HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: tomaszeknce w 24 Sierpień 2008, 22:18:32
-
Mam Hyundai Accenta 1.3 12V z roku 1996 mam pytanie do czego służy śrubka przy lince od gazu, czy nią można jakoś regulować i czym sie kierować przy kręceniu niom, proszę o pomoc bo coś źle chyba pokręciłem i teraz nie wiem jak to naprawić:/
-
Jeżeli możesz to zrób zdjęcie i wklej.
-
Chociaz napisz co sie stalo. Zdjecie napewno duzo wniesie do tematu :)
-
oki zrobie zdjęcie i napisze wtedy więcej
-
(http://[URL=http://img387.imageshack.us/my.php?image=samochodlc3.jpg][img]http://img387.imageshack.us/img387/3645/samochodlc3.th.jpg)[/URL][/img]
to jest ta śrubka ona reguluje jakoś obroty ale to jest silnik na wtrysku więc komputer powinien to regulować, pokręciłem ją i teraz nie mogę dojść do ładu z nią :-/
-
to nA zdjeciu to mi rurke przypomina a nie srubke ;o
-
ale tam w środku jest ta śrubka, ona jest tam w tej rurce
-
Jakbys jeszce napisal co to znaczy "dojsc do ladu". W Pony co prawda srubka na przepustnicy byla w innym miejscu pelny wtrysk i mozna bylo regulowac obroty biegu jalowego, tak zeby np. nie spadaly ponizej 1100 rpm.
-
pokręciłem nią i teraz nie wiem jak ją wyregulować żeby były dobre obroty i mam jeszcze jedno pytanie co może być powodem gaśnięcia samochodu na gazie, na benzynie chodzi dobrze a przy przełączeniu na gaz po odjęciu gazu obroty bardzo skaczą i samochod potrafi mi zgasnąć wymieniłem cały reduktor na nowy, był regulowany i to nic nie pomagało co może to powodować?? nie chce znowu wymieniać czegoś i dokładać jak to nie to, ostatni przy kolektorze ssącym jest wyjściówka podłączyłem do niej kabel przez który jest dodatkowo zasysane powietrze i obroty sie trochę wyregulowały że mi nie gaśnie ale chyba tak nie powinno być bo to wyjście było zabezpieczone
-
Zalezy od czego jest ta srubka :) Jesli pelni taka sama funkcje jak opisalem to na wlaczonym silniku wkrecasz lub wykrecasz a obroty albo sie podnosza albo spadaja. Zadnej filozofii nie ma. Jak jest dokladnie w Accencie to nie wiem, bo nie przerabialem tematu ani nie ogladalem przepustnicy.
-
Pokreciłes ,wiec rozregulowałes sobie wolne obroty.Wolne obroty koryguje ECU .Manuala do reki i reguluj pokolei jesli chcesz miec wolne obroty w normie a nie siupy...
-
Jesli juz to silnik krokowy. W Pony w kazdym razie mozna bylo sobie recznie podniez/obnizyc obroty.
-
Chyba tylko w gaznikowym pony tak mozna było robic.... A krokowym co steruje-ECU.Kazdy ci to powie ze krecac srubkami przy przepustniy na 100 % rozregulujesz obroty...
Tak samo jak chciałbys ustawiac w Pony,s-coupe i lantrach kąt zapłonu nie masujac kostki adj ,gdzie po daniu masy ECU nie steruje zapłonem.
-
to czyli co mam zrobić bo już sam się pogubiłem :-/ , mogę to jakoś naprawić sam, będzie potrzebne coś do roboty przy komputerze i w ogóle można samemu mu błędy pokasować bo pewnie po tym kręceniu komputer nałapie jakiś błędów :-/
-
Chyba tylko w gaznikowym pony tak mozna było robic.... A krokowym co steruje-ECU.Kazdy ci to powie ze krecac srubkami przy przepustniy na 100 % rozregulujesz obroty...
Tak samo jak chciałbys ustawiac w Pony,s-coupe i lantrach kąt zapłonu nie masujac kostki adj ,gdzie po daniu masy ECU nie steruje zapłonem.
Ja mailem 1.5 MPI wiec gaznik to raczej nie byl :) W serwisie mi pokazali ten patant, poniewaz mialem troche problem z silnikiem krokowym, podkrecenie srubka obrotow wyeleminowalo problem. Jak podkrecilem na cieplym silniku na 1,1 to tak mialem.
-
a można jakoś samemu tak zrobić żeby zresetować komputer albo usunąć błędy bo pewnie mi nałapał, pokręciłem tą śrubką i mi się wydaje że teraz są takie obroty jakie mają być, kręciłem na słuch bo nie mam obrotomierza i nie wiem jakie mają być odpowiednie obroty
-
a można jakoś samemu tak zrobić żeby
Daj komuś bardziej doświadczonemu to auto do przeglądu, z tekstu widać że sobie nie radzisz sam, tak będzie lepiej i taniej.
-
tak pytam bo chce samemu dojść i czegoś sie nauczyć wiem że głupie pytanie ale zawsze można zapytać po to jest to forum a mechanicy zawsze coś pomajstrują i wezmą kasę a z tą śrubką wystarczyło pokręcić i dobrze już są obroty dzięki za porade :-) .
Teraz mam inny problem, na benzynie przy dodawaniu gazu samochód dziwnie się zachowuje tak jak by się dławił a po chwili dostaje dopiero zrywu i idzie tak jak trzeba a na gazie wszystko jest normalnie?? Co może być przyczyną?? Może filter paliwa
-
tak pytam bo chce samemu dojść i czegoś sie nauczyć
To bardzo dobrze że chcesz się nauczyć ale powinieneś zacząć od czytania serwisówek z obrazkami. Takie kręcenie "na czuja" nie wróży nic dobrego.
-
teraz to już wiem mądry polak po szkodzie :-/