HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: pacula79 w 14 Wrzesień 2016, 13:18:07
-
Witam,
Posiadam od 2 lat Hyundai i30, 1.4 benzyna 77Kw, rok 2010 ( produkcja 2009 ) i mam problem z głośną pracą zaworów przy obrotach około 2.5 tyś. Auto kupiłem z przebiegiem 105 tys. (teoretycznie, bo było sprowadzone) , przy okazji byłem zmuszony wymienić rozrząd, bo po 4 tyś. przeskoczył o 1 ząb. Olej jakim był zalany to 10W30, dlatego od razu zmieniłem na Shell 5W30 i wtedy było wszystko ok. Po 15 tys. tuż przed wymianą oleju zaczęły się problemy z tymi "dzwoniącymi " zaworami. Tym razem olej zmieniłem na Motul 5W40, ale problem nie ustał. Z tego , co wyczytałem na forum to w tym silniku są "szklanki" i nie ma co regulować. W związku z tym nie mam pojęcia od czego zacząć. Rozrząd wymieniony, olej także. Świec jeszcze nie wymieniałem, ale nie wiem , czy to może być powodem. Paliwo, także zatankowałem Pb 98 i dalej to samo. Dlatego proszę o pomoc.
-
rozrząd jest chyba na łańcuszku w tym silniku a z tego co wiem, jak łańcuch przeskoczył, to był wymieniany razem z napinaczem, bo jest on hydraulicznie napinany (ciśnieniem oleju), Więc może problemem nie są dzwoniące zawory, a brzęcący łańcuszek lub napinacz łańcuszka? Była gdzieś na forum o problemach napinaczami w silnikach 1.4. W moim półtorej rocznym ix20 już cichutko zaczynało na zimno dzwonić (zimą właśnie najbardziej słyszalne) i to tylko przy hamowaniu silnikiem, jak silnik schodził z obrotów, tak pomiędzy 2500-2000 było to słychać. Po rozgrzaniu silnika cichło.
-
Dziś zmierzyłem luzy na zaworach i na jednym wydechowym było 0.30 a reszta po 0.25. Ssące 0.20 i tylko jeden 0.15. Pytałem znajomego mechanika to mówił, że jest ok, ewentualnie sprawdził by smok olejowy czy jest czysty, bo może olej słabo dochodzi. Sam nie wiem, czy to może być powodem takich dźwięków. Nawet jak jadę na 5 biegu i mam około 1500 obrotów i dam gaz do dechy to praktycznie tego nie słychać, ale jak przyspieszam normalnie to w zakresie 2200 do 2300 obrotów to słychać najbardziej, potem znów jest cisza.
Po dłuższym poszukiwaniu informacji w internecie, podejrzewam, że problem nie musi być wcale z zaworami ,odsyłam do powyzszej lektury
Hyundai I 30, 1.4 , 109 KM - stuki w silniku - elektroda.pl
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2714876.html
Podejrzewam także wariator, ponieważ na zimnym silniku klekocze jak diesel, gdzie później jak już się rozgrzeje to jest dużo ciszej, więc może właśnie przy tych 2300 obrotów zawory hałasują, bo wtedy są zmienne fazy rozrządu, a wariator nie działa poprawnie.
Proszę o jakieś sugestie.
A więc, tak silnik o słuchałem i ewidentnie hałas dobiega z układu korbowo-tłokowego. Pewnie jest tam jakiś luz, który przy tych obrotach daje podobny dźwięk do grających zaworów. Temat zamykam , bo auto sprzedałem. Dzięki wszystkim za pomoc.