HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Piotrek50501 w 10 Październik 2016, 09:48:49
-
Witam,
Posiadam Santa Fe z 2001r z motorem 2.0 DOHC i chciałbym zrobić reset komputera (ECU). Jak dotąd nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na moje pytanie. Czy prawidłowo zresetować to wystarczy odłączyć akumulator czy trzeba odłączyć i zewrzeć klemy na jakieś co najmniej pół godziny? I czy są jakieś czynności które należy wykonać po tym zabiegu? Np po pierwszym odpaleniu postój na wolnych obrotach ok 5min bo też z takimi opisami się spotkałem.
-
Witam
Ja robię tak:
1. Odłączam klemy (najpierw minus, potem plus).
2. Czekam 5 minut (długość wypalonego papierosa ;) ).
3. Podłączam klemy (najpierw plus, potem minus)
4. Odpalam auto i czekam na postoju aż się rozgrzeje do temperatury roboczej.
5. Jeżdżę przez ok 100 km tylko na benzynie
Pozdrawiam
-
Dzięki za podpowiedź, i w jakich objawach np to pomaga? Często resetujesz kompa?
-
Witam
Najczęściej robię to podczas zabawy z elektryką :) (np. wymiana świec, kabli).
Czasami jak zaczyna wywalać "checka" podczas jazdy na gazie i po przejściu na benzynę nie chce zgasnąć kontrolka.
Pamiętaj, że reset "kompa" nie kasuje błędów (są "archiwizowane" i nieaktywne), więc tak naprawdę można je usunąć tylko przez kabelek.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2016-10-11, 14:28 ]
Acha i jeśli masz oryginalne radio pamiętaj o kodach do niego, bo po "operacji" trzeba ustawiać na nowo wszystkie stacje
-
Radio fabryczne ale w szafce. Wymieniłem MAP Sensor, przewody, świece, oleju silnik nie bierze, suchutki a nie ma mocy. Pali gazu 14-16l i jeżdżę dość wolno. I jak na ponad 130 koni bardzo słabo się zbiera. Nie wiem gdzie szukać dalej przyczyny takiego zachowania. Czy może one są "wolne" te samochody?
-
Auto sporo waży, więc przy 130 koniach musi być mułem. Podobnie jest z Tucsonami czy Sportage 2.0.
Na tą wagę powinno być minimum 180-200 koni aby to chciało dynamicznie jechać.
Offtop:
Ja na Hyundaia Tucsona przesiadłem się z BMW M3, zalet nad takim BMW to auto ma masę, komfort, przestrzeń, napęd etc, ale o przyśpieszeniu lepiej nie wspominać, próba "przybutowania" kończy się zwiechą i totalną zamułą. To samo się tyczy Santa Fe.
-
Pocieszę Cię... mam to samo. Z klimą latem żona dobijała już do 20 litrów lpg na 100 :-P Bez klimy poniżej 17 ciężko zejść. Świece nowe, cewki nowe, przewody nowe, map sensor też profilaktycznie wymieniłem. Byłem w serwisie sprawdzili parametry pracy silnika i wszystko katalogowo. Muszę się poświęcić i kazać żonie z dwa baki na noPB zrobić żeby zobaczyć czy paliwa też tyle pije i czy wina nie leży czasem w zużytych podzespołach lpg (lpg ma już 7 lat i parownik wtryskiwacze od nowości te same)
U siebie problem z mocą miałem jak przepchał mi się katalizator, po naprawie jest już OK, 2.4 demonem prędkości i przyspieszenia nie jest - taki urok ciężkiego SUVa, ale jak czytam że niektórym te silniki palą 12/100 lpg w mieście to normalnie nerw mnie bierze i albo akurat mój typ tak ma albo faktycznie coś jest popsute (tylko już mi się opcje skończyły)
O zmianie auta nie myślę, bo żonie się bardzo wygodnie jeździ, odpukać psuć się też nie chce, a że dużo pali ...dobrze że lpg i można przeboleć :mrgreen:
-
Właśnie chodzi o te spalanie, kurcze dużo jak na jazdę mieszaną. Najgorsze jest to że tata ma Forda Mondeo MK2 1,6 90km waży 1300kg i ja nie mam szans za Nim. Zeby chociaż na równi jechały. Kolejne co drażni chwile na odpalonym zimnym silniku ma wysokie obroty, ok 2200 i po chwili powolutku schodzą. Rozumiem niech będzie 1300 ale nie ponad 2tys.
Poza tym autko godne polecenia. Nie wiem co sprawdzić jeszcze co jest odpowiedzialne za ssanie?
-
Na te obroty też dostałem odpowiedź z serwisu że TTTM. Tylko u mnie to jest 1500 - 1600 po odpaleniu po nocy. Jak jest ciepły trzyma 800 rowniutko
-
Witam
Skoro ma tak wysokie obroty po odpaleniu, to proponuję wyczyścić silnik krokowy i ewentualnie sprawdzić czujnik położenia przepustnicy, a także sprawdzić czy nie ma "lewego" powietrza na dolocie.
Pozdrawiam
-
właśnie nie do końca ... przynajmniej tak mi powiedział serwis Hyundaia cytuje ten silnik tak ma że na zimnym z automatu podnosi obroty nic z tym nie zrobimy. Jak kupiłem auto to była pierwsza rzecz na którą zwróciłem uwagę, w żadnym z moich aut nie miałem tak żeby obroty po starcie utrzymywały się na poziomie 1500 obr/min. Trwa to krótko, bo auto szybko się nagrzewa i właściwie po 1 km obroty są już "normalne"
-
Witam
Obroty po odpaleniu rzędu 2tys. to nie jest normalna sprawa....
Natomiast wysokie spalanie może być m.in. związane z uszkodzoną sondą lambda.
Pozdrawiam
-
Mój Tucson przy niskich temperaturach też podnosi obroty na chwilkę, ale jest to wartość w okolicach 1500-1600rpm, 2000 to trochę dużo. Musi być zimno, np jak dziś rano 2*C.
Masz tak wysokie obroty zawsze po odpaleniu? Po nocy czy tylko wtedy, gdy jest zimno?
-
U mnie zawsze po nocy, przy pierwszym odpaleniu jest 1500. Sonda sprawdzona jest OK
-
Mam takie obroty zawsze po odpaleniu na zimnym silniku, tj jak rano jadę do pracy i jak wracam gdy ostygnie jest to samo. I nie ważne tak jak dziś było ok zera czy jest upalny dzień. Objaw zawsze ten sam.
Zastanawiają mnie dwie rzeczy. Pierwsza jest to że gdy odpalę zimny i dodam gazu to obroty wolno spadają, jak jest ciepły jest to samo. A druga sprawa to jak włączę zapłon to silniczek krokowy chodzi zanim odpalę silnik. Ma ktoś ten sam problem?
-
Witam
Chodzi Ci o to "buczenie" po przekręceniu kluczyka? Jeśli tak, to słyszysz pompę paliwa - normalny objaw.
Pozdrawiam
-
Nie chodzi o pompe. To na pewno krokowy. Chodzi po wlaczeniu zaplonu nie odpalajac silnika. Czyli co nie powinien on chodzic?
-
100% krokowy ?? Bo u mnie też coś tam słychać ale obstawiłem silniczki od regulacji lamp przednich :roll:
-
Właśnie to jest na pewno krokowy, jak go dotknę to czuć jak pracuje
-
aż sprawdzę z ciekawości dzisiaj wieczorem
-
W jednym z zagranicznych forów Hyunadaia (hyundai-forums.com) znalazłem bardzo ciekawy wątek. Oto skrót:
Jak zresetować ECU (komputer silnika).
-rozgrzać silnik do normalnej temperatury, pojeździć z 15min
-otworzyć maskę i odłączyć biegun (-) akumulatora
-nacisnąć pedał hamulca ze 20sek w celu ostatecznego rozładowania ewentualnego ładunku zgromadzonego w kondensatorach ECU. (włączone żarówki stopu na zimno stanowią prawie zwarcie w instalacji)
-przywrócić (-) klemę akumulatora, zamknąć maskę
-korzystając że silnik jest rozgrzany, natychmiast wyjechać na drogę i rozpocząć jazdę, ale w stylu "ostrym". Mocno przyspieszać, dusić do dechy, jechać maksymalnie dynamicznie. Ten styl jazdy kontynuować co najmniej z 30min.
Autor radzi robić to w niedzielę rano, kiedy ruch jest najmniejszy... :-D
Autor twierdzi, że ECU ma fabrycznie nastawione adaptacyjne parametry pracy silnika na przeciętne, pasujące do średniego stylu jazdy. Wyżej opisany reset sprowadza je do stanu początkowego, fabrycznego, a natychmiastowa jazda "na ostro" uczy komputer, że nowy użytkownik jest ostry i tak należy zaadoptować pracę silnika. Odwrotnie - jeśli zależy nam na jeździe spokojnej i oszczędnej tak należy "pokazać" komputerowi po resecie.
Jednak - na przestrzeni czasu komputer i tak uśredni swoje parametry do naszego średniego stylu jazdy i swoich średnich nastaw fabrycznych, no chyba że na co dzień jeździmy z gazem do dechy.
Czy komukolwiek jest znany wyżej opisany proces? Opis pochodzi ze starszej wersji Hyundaia, ale coś w tym jest i może dotyczyć większości ECU we współczesnych samochodach. Ciekaw jestem Waszych opinii.
Oryginalny wątek tu:
http://www.hyundai-forums.com/scoupe-forum/65234-how-reset-your-e-c-u.html
-
Działa też w przypadku Getza ? :-)
-
Mam pytanie...jak mozna zresetowac ECU benzyny i mapy wtrysku zeby byly pierwotne ustawienia??? wylaczajac akumulator ??? czy pozniej nalezy dokonac jakichs procedur???
-
Najprościej to odłączyć akumulator na pół godziny i powinno się zresetowac.
-
Karino13 zanim założysz nowy temat użyj funkcji szukaj (jest na górnej belce forum) i po znalezieniu podobnego tematu tam dopisz pytanie.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9147&highlight=reset
-
Przepraszam ale wyszukiwarka nie jest szczegolowa i wyskakuje kilkanascie stron z roznymi tematami zawierajacymi slowo wpisane w wyszukiwarce.
-
Wejdź w tamten temat i z prawej strony jest X którym usuniesz post.
Kontynuujmy tutaj bo nie będzie można scalić.
Na zimnym bo musisz doprowadzić wentylator od chłodnicy do pierwszego uruchomienia.