HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: fireman w 15 Lipiec 2016, 13:30:27
-
Ja akurat mam SONATĘ NF w automacie.
Zaczęło się od tego, że czujnik DPF, który ponad 500pln kosztował, wywałał mi błędy.
Więc postanowiłem:
1) wyciąć DPF i wyłączyć w sterowniku wszystkie czujniki odpowiedzialne za niego
koszt 900pln
wkład sprzedałem za 300pln
2) zaślepić EGR i również wyłączyć w sterowniku wszystkie czujniki odpowiedzialne za niego
koszt 150 pln
3) wyłączyć całkowicie czujnik wody w filtrze paliwa
W między czasie podkręciłem mu moc na hamowni.
Wreszcie cieszę się tym samochodem w pełnej okazałości.
Samochód pali 1 litr mniej paliwa po tych zabiegach !
(DPF i chip juz dawno mi się zwrócił kosztem paliwa).
Trasa 6,5L, miasto do 9 średnio 7-7,5 i dodam, że ma klimie i skrzynia AT 4 biegowa.
Polecam osobom, które niedawno kupiły auto z tym silnikiem.
-
Siema Fireman ponownie, powiedz mi jak wyłączyłeś czujnik wody w filtrze paliwa ?
Wywaliłem DPF, EGR itp.. dalej mam problemy...
-
Usunęli mi go ze sterownika . Mozesz też poprostu wypiac kkostkę z czujnika
-
Siema. Wypiąłem tej czujnik wody przy filtrze paliwa , zero błędów na komputerze, problem dalej istnieje. Dodatkowo zaglądałem do pompki paliwa w baku, sitko czyste , aż wyciągałem z pompki i sprawdzałem wewnątrz te małe sitko - wszystko czyste. Jedyne co zaobserwowałem jak już silnik pracował na wolnych obrotach , to słychać (syczenie) pracy pompki , najbardziej słychać jak wetkniesz głowę do bagażnika, lub stoisz koło koła z prawej strony. Pompka przytarta??? i nie daje odpowiedniego ciśnienia na listwę ??? To tylko Moja sugestia... Ale sam już nie wiem.
-
Jak zaślepiłeś EGR i usunąłeś DPF wyłączyłeś całą elektronikę odpowiedzialną za to w sterowniku komputera?
Już przed tym miałeś problem z samochodem ?
Musisz znaleźć dobrego gościa co po kolei posprawdza wszystko. Mi pamiętam kiedyś zapowietrzył się układ paliwowy przez złączkę na filtrze paliwa
-
[ Dodano: 2016-07-18, 08:39 ]
Wszystkie te problemy działy się jeszcze przed wyłączeniem DPF i EGR-a.
A czy ta pompka paliwa która jest w zbiorniku, może być ''przytarta'' i nie dawać odpowiedniego ciśnienia na listwę ??? Bo słychać syczenie-pracę pompki, nawet jak stoi się obok samochodu. I od razu nadmienię że sitko jest czyste.
-
Łukasz O. podjedź do firmy Kreator Mocy w Warszawie.
Tylko żebyś nie kasował błędu.
Zobaczą go w historii.
Mi samochód wpadał w tryb awaryjny i mi pomogli.
Nic nie zaszkodzi spróbować.
[ Dodano: 2016-08-03, 10:58 ]
Prześwietl sobie jeszcze przewody doprowadzające paliwo !!
-
Witam.
Problem został rozwiązany jeszcze w lipcu.
Teraz zrobiłem trasę nad morze (ok 800km), wróciłem bez problemów.
Moc jest, wkręca się normalnie. Spalanie wyszło 6,5L (non stop z klimatyzacją).
Jedna nauczka dla wszystkich , jeżeli coś wyłączasz w komputerze np. egr, przepustnicę , dpf itp... to przed tym zabiegiem musisz mieć sprawny ten element.
U mnie wyłączyliśmy przepustnicę bo wywalała błędy ( uszkodzona zębatka) , i komputer mimo to zapamiętał że był błąd, i dlatego dalej chodził w trybie awaryjnym, a nie było checka.
Założyłem drugą sprawną , podłączyłem wtyczkę i od razu inna praca silnika ,ciszej i równiej.
Tak to wyglądało u mnie...