłem, od wiosny nie sprawdzałem (w grudniu 2015 był full, w kwietniu w połowie wskaźnika). Dolałem około 1/2 litra oleju, teraz na bagnecie jest w połowie wskaźnika, przy rozruchu stukot jest, choć dużo mniejszy, po rozgrzaniu znika.
Czy brak oleju może być przyczyną i czy coś zepsułem w silniku jeżdżąc (parę tygodni?) ze z byt niskim poziomem oleju? Można/warto coś jeszcze zrobić oprócz dolania oleju?
-
Witam . Silnik G4EDG posiada regulację mechaniczną na zaworach należy sprawdzić,
posiada także łańcuszek łączący dwa wałki rozrządu w głowicy poleca do weryfikacji.
-
Silnik G4EDG posiada regulację mechaniczną na zaworach należy sprawdzić
Przy hydraulicznej regulacji luzów zaworowych jaką posiada silnik G4ED jedyna możliwość sprawdzenia to obsłuchanie za pomocą stetoskopu czy któryś z popychaczy nie stuka i wtedy wymiana.
https://www.drive2.ru/l/8016125/
-
Dzięki, obsłuchanie i ew. wymianę zostawię fachowcowi :)
A przy okazji - ile oleju wam zżera ten silnik? Mi wyszło, że przez 6 miesięcy i około 10.000km zżarło około 1/2 litra...
-
Super wynik, jaki masz przebieg?
-
Przebieg około 110.000km, ale te 1/2 litra to tak na oko, mogło być trochę więcej, ale góra 3/4.
-
Mój wypija koło setki na 1000 km, więc u Ciebie byłoby super. Jak jest za mało oleju to na bank klepią popychacze. Kwestia ile na tym oleju jeździsz już. Jeśli silnik tylko w benzynie to tak co 15 tyś dobrze byłoby wymienić, jeśli w gazie to częściej. Może lepiej wymienić niż dolewać? Zalej syntetykiem 5W30 lub 5W40 jakimś dobrym np. marek shell helix, motul, valwoline czy liqui moly pod max pośmigaj troche i zobacz czy ucichnie. Jeśli nie to przed poważnym krokiem jak wymiana szklanek spróbuj jeszcze dolania do oleju ceramizera albo militec - 1. Na bank nie zaszkodzi a często pomaga. U mnie ceramizer wlany jakieś 12 tysi km temu znacznie wyciszył pracę.
-
Olej w samochodzie zawsze wymieniałem późną jesienią, razem ze zmiana opon. W Matrixie nowy olej pod koniec listopada (po zakupie auta), do górnego wskaźnika, potem z 5tyś. km do wiosny, w kwietniu sprawdziłem - olej w połowie zakresu, potem z 10tyś. i usłyszałem te klapanie. Ze 2 tygodnie minęły zanim się połapałem i wtedy dolałem (miałem zapasik Castrol, syntetyk 5W30). Dzisiaj w zasadzie jest OK, tylko standardowe odgłosy. Może się nic nie stało... W listopadzie olej wymienię 8-)
-
wtedy dolałem (miałem zapasik Castrol, syntetyk 5W30).
No i wyszło szydło z worka ;-) Ten olej to olej wytwarzany w technologi syntetycznej czyli HC żaden syntetyk(ulepszony minerał). Przy następnej wymianie zrób płukankę i wlej Mobil 1 ESP 5W30 (też HC). Oleje typu HC szybko tracą parametry więc skróć interwał wymiany do 10 tyś km (a może nawet jeszcze mniej).
-
Czy ja wiem... to był konkretnie Castrol Edge FST 5W30