HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Pony / Excel => Wątek zaczęty przez: T_O_M_A_L_A w 31 Sierpień 2008, 14:37:26

Tytuł: Jakie zadanie ma paliwo wypływające z pompki z powrotem do..
Wiadomość wysłana przez: T_O_M_A_L_A w 31 Sierpień 2008, 14:37:26
Witam
Pytanie jak wyżej. Jeszcze dla jasności zaznacze że pompka mechaniczna ma trzy krućce:
1-wlotowy paliwa
2-wylotowy paliwa zasilający
3 wylotowy nadmiaru paliwa do baku
i to paliwo z trzeciego krućca zanim trafi do baku puszczane jest przez gażnik. Z tego co się przyjżałem do tej pory to jest to jakiś zbiorniczek z membraną. Membrana jest połączona z dźwignią. W zależności od ilości paliwa dźwignia sobie pracuje w określony spośób. I zagadką dla mnie jest, co robi ta dźwignia, czym steruje?
No i staram się ustalić czy ma to wpływ na działanie samochodu na LPG, bo gdy silnik pracuje na LPG przepływa w tym "zbiorniczku" cały czas dużo paliwa, a nie tak jak podczas pracy na paliwie na niskich obrotach więcej, a nawysokich mniej.
Tytuł: Jakie zadanie ma paliwo wypływające z pompki z powrotem do..
Wiadomość wysłana przez: Jarek w 31 Sierpień 2008, 18:50:53
Na początek http://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik
Tytuł: Jakie zadanie ma paliwo wypływające z pompki z powrotem do..
Wiadomość wysłana przez: T_O_M_A_L_A w 31 Sierpień 2008, 22:13:26
Po przeanalizowaniu dokumentacji i obejrzeniu samego gaźnika, okazuje się że "zbiorniczek" z membraną przez który przepływa paliwo z krućca zwrotnego pompy, jest zaworem, który blokuje powrót paliwa do baku, gdy wciska się pedał gazu i silnik potrzebuje więcej benzyny.
A jeżeli chodzi o związek z zasilaniem LPG to bezpośrednio go nie ma, ale wydaje mi się, że w instalacji gazowej oprócz elektrozaworu odcinającego dopływ paliwa do gaźnika, powinien znaleźć się jeszcze drugi elektrozawór, umożliwiający spływanie paliwa z krućca zasilającego gaźnik z powrotem do baku. Może to uchroniło by membranę pompy paliwa przed częstym pękaniem.