HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: jawor937 w 27 Wrzesień 2016, 13:18:43
-
Panowie pod które przewody podłączyć miernik by sprawdzić działanie czujnika położenia przepustnicy w Hyundaiu Sonata 2,0 16V 2000r.? Naczytałem się tyle artykułów na forach i po prostu nigdzie nie ma nic konkretnego od początku co i jak....może ktoś by mi pomógł w tym temacie.....Pozdrawiam i z góry dziękuję.
-
W pliku FL.pdf.
https://www.dropbox.com/s/g53jmesgubv9dj6/SMSonata99.zip?dl=0
-
dziękuje kosmos, książka na pewno się przyda, szkoda że po angielsku no ale coś zawsze można odczytać :) jeśli chodzi o TPS w tej książce jest o silniku 2,5, u mnie w 2,0 jest czujnik 4 pinowy, ale już go sprawdziłem, zrobie zdjęcia i opiszę jak to zrobić może komuś się przyda....
-
w tej książce jest o silniku 2,5, u mnie w 2,0 jest czujnik 4 pinowy
Strona 48 jest o 2,5 i 2,0.
-
dzięki ale jak dla mnie jest to mega nieczytelne.....jeszcze po angielsku....
[ Dodano: 2016-10-13, 03:37 ]
może ktoś skorzysta...czerwony przewód miernika podłączamy do przewodu zaznaczonego czerwoną strzałeczką na zdjęciu(jak dla mnie kolor różowy), czarny przewód miernika do masy na akumulatorze, miernik ustawiony na 20V, stacyjka w samochodzie włączona, gdy powoli otwieramy przepustnicę, wartość na mierniku powinna płynnie rosnąć do wartości mniej więcej 4,70V, gdy przepustnicę mamy zamkniętą wartość jaką powinien wskazywać miernik to około 0,5V....pozdrawiam
-
Witam
Mam pytanie ,czy czujnik położenia przepustnicy trzeba w jakiś specjalny sposób zamontować na swoje miejsce?,problem polega na tym ze wykręciłem czujnik z przepustnicy,zamontowałem z powrotem i silnik szarpie podczas przyspieszania i odpuszczania gazu.Jest to mocno wyczuwalne na 2 i 3 biegu i powyżej 3 tys obrotów.Jest jakaś procedura co do montażu tego czujnika?. Silnik 2.0 136 koni rok 1999 oznaczenie silnika G4JP.
Proszę o pomoc,bo zamienników brak ,a oryginał 750 zł.
Pozdrawiam
-
II
.
-
czy kolega rozwiazal problem z szarpaniem przy przyspieszaniu??
-
Witam.
Tak problem rozwiazany,powodem był złe zamontowany czujniku przepustnicy,czujnik z dwóch stron ma takie nacięcia na śrubę długosci 3 cm,montując czujnik w przepustnicy sruby musza byc po środku tych naciec na czujniku.Jesli dasz blizej krawedzi z lewej strony czujnika lub z prawej silnik bedzie szarpał.
Sam nie wiedziałem o co chodzi ,tym bardziej ze czujnik przed demontazem był sprawny,jezdziłem po mechanikach ale zaden popudrok nie rozwiazał problemu :-x ,metoda prób i błedów auto hula :)