HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: canion w 19 Luty 2012, 11:19:35
-
Czy ktoś z Was ogarnął już ten temat? Tak sie rozejrzałem po problemie i wchodzi na to ze wygłuszenie podłogi bagażnika , nadkoli i drzwi jest celowe. Tym bardziej że fabryka nie zrobiła nic w tym kierunku i w tych miejscach gola blacha.. Oprócz efektu wyciszenia w przypadku drzwi następuje wyraźna poprawa zamykania (zwiększa sie cieżar drzwi o ok 2 kg) i już choćby tylko dlatego warto to zrobić.lepiej też brzmią głośniki w drzwiach.
Może ktoś ma sprawdzone audio centrum w Warszawie które zajmuje sie wyklejaniem wnętrza aut matami bitumicznymi? Niby w internecie kilka firm sie ogłasza ale może ktoś ma namiar na sprawdzoną?
A może ktoś to robił sam w ix35? Materiały do wyciszania są dostępne na alle. Z tym ze po przejrzeniu filmików instuktażowych na YT nie jest to chyba wcale takie proste. A już z pewnością nie przy pierwszym podejściu. myślę o wygłuszeniu drzwi , bagażnika i nadkoli przód/tył
-
Nie wiem po co tyle zachodu z tym wygłuszaniem, skoro mój ix jest bardzo cichy i nawet przez myśl mi nie przeszło aby go dodatkowo wygłuszać a zarazem i dociążać......
-
Cieszę sie że trafił Ci sie taki cichy egzemplarz.Nie wiem. może to kwestia opon /jeżdze na standardowych które były w momencie zakupu/ . tak czy siak od strony bagażnika dochodzi zauważalny szum. Zresztą nie może być inaczej zważając na fakt że tam nie ma żadnego wygłuszenia blachy. Co do drzwi sprawa oczywiście dyskusyjna wygłuszac czy nie ale faktm jest zegłośniki grają lepiej a drzwi dzieki zwiększonej masie wreszcie zamykają sie jak w samochodzie. w każdym razie takie są opinię ludzi którzy wygłuszenie zrobili.
Stad pytanie. Gdzie w wawie można taką usługę zamówić?
-
Stad pytanie. Gdzie w wawie można taką usługę zamówić?
Chcesz mogę dać Ci na prv. namiary do gościa, montowałem u niego audio i wygłuszałem wszystkie drzwi co do roboty nie mam żadnych zastrzeżeń
Pracuje na Okęciu
-
JAsne że tak. po to jest ten wątek. Dzięki
-
Stad pytanie. Gdzie w wawie można taką usługę zamówić?
Chcesz mogę dać Ci na prv. namiary do gościa, montowałem u niego audio i wygłuszałem wszystkie drzwi co do roboty nie mam żadnych zastrzeżeń
Pracuje na Okęciu
Też poprosiłbym o kontakt na priv. Dzięki.
-
Stad pytanie. Gdzie w wawie można taką usługę zamówić?
Chcesz mogę dać Ci na prv. namiary do gościa, montowałem u niego audio i wygłuszałem wszystkie drzwi co do roboty nie mam żadnych zastrzeżeń
Pracuje na Okęciu
czemu ja jeszcze niedostalem kontaktu do goscia? ;-)
dzieki i pozdrawiam!
-
a może ten tajemny kontakt do działu "Warsztaty Polecam" czy jakiegoś takiego?
-
Trochę stary temat, ale w tym momencie też jestem zainteresowany wygłuszeniem drzwi, bo jakość grania głośników to jakaś pomyłka.. Ktoś już ma ten etap za sobą i podzieli się efektem?
Btw.. to nie ingeruje w gwarancje?
-
Jestem zdziwiony tym wątkiem. Moim zdaniem, auto jest ciche (jak na SUVa, oczywiście) a drzwi są i tak zaje..... ciężkie. Jakość głośników oceniam średnio z plusem. Może zależy, kto się do czego przyzwyczaił... Czyżby takie były różnice w poszczególnych egzemplarzach? Mój jest (produkcja) grudzień 2011 diesel(184KM), style, 4wd. Jedyna rzecz, która mi lekko przeszkadza w tym aucie (oprócz klekotu diesla :lol:- wyjątkowo upierdliwego, w tym modelu) to trzeszcząco-stukająca klapa bagażnika na dużych nierównościach. Problem usunąłem przez większe odkręcenie odbojników. Teraz PRAWIE nie stuka ale trzeba mocno pierd..... klapą, żeby zamknąć bagażnik.
-
Ja chcę mieć dobre audio ;p a seryjna instalacja jest na prawdę słaba.. w nowym vw t5 mam lepsze brzmienie xD
Po wygłuszeniu trzeba dodać jakiś głośniczek niskotonowy i na koniec może lepsze głośniki.
Chyba, że słaba jakość to wina niefabrycznej stacji multimedialnej.. jutro jestem umówiony na montaż fabrycznego radia :) i zobaczymy czy będzie jakaś zmiana
[ Dodano: 2012-09-13, 18:46 ]
Zwracam honor.. po montażu fabrycznego radia bez nawigacji zaczęły docierać do moich uszu przyjemne i czyste dźwięki wraz z niskimi tonami :D
O niebo lepsze to radio i przy nim chyba zostanę.. jeśli będą próbowali wcisnąć mi tą samą stacje multimedialną powiem, żeby sobie ją "gdzieś" wsadzili.
I teraz pytanie, da radę pod zwykłe fabryczne radio podpiąć subwoofer?
-
Jeszcze nie dotarł mój model, ale o wygłuszeniu już myślałem wcześniej. Każdy ma inne ucho, niektórym może i słoń nadepnął, ale w długie trasy, przy dużych prędkościach człowiek doceni wyciszenie. Aktualnie w octavii mam wytłumione tylko drzwi i bagażnik, efekt rewelacyjny, ale robiłem to po gwarancji, bo każdy fragment blachy jest oklejony i dostęp do niektórych kabli jest w związku z tym utrudniony (ale możliwy).
Czy ktoś już wygłuszał ix35? Co z nadkolami, wygłusza się je od środka? okleja się plastik ? Ciężko mi to sobie wyobrazić, ale faktycznie na jeździe próbnej wyraźnie słyszałem hałas od nawierzchni (no może lekki szum, ale to zależy co komu stanęło na uchu).
Jak ktoś z 3city będzie chętny na wygłuszanie, to deklaruję chęć do wspólnej akcji.
i Wesołych Świąt życzę
-
Ja też chętnie bym wygłuszyl, ale zarówno nadkola, drzwi i komorę silnika. Niestety silnik 2.0 w połączeniu a automatyczną skrzynią biegów podczas przyspieszania do najcichszych nie należy. Jakby ktoś wiedział kto takie rzeczy robi o okolicach Opola i w promieniu powiedzmy 100km to proszę dać znać.
-
Pytanie kieruję do osób, które wytłumili swoje IX-y. Czy jest duża różnica po wytłumieniu? Co dokładnie wytłumiliście? Osobiście chciałbym wygłuszyć silnik bo od 3000obr on mnie już denerwuje, nie mówiąc o hałasie od opon:/ wtedy konieczne jest wytłumienie drzwi i nadkoli. Gdyby ktoś zdał relację z tego zabiegu oraz ewentualne koszta byłbym wdzięczny.
P.S.
Może ktoś zna fachowca ze Śląska, który zajmuje się tego typu pracami?
-
Ja zrobiłem w swoim samochodzie wygłuszenie samodzielnie, niestety nie mam na to dokumentacji zdjęciowej. Auto po wygłuszeniu drzwi jest znacznie cichsze i fabryczne głośniki nabrały bardzo dobrego brzmienia. Z całą odpowiedzialności polecam wykonanie wygłoszenia.
-
Chciałbym odświeżyć temat.
Może ktoś doradzić jaką ilość mat zakupić? Jaka grubość wejdzie w drzwi? 2 mm czy może grubsza? (mata butylowa) Planuję w najbliższym czasie wyciszyć mojego Hyundaia. Na pewno bagażnik i drzwi.
Może jeszcze podłogę - jutro podejrzę czy jest tam jakiekolwiek wygłuszenie.
Podzieli się ktoś doświadczeniem - na co zwrócić uwagę, są jakieś mega problemy?
-
Jakieś lekkie i dobre maty? Dociążanie drzwi o 2 kg asfaltem trochę mi nie leży :-/
-
Maty butylowe ważą okolo 3 kg m2. A w ix35 drzwi są tak lekkie i pozbawione wygłuszenia że na pewno zawiasy tego nie odczują. Drzwi nawet ciężko zamknąć bo są tak lekkie.. Obejrzałem ixa wczoraj materiałów wygłuszających jest jak na lekarstwo. A że kończy mi się niebawem gwarancja wygłuszę go troszkę - głównie ze względów audio. Zaczyna mi rezonować boczek przednich drzwi.
-
Witam
Jakiś czas temu odkupiłem od znajomego 3 maty butylowe 50x50 cm wykleiłem nimi wewnątrz klapę bagażnika - zrobiła się trochę cięższa i bez problemów zamyka się z 10 cm nad zamkiem (przedtem trzeba było walić 2-3 razy) Wyklejenie nie pomogło w wyciszeniu samochodu więc chciałem wykleić bagażnik (wnętrze koła zapasowego podłogę i nadkola) ale za "chińskiego boga" nie mogę zdemontować plastikowej obudowy nadkoli i podłogi.
Może ktoś ma pomysł ?????
-
Witam...
Jakiś czas temu przerabiałem ten temat u siebie...opisałem jakich użyłem materiałów oraz zamieściłem link do artykułu - Wygłuszenie drzwi w samochodzie: praktyczny poradnik tutaj masz link :
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5688
Jeśli masz jakieś pytania pisz na pw. lub dzwoń 509 346 924
Pozdrawiam
Mirek
-
jak mozesz to odświez zdjęcia bo darmowy hosting juz wygasł.
-
Filc samo przylepny grubość 3 mm dostępny na allegro w kolorze czarnym zbliżonym do tego na oparciach foteli od strony bagażnika wykleiłem przestrzeń koła zapasowego i boczki plastikowe do wysokości pierwszego widocznego podziału efekt wygłuszenia bardzo mnie zadowala filc jest bardzo plastyczny i przy minimum umiejętności plastycznych efekt jest jeśli chodzi o wyciszenie jest bardzo dobry. Ps: niestety nie umiem wstawić fotek ale po wyklejeniu bagażnik wygląda jak w C klasie!!
[ Dodano: 2016-07-02, 20:43 ]
Manualnych oczywiście(przejęzyczenie)
-
Wrzucam linka do wygłuszenia które zrobiłem.
https://goo.gl/photos/vFUuggCLBbWcm73Z8
Poświęciłem na to z pomocą drugiej osoby jeden dzień.
Póki co mam wygłuszone 4 drzwi + bagażnik.
Wrzuciłem też fotę głośników w ix - nie są rewelacyjne ale po wygłuszeniu naprawdę dają radę. Brakuje wysokich tonów - założę pewnie niebawem jakieś zgrabne tweetery.
Nie mierzyłem w żaden sposób o ile jest ciszej - ale naprawdę jest wielka różnica. Dodatkowo drzwi zaczęły się zamykać znacznie ciszej - nie ma rezonowania jak w tico ;) Na fotach widać że fabrycznie nie ma praktycznie żadnego wygłuszenia - cienka warstwa maty - chyba bitumicznej - ale jest to dosłownie skrawek.
Moje maty butylowe dają radę - troszkę więcej samochód waży - ale na pewno warto delektować się albo ciszą albo muzyką na innym poziomie :)
-
Super robota !!
Powiedz mi tylko te maty butylowe to na blache i później jeszcze raz na zamkniecie przestrzeni "komory"drzwi... na zdjeciach widać że boczek też jest czymś oklejony ;-) to jest gąbka ??
Pozdrawiam
-
Tak maty na blachę + dodatkowe na zamknięcie profilu drzwi. Czytałem trochę o tym i oglądałem zdjęcia profesjonalistów ;) więc i sam tak zrobiłem.
Tak na boczkach jeszcze dodatkowo pianka wygłuszająca kauczukowa. Koszt mat i pianki na same drzwi to około 400 -600 pln w zależności od marki mat. Ja użyłem na drzwi STP GOLD a na podłogę zakupiłem AB-25 tyle że tej jeszcze nie położyłem ;). Efekt wyciszenia drzwi jest taki że nie mogę się jakoś przemóc do wywalenia wszystkich foteli żeby wygłuszyć jeszcze podłogę - choć po położeniu będzie pewnie rewelacja :) Pewnie najwięcej wrzucę na gródź silnika od wnętrza pojazdu bo stamtąd lecą największe hałasy przy moim 2.0 i automacie. Samo fabryczne audio w mojej wersji ma wzmacniacz i subwoofer ale po wygłuszeniu dopiero jest głęboki bas - brakuje jedynie wysokich tonów. Ale z tych głośników fabrycznych nie wyciśnie się całego pasma. Swoją drogą i tak nieźle grają jak na takie parametry jak na zdjęciu ;) Pewnie woofer robi swoje ;) Niech cisza będzie z Wami
P.S. Robota nie jest specjalnie skomplikowana - ważne jest przygotowanie powierzchni odtłuszczenie itp i dokładność. Jedynie na co można narzekać to wyjątkowe ostre kanty w środku - miałem łapy pokaleczone jakbym je wkładał w ciernie ;) Samo zdjęcie boczków jest dziecinnie proste.
-
Jak bedziesz działał z podłoga i grodzia zrób foteczki i daj znać jak jest różnica (i czy strasznie dużo roboty....) bo mi też się wydaje że moje crdi mogło by być mniej słyszalne 😀
-
Roboty trochę jest i póki co nie mam natchnienia :) Ale jak będę robił to udokumentuję.
-
Jeżeli ktoś z Warszawy lub okolic potrzebuje pomocy przy zdjęciu boczków czy nadkoli w bagażniku to proszę pisać. Chętnie pomogę.
Wygłuszałem we wrześniu swojego ix35 i słychać różnicę. Zrobiłem także nadkola w bagażniku. Nie tylko same koło zapasowe. Niestety po wyciszeniu miejsca na koło zapasowe słyszę trzaski gąbki. Położyłem najpierw srebrną matę aluminiową a potem gąbkę. I niestety na dołkach potrafi strzykać. Może dokręcenie jeszcze bardziej koła pomoże, ale wątpię. Chyba trzeba będzie ją zerwać ( co jest trudne) i przykleić filc.
Kolega, który udostępnił powyżej link ze swojej pracy nad wyciszeniem zasługuje na 5. Bardzo ładnie nalepiłeś gąbkę jednym ciągiem. Mi się tego nie udało zrobić :)
-
:) miło usłyszeć pochwałę. Ja nadkoli nie wygłuszyłem nie wiedziałem jak się zabrać za osłony. Moja pianka kauczokowa ma mocny klej nie ma opcji żeby się przesuwała i skrzypiała. Może coś lata w bagażniku i hałasuje? klucze mogą hałasować jak nie są spięte dobrze.
Nie miałem jeszcze motywacji do wygłuszenia podłogi ;)
Pozdrawiam
-
Odświeżę temat ... Czy ktoś z szanownych kolegów działał z tematem ?
Mam pytanie jeszcze do wilkq, powiedz żeby wygłuszyć blachę zewnętrzna drzwi wykręcałeś tą ocynkowaną wytłoczkę ?
-
Odświeżę temat ... Czy ktoś z szanownych kolegów działał z tematem ?
Mam pytanie jeszcze do wilkq, powiedz żeby wygłuszyć blachę zewnętrzna drzwi wykręcałeś tą ocynkowaną wytłoczkę ?
Cześć
Nie nie ściągałem - trochę ręce pokaleczyłem ;) ale bałem się ruszać siłowniki i szyby. Generalnie można to zrobić bez zdejmowania blachy
Dostałem wałek którym można było wszystko docisnąć.
-
derby.karp powiedz żeby dostać sie do nadkoli w bagażniku trzeba zdemontować kanapę tylna ? masz jakieś fotki z roboty?? wiozłem się za robote ale bez wygłoszenia nadkoli to tak troche słabo...
-
Czy ktoś wie jak zdjąć osłonę subwoofera w bagażniku. Nie chce niczego zniszczyć......
-
Naprawdę nikt nie chciał się dostać do oryginalnego subwoofera?!
Ja wymieniłem głośniki w drzwiach wygłuszyłem matami i został mi tylko on SW
-
Witajcie, czy ktoś z Was wygłuszał tylko gołe blachy przy kole zapasowym? Czy samo wygłuszenie tamtego miejsca da już jakiś efekt?
-
Witajcie, czy ktoś z Was wygłuszał tylko gołe blachy przy kole zapasowym? Czy samo wygłuszenie tamtego miejsca da już jakiś efekt?
Cześć...odświeżę trochę temat...
Wytłumienie bagażnika jest istotne by zredukować hałas dobiegający z tyłu auta. Na pewno zastosowanie mat butylowych tylko przy kole zapasowym da efekt, jednakże nie będą to jakieś fajerwerki. Trzeba by wtedy zastosować dosyć grube maty, powiedzmy 3mm...
Aby uzyskać efekt WOOW to należy wykleić całą blachę 'poziomą' bagażnika oraz nadkola wewnętrzne i, tam gdzie jest dostęp, blachę zewnętrzną. Najlepiej jeszcze zastosować maty membranowe na butyl.