HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: kedrok w 30 Sierpień 2008, 09:26:48

Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: kedrok w 30 Sierpień 2008, 09:26:48
Wszystko chodzi pięknie ale mam pytanie o hamulec. Łapie bardzo późno, jest bardzo miękki. Czy to normalne w tym aucie?
W yarisach czy corsach łapie od razu, w megance też później.

A jak to jest w Accentach z 99r ?
Mam jechać do warsztatu od razu?

PS. opony sa do wymiany, to mozez powodować wydłużenie trasy hamowania, ale z dociskiem pedału raczej nie ma chyba nic wspólnego.
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: Vex w 30 Sierpień 2008, 10:01:53
W Renault wlasnie "glupio" lapia hamulce, przy lekkim nacisnieciu glowa leci do przodu. W Hyundaiu hamulce dobrze mozna wyczuc. Z tym miekkim pedalem to bym nie przesadzal, ale wszystko zalezy od nogi :)
Jesli masz wrazenie ze samochod "leci" to duze prawdopodobienstwo ze koncza sie bebny albo okladziny. Na poczatek mozesz zrobic maly eksperyment i przed hamowaniem podciagnac do polowy, lub troche wiecej reczny tak zeby sciagnac wczesniej linka okladziny. Wtedy przy wcisnieciu hamulca roboczego okladziny beda musialy pokonac mniejsza droge :) Co do opon to by za szybko wpadaly w poslizg.
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 30 Sierpień 2008, 10:35:10
Renówki mają (te nowsze czyli po 2000 r.) system wspomagania hamowania (zdaje się że nazywa się to: BASS) powodujący że nawet przy lekkim naciśnięciu hamulca układ działa z dużą skutecznością - ale to są samochody z ABS-em.
W Accencie hamulce dają się "łatwiej kontrolować" co w porównaniu z nowszym Renault może dawać wrażenie "miękkości".

Na pewno dobrze jest skontrolować układ hamulcowy i np. wymienić szczęki, przetoczyć bębny, wymienić płyn w układzie itp.
Zużyte opony będą ulegać dużo szybciej poślizgowi, szczególnie na mokrej nawierzchni i szczególnie Hankooki :roll: :evil:
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: kedrok w 31 Sierpień 2008, 21:54:28
Oto i ta bryczka.
Puki co mam żone kierowcę, ja robię prawko dopiero :)

(http://img246.imageshack.us/img246/7384/33398740br0.jpg)

(http://img502.imageshack.us/img502/3342/63103302as2.jpg)

I od razu pytanie, pod koniec jazdy dziś (pierwsze 13 kilometrów) to zapaliła sie lampka oleju. Co to moze znaczyć?
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: Jarek w 31 Sierpień 2008, 22:03:05
Cytat: "kedrok"
zapaliła sie lampka oleju. Co to moze znaczyć?

Kłopoty........ ale najpierw sprawdź poziom oleju.
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: kpawel w 31 Sierpień 2008, 22:12:22
Hamulce – wymiana płynu hamulcowego, sprawdzić stan okładzin ciernych, kiepskie klocki hamulcowe.

Lampka oleju – sprawdzić poziom oleju (optymalnie ¾ skali między min, a max), spalanie oleju przez silnik i brak dolewek od ostatniej wymiany.

Opony 175/70/R13 Fulda Eco Control 115-130zł.

W której części warszawy mieszkasz?
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: vesoly w 31 Sierpień 2008, 23:16:32
Cytat: "kpawel"

W której części warszawy mieszkasz?


No nie mogłem się powstrzymać. Ursynów (Natolin)
Tyle wyczytałem w profilu użytkownika :)
A wiec witam kolejnego posiadacza Accenta w Warszawie.
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: kedrok w 01 Wrzesień 2008, 08:28:07
Dokładnie ;)
Witam Witam. Tym samym ilość accentów w Warszawie wzrosła bo tego sprowadziłem z Milanówka ;)

Jeździ pięknie, zrywny o dziwo, w środku prawie jak nowy, tylko ten olej, ale sprawdzę dziś. Miałem wrażenie, że to się zapaliło pod samiutki koniec, żona parkowała i wrzuciła jedynkę (leki spadek) przed wyłączeniem silnika, i jak go do przodu wyrwało i zgasł to się zapaliła. To mógł być taki chwilowy efekt pewnie.


PS. kierowcy my od niedawna więc się proszę nie śmiać :):):):)
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: Witek w 01 Wrzesień 2008, 09:43:39
Cytuj
jak go do przodu wyrwało i zgasł to się zapaliła.


Jak zgaśnie silnik (np. za szybko puscisz sprzeglo bez gazu) to, to, że kontrolka się zapaliła jest normalną sprawą. W zasadzie wszystkie kontrolki powinny się wtedy na moment zapalić, ale gasną równie szybko jak się zapalają :-P
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: kedrok w 01 Wrzesień 2008, 10:54:47
hehehe, no to się wykazałem totalnym brakiem wiedzy motoryzacyjnej ;)

Pewnie jeszcze nie raz się wykażę :)

Ale mam ambitny plan zakupić podręczniki techniczne i zagłębić się w tematykę :)
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 01 Wrzesień 2008, 13:17:51
Cytat: "kedrok"
mam ambitny plan zakupić podręczniki techniczne i zagłębić się w tematykę

Witam. Nie wiem, czy warto, bo te samochody się tylko serwisuje jak w książce napisane i jeździ (przynajmniej ja tak miałem). ;-) Pozdrawiam Igor.
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 11 Październik 2008, 11:26:48
Jakie tarcze / klocki polecacie z oferty InterCarsu do Accenta 1.5 link (http://ekatalog.intercars.com.pl/?start=tree)

w sumie z tarcz to biorę pod uwagę jedynie Brembo lub ori Hyundai większy problem mam z klockami.

BTW
podana cena za tarczę np. 200 zł dotyczy jednej sztuki, a nie kompletu na przednie koła?
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: Vex w 11 Październik 2008, 11:34:14
O ile nie zaznaczone ze komplet, to jedna sztuka. Klocki zawsze parami. Pakowane sa oddzielnie (jesli nic mi sie nie pomylilo :) ).
Do Brembo Max zawsze nie odlacznym kompletem byly klocki ferodo sredniej serii.
Ja bym proponowal jakies japonskie, byle miekkie klocki. Im twardsze klocki tym wieksze prawdopodobienstwo zalatwienia tarcz hamulcowych.
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 15 Październik 2008, 10:51:27
Odpuszczam zakup/wymianę tarcz, mimo iż początkowo chciałem zrobić hamulce kompleksowo to jednak doszedłem do wniosku, że bez sensu jest rozbierać całą zwrotnicę/łożyska gdy tarcze są jeszcze przyzwoite.

Ograniczę się zatem do wymiany klocków, czyszczenia prowadnic (posmarować je smarem z dodatkiem miedzi?). płynu hamulcowego na DOT4, tylnych szczęk/cylinderków + ew. przetoczenie bębnów.
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: kml w 16 Październik 2008, 06:31:52
e-gen, pasuja klocki oryginały od pony 1,5 :) mam takie i jest gitara a kosztowały niedużo. Tarcze mam z IC, ostatnio doczytałem na paragonie, że ATE ( podobno ) i tez sie nic nie dzieje. Wszystkie prowadnice koniecznie smarem z miedzią potraktować należy. Ja na bębny szykuje się nowe z racji tego, że są skorodowane i nie za bardzo to wygląda ale to jeszczeeeeee :) Cylinderki też mam z JC, kosztowały swego czasu po ok 120 za sztukę. Dobrze jest je posmarować pastą antyzapiekającą się, w wAw tubka 6 pln ( takie białe tłuste )

Sprawdź u siebie dokładnie tarcze, czasami zakres używalnośći to 2 - 3 mm od normy i już wtedy tarcza nadaje się śmietnik. Nie wiem jak jest z toczeniem bębnów ale biorąc pod uwagę ich ogromną żywotność to ja raczej bym sugerował kupno nowych.
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: kpawel w 16 Październik 2008, 16:09:21
Grubość nowej tarczy to 19mm, dopuszczalne minimum to 17mm.

Cena podana w katalogu dotyczy jednej sztuki. Oprócz oryginalnych tarcz oraz BREMBO, których zresztą nie ma w magazynie, są jeszcze zamienniki koreańskie i japońskie po 80zł/szt.

W Accencie po 2000r wymiana tarczy ogranicza się tylko do nich, nic więcej nie trzeba demontować.

Co do klocków hamulcowych to większość powinna być OK., ja teraz hamuję klockami Nippon.
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 16 Październik 2008, 16:14:47
kpawel,
jesteś pewien że nie trzeba demontować zwrotnicy i wyciskać łożysk?
byłem przekonany, że procedura wymiany Tarcz w LC jest taka sama jak m.in. w Accencie I, Scoupe, Ponym link (http://www.forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=1040)
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: kml w 16 Październik 2008, 22:56:54
e-gen, u mnie jak robili tarcze to nic nie mówili o łożyskach ani takich sprawach a na pewno by mi darmo nie zrobili :)
Tytuł: No to zakupiłem Accenta i już jestem pełnoprawnym userem :)
Wiadomość wysłana przez: Vex w 17 Październik 2008, 00:42:53
Projektujac Accenta II przewidzieli ze moze przejechac wiecej niz zywotnosc oryginalnych tarcz hamulcowych :)
U mnie przetoczenie bebnow przynioslo znaczaca poprawe (same okladziny nie wystarczyly), poniewaz czulem jak samochod leci a przod nie daje rady.