HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Gosia26wawa w 17 Czerwiec 2016, 20:06:32
-
Mam problem z moim Hyundaiem Getz 2004 r. silnik 1,3 benzyna jest jakieś stukanie metaliczne w silniku, najpierw było tylko na gorącym silniku stukanie a teraz już nawet na zimnym jest i nie wiem co to może być . Mam nawet nagrane to stukanie metaliczne.
-
Czekamy na nagranie.
[ Dodano: 2016-06-17, 22:54 ]
Coś się nie udało.
Nagranie wrzuć np na YT i wklej link.
-
-
Jak na moje ucho to hałasują hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego. U mnie stuka tylko na zimnym silniku przez kilka - kilkanascie sekund po odpaleniu. W zimie dłużej.
Typowa przypadłość tych silników :-/
Czasami pomaga zmiana oleju na lepszy.
P.S. Te silniki tak mają, niestety...
-
Myślałem że mam słaby słuch lecz oprócz klasycznego cykania słychać puk puk od dołu silnika (może nagraj jeszcze dźwięk od spodu silnika) i to może oznaczać tylko jedno.
-
Co może oznaczać?
[ Dodano: 2016-06-18, 17:53 ]
Nagranie od spodu
-
Od góry było lepiej słychać według mnie Pan Ewka.
-
Jeden z mechaników mówił że albo wtryski lub zawory
[ Dodano: 2016-06-18, 20:29 ]
W poniedziałek biorę go na hol i zobaczy go mechanik . A może też tak stukać rozrząd ? Bo dopiero będę wymieniać...
-
Ten dźwięk jest jakby w tle i słychać go gdy telefon jest między grodzią, a kolektorem ssącym.
Rozrząd jest na pasku+jedna rolka nie ma tutaj dodatkowego łańcucha jak w 1,4l więc to nie rozrząd.
-
Cykanie to popychacze, ale ten stukot ciężko stwierdzić. Podobnie, ale ciszej stukała mi kiedyś panewka w lancerze.
-
Ten stukot lepiej słychać jak jest gorący silnik i słychać go bliżej kolektora
[ Dodano: 2016-06-18, 20:56 ]
tak pracuje jak jest zimny silnik
-
Nie wiem czy dobrze widzę ale masz chyba dziurę w plecionce. Podjedź do tłumikarza na kontrolę.
Pytanie jaki masz olej w silniku i kiedy był wymieniany, czy poziom oleju w normie?
-
Mobil 5W40 w grudniu 2015 r. był wymieniany, poziom Max
-
Nie wiem czy dobrze widzę ale masz chyba dziurę w plecionce. Podjedź do tłumikarza na kontrolę.
Pytanie jaki masz olej w silniku i kiedy był wymieniany, czy poziom oleju w normie?
Cześć,
w moim Gacku plecionka nowa, a dźwięk jak u Gosi, zawsze na zimnym silniku.
Na zagranicznych forach sugerują zużyte popychacze zaworów. Niektórym pomógł nowy olej, ale raczej na krótko. Co ciekawe, problem podobno występuje też w dużo nowszych Hyundaiach - np. 2012 rok (nie tylko Getz).
Ostatnio trafiłem na ten artykuł: http://www.ceramizer.pl/poradniki/Halasujace-hydrauliczne-popychacze-zaworow.pdf
**nie mam absolutnie zamiaru reklamowania producenta - po prostu fajnie wyjaśniają temat. Przynajmniej do mnie to trafia ;)
[ Dodano: 2016-07-18, 10:14 ]
Witajcie ponownie. U mnie problem rozwiązał się zaskakująco - po samym uzupełnieniu oleju, który był praktycznie na minimum. Dolałem oleju GM 10W40, który wcześniej był zalany i miałem jeszcze pojemnik od poprzedniego właściciela. Silnik zapala i pracuje od razu w ciszy, nawet po dłuższym postoju.
Przez ostatnie parę tygodni codziennie rano witało mnie to stukanie popychaczy, więc jest radość :P
Sam olej to żadna rewelacja, z tego co sprawdziłem opinie w internecie. Może nasz Gacek szczególnie go lubi..
-
Dodano: 2016-07-28, 20:36
Pragnę podpiąć się pod temat i pokazać nagranie mojego silnika. Też ma klekot dziwny
-
Witajcie ponownie. U mnie problem rozwiązał się zaskakująco - po samym uzupełnieniu oleju, który był praktycznie na minimum. Dolałem oleju GM 10W40, który wcześniej był zalany i miałem jeszcze pojemnik od poprzedniego właściciela. Silnik zapala i pracuje od razu w ciszy, nawet po dłuższym postoju.
To działa tylko na krótką metę niestety. Zrobi się zimniej jesienią i będzie to samo.
-
Pewnie tak - liczę się z tym, że stukot wróci ;) Pozostaje wymiana wszystkich popychaczy - 30zł / 1szt. Ciekawe ile robocizna..
A na marginesie: wg książki serwisowej (tłumaczenie na ENG) stukanie po starcie to normalny objaw, a jeśli trwa do 15 min może oznaczać wyciek oleju.
Wiem, że w download jest wersja RUS, więc w razie czego mamy w ENG tu: http://upthere.ru/79.htm
-
Dlatego przy hydraulicznych popychaczach najlepiej dać olej 5W40. Sam zmieniłem z 10w40 bo na nim dłużej rano było je słychać.
-
Mój mechanik powiedział że za 200 zł wymieni mi. ;-)
-
Nie zapomnij doliczyć jeszcze kosztu uszczelek. Bo na starych grzechem było by to składać. I z operacji zrobi się niezła sumka.
-
Tak wiem, a ile kosztuje wymiana wszystkiego z zaworami uszczelkami itd...
-
Wlewaj olej 5w40 i powinny popychacze się uciszyć. Sam jak kupiłem getza i wlałem 10w40 elfa to dość długo stukały zimą. Na rzadszym o wiele krócej więc może nie trzeba wymieniać a tylko dać rzadszy olej.
-
I taki wlewam Mobil 5w40
-
Czyli brakuje nam tylko kogoś, kto te popychacze wymieni i zrelacjonuje jak pracuje silnik po zabiegu ;)
-
Dokładnie tak :-) mi stukają od 4 miesięcy i nie ustaje nic.
-
Mi stukają tak mniej więcej od 150 tysiecy km :) Nic złego się poza tym nie dzieje.