HyundaiKlub.pl
Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: mcmaro w 27 Czerwiec 2016, 10:54:56
-
Cześć,
Przymierzam się do założenia instalacji LPG do Elantra V z silnikiem 1.6 MPI.
Z gazownikiem ustaliłem:
- instalacja Lovato,
- bez lubryfikacji,
- dotrysk paliwa przy wysokich obrotach (myślę o 3,5 lub 4,0k obrotów)
Podzielcie się proszę Waszymi opiniami o instalacji LPG w tym silniku, jakie spalanie, kultura pracy, jak serwisujecie itp.
Dodatkowo dowiedziałem się, że te silniki wymagają regulacji zaworów. Co jaki czas przeprowadzacie regulację, jaka jest technika regulacji, z jakim kosztem trzeba się liczyć, co trzeba wymieniać przy regulacji, czy może lepiej zamontować jakieś "trwalsze" zawory?
Pozdrawiam, Mariusz
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7641&highlight=gniazda
-
Dzięki, przeglądałem ten post i niestety nie do końca odpowiada na moje pytania.
Czy możesz podpowiedzieć co ile km należny regulować zawory i jaki jest sposób regulacji? Lub czy można je wymienić na bardziej odporne na lpg?
-
Przy eksploatacji silnika G4FC na benzynie kontrola luzu zaworów powinna odbywać się co 90 tyś. km i odbywa się za pomocą wymiennych popychaczy o różnej wysokości co 0,015 mm.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#c3Q9PTUwfHx5ZWFyPT0yMDExfHxyZWdpb249PUVVUnx8c3RzPT17IjEwIjoiXHUwNDIwXHUwNDRiXHUwNDNkXHUwNDNlXHUwNDNhIiwiMjAiOiIyMDExIFx1MDQxNVx1MDQxMlx1MDQyMFx1MDQxZVx1MDQxZlx1MDQxMCIsIjMwIjoiMjAxMSBFTEFOVFJBIDExICgyMDExLSkiLCI0MCI6Ilx1MDQxNFx1MDQzMlx1MDQzOFx1MDQzM1x1MDQzMFx1MDQ0Mlx1MDQzNVx1MDQzYlx1MDQ0YyIsIjUwIjoiMjAyNDBBIFx1MDQyMFx1MDQzMFx1MDQ0MVx1MDQzZlx1MDQ0MFx1MDQzNVx1MDQzNFx1MDQzNVx1MDQzYlx1MDQzOFx1MDQ0Mlx1MDQzNVx1MDQzYlx1MDQ0Y1x1MDQzZFx1MDQ0Ylx1MDQzOSBcdTA0MzJcdTA0MzBcdTA0M2IgXHUwNDM4IFx1MDQzYVx1MDQzYlx1MDQzMFx1MDQzZlx1MDQzMFx1MDQzZFx1MDQ0YiJ9fHxjYz09S0VVUlBTRDF8fGNhdD09S0VVUlBTRDExfHxSZWdpb24yPT1FRUwvRUVSL3x8ZjIzPT0zWDB8fGZ0cjAyPT1EMnx8Z3JvdXA9PUVOfHx3PT0yMDI0MEF8fHBhZ2U1MD09
-
Dzwoniłem do serwisu Hyundai i powiedzieli że regulacja/kontrola powinna być po 120tyś km, a same zawory regulowane są hydraulicznie.
Coś mi nie pasuje. Nawet tu podają że regulacja jest mechaniczna:
http://www.autocentrum.pl/hyundai/i30/ii/hatchback-5d/silnik-benzynowy-1.6-mpi-120km-2012-2015/
-
Dokładnie 80 tyś km lub 6 lat.
http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=file&id=131
W MD 2011 był montowany też silnik 1.8 i o posiada hydrauliczną regulację.
-
dotrysk przy 3,5 -4??? przy 5 ok, ale tak nisko?
regulacja powinna być w trasie na OBD i AFR , wtedy zadne dotryski i inne cuda nie są potrzebne, aczkolwiek kontrola luzu częściej niż zaleca producent. Gaz niestety, nawet wyregulowany po mistrzowsku, powoduje szybsze zaciesnianie się luzu (choć to tez nie reguła)