HyundaiKlub.pl

Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: mcmaro w 27 Czerwiec 2016, 10:54:56

Tytuł: Instalacja LPG Elantra V silnik 1.6
Wiadomość wysłana przez: mcmaro w 27 Czerwiec 2016, 10:54:56
Cześć,
Przymierzam się do założenia instalacji LPG do Elantra V z silnikiem 1.6 MPI.
Z gazownikiem ustaliłem:
- instalacja Lovato,
- bez lubryfikacji,
- dotrysk paliwa przy wysokich obrotach (myślę o 3,5 lub 4,0k obrotów)

Podzielcie się proszę Waszymi opiniami o instalacji LPG w tym silniku, jakie spalanie, kultura pracy, jak serwisujecie itp.

Dodatkowo dowiedziałem się, że te silniki wymagają regulacji zaworów. Co jaki czas przeprowadzacie regulację, jaka jest technika regulacji, z jakim kosztem trzeba się liczyć, co trzeba wymieniać przy regulacji, czy może lepiej zamontować jakieś "trwalsze" zawory?

Pozdrawiam, Mariusz
Tytuł: Instalacja LPG Elantra V silnik 1.6
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 27 Czerwiec 2016, 18:59:21
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7641&highlight=gniazda
Tytuł: Instalacja LPG Elantra V silnik 1.6
Wiadomość wysłana przez: mcmaro w 28 Czerwiec 2016, 20:58:19
Dzięki, przeglądałem ten post i niestety nie do końca odpowiada na moje pytania.

Czy możesz podpowiedzieć co ile km należny regulować zawory i jaki jest sposób regulacji? Lub czy można je wymienić na bardziej odporne na lpg?
Tytuł: Instalacja LPG Elantra V silnik 1.6
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 29 Czerwiec 2016, 19:56:59
Przy eksploatacji silnika G4FC na benzynie kontrola luzu zaworów powinna odbywać się co 90 tyś. km i odbywa się za pomocą wymiennych popychaczy o różnej wysokości co 0,015 mm.

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
Tytuł: Instalacja LPG Elantra V silnik 1.6
Wiadomość wysłana przez: mcmaro w 01 Lipiec 2016, 14:33:33
Dzwoniłem do serwisu Hyundai i powiedzieli że regulacja/kontrola powinna być po 120tyś km, a same zawory regulowane są hydraulicznie.
Coś mi nie pasuje. Nawet tu podają że regulacja jest mechaniczna:
http://www.autocentrum.pl/hyundai/i30/ii/hatchback-5d/silnik-benzynowy-1.6-mpi-120km-2012-2015/
Tytuł: Instalacja LPG Elantra V silnik 1.6
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 01 Lipiec 2016, 18:25:40
Dokładnie 80 tyś km lub 6 lat.

http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=file&id=131

W MD 2011 był montowany też silnik 1.8 i o posiada hydrauliczną regulację.
Tytuł: Instalacja LPG Elantra V silnik 1.6
Wiadomość wysłana przez: marcin899 w 02 Lipiec 2016, 01:04:48
dotrysk przy 3,5 -4??? przy 5 ok, ale tak nisko?

regulacja powinna być w trasie na OBD i AFR , wtedy zadne dotryski i inne cuda nie są potrzebne, aczkolwiek kontrola luzu częściej niż zaleca producent. Gaz niestety, nawet wyregulowany po mistrzowsku, powoduje szybsze zaciesnianie się luzu (choć to tez nie reguła)