HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Piotrek50501 w 30 Sierpień 2016, 21:29:51
-
Witam,
posiadam od niedawna Santa Fe z silnikiem 2.0 Benzyna+ Gaz. Problem mam ze sprzęgłem. Bardzo wysoko bierze. Nie szarpie ani nic dziwnego się nie dzieje. Czy jest jakaś możliwość regulacji?
-
Dodaj tag tematu [Santa Fe SM] wg. poniższej instrukcji.
Trzeba kliknąć po prawej stronie postu na „EDYTUJ” i następnie:
(http://images78.fotosik.pl/814/f49252922f776adb.png)
(http://images70.fotosik.pl/167/3fe9aca222298b44m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3fe9aca222298b44)
(http://images78.fotosik.pl/856/dc5978312fca1cb1.png)
-
A na tym zdjeciu to jest pompka z regulacja czy sie myle? Regulacji szukac przy pedale czy pod maska? Jak do tego podejsc? Nie mam stalego dostepu do kanalu takze jak mam sie za to wziac to bym wolal wiedziec co i jak
-
To jest pompka sprzęgła regulacja od strony pedału sprzęgła.
-
A jak sie reguluje? Lepiej znacznie skrecic czy rozkrecic? Czy po minimalnym przekreceniu czuc roznice? Nie chcialbym zrobic sobie dodatkowych problemow
[ Dodano: 2016-09-02, 08:12 ]
Podregulowalem. Auto dalej nie ma mocy. Choc sprzeglo szybciej bierze. Jak sprawdzic czy sprzeglo sie slizga?
-
Jeśli dobrze pamiętam - wrzuć piąty bieg na włączonym silniku, puść pedał sprzęgła (powoli)...jeśli zgaśnie silnik to jest ok, jeśli silnik pracuje, sprzęgło się ślizga...taką przynajmniej odpowiedź kiedyś otrzymałem... :-)
-
Dodano: 2016-09-05, 08:45
Niestety na piatym biegu silnik nie chce zgasnac. Podczas jazdy np ok 70km/h pod gorke na 5 biegu dodam ostro gazu to obroty rosna a predkosc stoi w miejscu. Dodam ze jak wciskam sprzeglo to jest skrzypienie przy pedale. Jaka stawiac diagnoze? Sprzeglo sie konczy czy cos innego?
-
Podepnę się pod temat.
Dokładnie rok temu kupiłem mojego Santka. Poprzedni właściciel był bardzo sumienny wszystko co robił brał fakturę, a u mechaników u których wymieniał rachunki i podpisy na fakturze z datą montażu. Po zakupie auta ok miesiąc padło mi sprzęgło ( Luk + valeo był ząłożony komplet z dwumasą zrobił w sumie od wymiany 10kkm). Trudno się mówi pomyślałem , może właściciel nie wymienił może lewe faktury... No cóż trzeba było założyć nowy zestaw i znów LUK+VALEO.Po tej awarii ok tydzień padł mi alternator. Do teraz przejechałem 25kkm ( czyli przez rok) i chyba znowu pada mi sprzęgło. Objawy są takie : na 3 i 4 biegu jak włącza się turbina obroty rosną a auto nie przyspiesza lub przyspiesza ale słabo, czasem jest tak, że przyspiesza normalnie nawet ostatnio miał takie 2 dni. Robiłem próbę z krawężnikem - zgasł, 2 i ręczny zgasł, ruszanie z 4 utoczył się 3 metry i zgasł. Takie objawy z obrotami mam już ok 2 tyś km. Dodatkowo wczoraj zaświeciły mi się 3 kontrolki dokładnie jak wtedy gdy padł alternator.
W związku z tym mam parę pytań.
1) Dlaczego tak szybko pada sprzęgło? W poprzednim aucie miałem zrobione 90kkm i wymieniłem sprzęgło na którym zrobiłem 70km i auto sprzedałem z sprawnym sprzęgłem.
2) Czy jest możliwy związek z usterką sprzęgła i alternatora?
3) Co ile zmieniacie sprzęgło ( pytam z ciekawości)
4) A może jest jeszcze jakaś usterka która pomaga w szybkim końcu sprzęgła
5) A może to nie sprzęgło - w co wątpię zwłaszcza, że mechanik potwierdza, że to najprawdopodobniej sprzęgło
Ogólnie proszę o rady bo jak mam co roku zmieniać sprzęgło to chyba będę się musiał pozbyć santka :( a szkoda bo bardzo mi przypadł do gust
-
Po regulacji slizga sie. Nie zwrocilem uwagi czy wczesniej sie slizgalo. Mam krotko ten samochod. O czym moze swiadczyc to ze jak jest tak ok 25-30st C to pedal zgrzyta i dosc mocno slizga sie sprzeglo. Ale jak np rano wsiadam to wszystko jest dosc dobrze. Mniej sie slizga i nie ma zgrzytow. Pedal chodzi plynnie. Pompa do wymiany czy może się zapowietrzyła?
-
Witam
Mam w swoim santa fe 2.0 Benzyna Gaz problem ze sprzęgłem. Przy dodawaniu gazu się ślizga. W dodatku pompa sprzęgła skrzypi jak jest ciepło. A jak jest chłodniej to mniej ją słychać, w dodatku lepiej sprzęgło rozłącza.
Moje pytanie:
Czy trudno jest wymienić tą pompe i odpowietrzyć?
Lepiej ją wymienić od góry czy z kanału?
I jak z odpowietrzeniem?
Gdzie znajduje sie odpowietrznik?
Z góry dzięki za wszelką pomoc
-
Nie zakładaj nowego tematu o tym samym.
Cały układ sterowania sprzęgłem jest odpowietrzany przez odpowietrznik na wysprzęgliku (zamontowany do skrzyni biegów) https://www.drive2.ru/l/4077489/
Sterowanie sprzęgłem ma wspólny układ hydrauliczny z hamulcami i wtedy warto wymienić płyn (ok 2 litry DOT 4) w obydwu układach.
Numery oryginalnej pompy 41610-26000, 90S0510-OYO
-
A czy dojde do tej pompki od gory? Czy potrzebuje do tego kanal?
-
Będzie podobnie jak tutaj.
-
kosmos2011 dzięki za podpowiedź. Odpowietrzałem ale nie widzę różnicy. Pompa jest sucha. Nie chcę zakładać nowego tematu. Nie wiem czy wymianie podlega pompa czy sprzęgło. Droga jest wymiana takiego sprzęgła? Jest to sprzęgło zwykłe czy dwu masa?
-
Koło zamachowe jest sztywne więc nie trzeba wymieniać. Wymianie podlega tarcza, docisk i łożysko wyciskowe. Może być tak że potrzebne będzie zdemontowanie sanek silnika (tak jest w Sonacie EF z tym silnikiem), ale na 100% nie jestem tego pewien.
http://sfive-club.ru/forum/index.php?topic=3223.0
-
Wymieniłem dziś pompe sprzęgła, wysprzęglik i odpowietrzyłem układ. Czy jest możliwe że z płynem jest coś nie tak? Wlałem dot4, w zbiorniczek i cały układ sprzęgła. Auto na jedynce nie może się radzić. Czy może coś innego jeszcze trzeba zrobić?
-
Panowie,
25 000 temu wymieniony został u mnie komplet sprzęgła +dwumasa ( zaraz po zakupie zdecydowałem się na tę operację, ponieważ nabyłem egzemplarz z uszkodzoną skrzynią biegów, którą zregenerowałem, więc chodzi idealnie).
Nie mam porównania jak wcześniej zachowywało się sprzęgło ,jednak od kiedy go użytkuję bierze ono wysoko. Ostatnio zauważyłem ślizganie przy przyspieszaniu (zwłaszcza na b.4)
Mechanik zaufany, więc nie podejrzewam, że skręcił mnie na operacji.
Czy zaobserwowane zachowanie może odpowiadać za regulację pompki sprzęgła, czy może istnieje ryzyko zakupu felernego egzemplarza sprzęgła? (LUK, albo Valeo , muszę znaleźć fakturę)
Zaznaczam, że nie męczę auta na niskich obrotach, nie ruszam ze strzałem sprzęgła, nie ciągnę przyczep , zazwyczaj jeżdżę samemu od miasta do miasta. Nogi na sprzęgle nie trzymam tocząc się po mieście, nie przeciągam przy ruszaniu (stąd moje zaskoczenie,gdy zauważyłem ślizgające się sprzęgło przy takim przebiegu).
Pozdrawiam
-
Czy zaobserwowane zachowanie może odpowiadać za regulację pompki sprzęgła, czy może istnieje ryzyko zakupu felernego egzemplarza sprzęgła? (LUK, albo Valeo , muszę znaleźć fakturę)
Zaznaczam, że nie męczę auta na niskich obrotach, nie ruszam ze strzałem sprzęgła, nie ciągnę przyczep , zazwyczaj jeżdżę samemu od miasta do miasta. Nogi na sprzęgle nie trzymam tocząc się po mieście, nie przeciągam przy ruszaniu (stąd moje zaskoczenie,gdy zauważyłem ślizgające się sprzęgło przy takim przebiegu).
Pozdrawiam
NO to masz kolego to samo co u mnie! W każdym razie u mnie po przejechaniu 5tyś km na ślizgającym się sprzęgle na b. 3 i 4 problem ustał:/ Tym bardziej nie wiem o co chodzi. A wybulić 1500zł na komplet sprzęgła z dwumasą i robotą po to żeby przekonać się za 25kkm będzie to samo to paranoja. Mnie aktualnie najbardziej zastanawia to, że mimo ciągłęj eksploatacji problem znikł i przez ostatnie 500km go nie obserwuje!
-
Korbid..
Uwierz jakie jest moje zaskoczenie..
Po częstym ślizganiu się sprzęgła, równiez u mnie ten problem ustał.
Specjalnie starałem się dynamicznie przyspieszac z niskich obrotów na wysokich biegach.
Przeprowadziłem, również próbę ruszania pokolei z każdego biegu, próbując zdusić auto - za każdym razem gasło, żadnego ślizgania.
(Próba na pusto, jak również z kompletem pasażerów oraz pakunków w bagażniku).
Jednym słowem cuda, problem znikł.
Zużyte sprzęgło nie wierzę, że od tak się naprawiło i cierność "płyt" powróciła.
Zgłupiałem, nie wiem czego mogę się spodziewać.
(Problem nie występuje od ok 1500 km -spokój)
-
Korbid..
Uwierz jakie jest moje zaskoczenie..
Też to przeżywam! Może coś wysprzęgliki nam szwankują ale ja niestety mechanikiem nie jestem więc tylko tak główkuję!
A może jakiś wyciek na tarcze?! Nie mam pojęcia wiem tylko, że ja nie dostarczyłem mechanikowi uszczelniacza więc pewnie go nie wymieniał i może tu jest szkopuł:/