HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: Venom w 15 Lipiec 2016, 07:23:45
-
Czołem, pytanie brzmi :
czy są jakieś różnice mechaniczne pomiędzy wersjami 116 koni i 136 koni ? Czytałem że tylko w oprogramowaniu więc jeśli tak to pytanie drugie brzmi jaki to ma sens ?
-
Było już gdzieś. Tylko program.
Robią na 155-160 KM z gwarancjaa z tego co kiedyś sam pytałem i podobno czuć różnicę.
-
ok ale chciałbym to zrozumieć. W sytuacji gdy są dwa piece tej samej pojemności ale różnią się mechaniką np. wałkami , inne tłoki no cokolwiek co powoduje jakaś faktyczną różnicę i np. ustawia te dwa przypadki inaczej cenowo . A tutaj? Mechanicznie to samo więc po co ?Ktoś zna odpowiedz .
-
Mechanicznie to samo więc po co ?Ktoś zna odpowiedz .
Ja nie ale juz nie śledzę cenników. I nie wiem jak to jest faktycznie.
Jeśli nie ma żadnej różnicy w cenie to chyba tylko HMP zna odpowiedź na to pytanie.
Sorki, źle zrozumiełem, że idzie o koks do serii i podałem te 155/160.
Koks poza ASO w porządnej firmie. Mi mówili, że do 155 KM dają gwarancję i zaraz nie wybuchnie ani się nie wysypie.
Nie mam na mysli ASO bo tam żadnego czipsa nie załatwisz w ramach gwarancji.
Venom, ja sie pytałem u siebie w serwisie o to (115 vs. 136 - i teraz masz 141 chyba) i mi powiedzieli chłopaki, że to tylko program.
Podobnie w firmie tuningowej.
-
Ok, rozumiem . Co do ceny nowych 115 i 136 to nie wiem czy jest różnica w cenie szczerze mówiąc. Też nie sprawdzałem chociaż byłbym zdziwiony gdyby była skoro nie ma różnicy mechanicznej . Przecież oprogramowanie w 115 nie jest gorsze a jest po prostu inne o ile dobrze to rozumiem . Może kiedyś sprawdzę gdzieś jakiś stare cenniki .Nie to żebym spać przez to nie mógł ale ciekawi mnie to po prostu .
[ Dodano: 2016-07-15, 13:34 ]
Przy nowych cenowo widzę że jest różnica
115 koni classic 90 k
141 koni classic 94 k
dziwne to trochę . Gdybym kupował nowy i miał siano na nowy to bym te 4 koła różnicy w ogóle nie brał pod uwagę .Rozumiem że jakieś segmenty cenowe ale to przy różnicy cenowej konkretnej i konkretnej różnicy w technologii. No ale widać to jakaś koreańska logika ;-)
-
Jak jest róznica w cenie to wszystko gra. Robi to wielu. W Vagu masz paska/skode o róznych wariantach mocy i cenie mimo, ze silniki konstrukcyjnie te same.
PSA podobnie w peugeocie 508 czy citroenie C5 oferowali kiedyś 140 i 163 wersje silnik a 2.0 HDI identycznego konstrukcyjnie.
Kiedys seat w 1,9TDi za 3,5 albo 5 kawałków dawał program podnoszący ze 105 na chyba 130 KM w nówce z ich gwaracją.
Renault Laguna III ma wersje 2.0 DCI 130/150 i 174 KM. Czasami najsłabsze wersje do najmocniejszych róznią się intercoolerami, turbinami, głowicą (16/8 zaworów) ale silniki turbodoładowane ogólnie czy to Pb czy ON mają spore rezerwy.
To są zabiegi szeroko stosowane. Łatwy sposób na wyciągnięcie kasy.
Zwłaszcza w Hyundaiu gdzie gwarancja jest 5 lat. Wiadomo, że szkoda z niej rezygnować robiąc poza ASO program to wielu dorzuci te kilka tysiaków żeby mieć kilka koników więcej a silnik i tak jeszcze ma rezerwy bo podkręcają tyle żeby nie padło na gwarancji (poza pojedynczymi przypadkami wkalkulowanymi)
-
No tak. zakup nowego auta póki co mi "grozi" zatem tego typu dylematy i okoliczności są mi nie znane . na swój własny użytek uważam że to dziwne choć jak widać działa skoro kupowane są obie wersje . Spodziewałem się jakiejś większej różnicy .Gdzieś czytałem ze 115 nie ma DPF , gdzieś nawet doczytałem że ma tylko 5 biegów i to by do mnie przemawiało a tak, te parę koni więcej to jest powód do wprowadzanie dwóch różnych pozycji w cenniku ? Czemu nie trzech w takim razie i np. wersji z 100 albo 150 km? ;-)
-
Bo 150KM w tym silniczku mogłaby juz rodzić problemy z wytrzymalością w czasie 5 lat bez limitu km.
A czemu nie 100KM?
Nie wiem - hyundai/KIA ma tak chorą i poroniona politykę cennikową, że szkoda gadać. Chciałbym aby było jak w VAGu.
Tu wzorem japoni nie ma prawie indywidualnego konfigurowania. Masz Pan taki wybór (mały) jaki masz i bierzesz albo nie. Kompletnie nierynkowe podejście w tym koncernie na Europę.
Ty pytasz dlaczego nie ma 1,7 100KM a ja się pytam dlaczego nie ma 2,0 CRDI 186KM? :lol:
Tak sobie wymyslili i tak jest.
Takie słabe wersje często są puszczane pod floty. Ale to bardziej ma rację w kompaktach (np 85KM 1,6tdci w fokusie) niż tu bo jak jakiś manager dostaje budżet na auto to z reguły wybiera coś fajnego i z reguły nie jest to I40 a już na pewno (wydaje mi się ) 115KM, chyba że mu dają go po prostu bez wyboru.
Bo takie zakupiła firma w jakims sporym rzucie aut.
-
amen :-)
-
A ja mam pytanie (ostatnio oglądałem i40 115 KM) - czy auto z tym silnikiem jedzie?
Generalnie jak się poruszam to po Warszawie, bądź autostradzie.
K.
-
Hehe, no jedzie bo w końcu silnik jest, tylko pytanie czy to Tobie akurat wystarczy.
A na to pytanie nikt z nas Ci nie odpowie. Sam musisz sobie to sprawdzić.
Zamiast pytać o takie subiektywne tematy pakuj 4 litery w testówkę 115KM i samemu się przekonaj :lol:
-
Pytanko, czy to prawda ze wersja 116/115KM nie posiada dwumasy? Znajomy szuka tej właśnie wersji i jest świecie przekonany ze słabsza nie ma koła dwumasowego. Na, ja się nawet spotkałem z opinia ze tylko wersje 141 ( po lifcie) je posiadają. W sportage 1.7 crdi 116KM dwumasy nie ma, a jak jest w Hyundai?
-
W mojej 116 koło dwumasowe było wymieniane, więc jest. A co do różnicy pomiędzy 116 a 136, to z tego co mi się obiło o uszy to to że w 116 turbina w jest słabsza,(mniejsza) i po podniesieniu mocy po jakimś czasie się poddaje.
-
turbina jest mniejsza ale nie ma to wpływu na trwałość a raczej na osiągi. Mam podniesioną moc z 116 na 160 i prawie dwa lata jeżdzę bez problemu .
-
160 to ładnie podniosłeś. Czyli bez problemów można sobie podnieść na 136.
-
Venom to ty ile masz tych koni 160 czy 155? Bo w wątku o modzie pisałeś 155KM.
hyubi ja miałem w dowodzie wpisane 136 km na hamowni wyszło mi 128 km. Po modzie uzyskałem 168km. Mogłem ciągnąc więcej. Z tego silnika spokojnie wyjdzie ze 181km ( wadziłem taki mod kiedyś na necie). Ile ty mas teraz to tylko hamownia ci powie. Bo pewnie nie masz 115kmk tylko coś koło 120km a może i więcej. Jak chcesz się bawić w mod to bez sensu podnosić na 136km lepiej już ciągnąć do tych 160km.
-
155 . Ja w stocku miałem 126 zamiast 115 czy tam 116 . Ale niedługo będę hamował kontrolnie u gości który robił mi dpf to zweryfikuję czy jest faktycznie 155 czy 140 a może 160 .
[ Dodano: 2019-05-06, 10:16 ]
160 to ładnie podniosłeś. Czyli bez problemów można sobie podnieść na 136.
bez najmniejszego ale to nie ma sensu . Rób 160 albo wcale . Moc pojawia się w chwili gdy podnosi się turbina czyli przy około 2300 obrotów. Jak zrobisz 136 to będziesz tylko to odczuwał w wysokich obrotach. Celuj w 160 tym bardziej że jest to wartość sprawdzona i większość I40 tak jest robionych .
-
Dorze że jest taki zapas że można spokojnie tyle podnieść mocy bez obaw. Tylko na razie nie będę podnosił bo żona głównie jeździ tym autem i mówi że jej wystarczy to co jest.
-
to czego dupę zawracasz jak wogóle nie masz zamiaru nic z tym robić
-
Venom nie pisałem nigdzie że chcę podnieść, tylko podpytywałem. Jak zmienię prace i będę jeździł ja a nie żona to na pewno podniosę na 160km. Bo z tego co widzę że można podnieść i na 180km. i nic złego z samochodem się nie dzieje.
-
180 to załatwisz sobie dpf. Wtedy jest drastycznie większe ciśnienie ,dawka paliwa przez co i temperatura spalania i dpf będzie głupiał . Pamiętaj też że szrzęgło w i40 to syf . 160 to bezpieczna granica .
-
a jeśli będzie wm automacie? przedliftowy hydrokinetyk powinien dobrze znosić wiekszy moment... Ja w poprzednim auto na hydrokinetyku miałem 600Nm i skrzynia dawała nieźle radę nawet przy grubych wygłupach Ale to była skrzynia ZF
-
ja mam automat przed liftem i bez problemu klasyczny automat znosi większy moment.
-
Mam znajomego co podnosił moc w nowym Mercedesie to do puki nic nie robił było ok, potem tylko problemy i zaraz go sprzedał jak tyko skończyła się gwarancja. Kupił nowe Audi A6 najbogatsza wersja, i tam problem był taki że dwa razy skrzynia padła. Od tamtej pory nic nie dokłada. Z tego co wiem to że za mocno przesadził, i takie były efekty.
[ Dodano: 2019-05-26, 23:42 ]
Ja w swoim bez obaw podniose na 160, tylko tak jak pisałem wcześniej, jak zmienie pracę i zacznę nim jeździć.