HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: To-Masz1980 w 15 Czerwiec 2016, 10:28:55
-
Witam. Autko ma przejechane 155tyś. W tamtym roku zmieniałem wtryski lpg i żałuję że od razu nie wrzuciłem nowych świec, wiadomo, teraz kolektor znów do ściągania. Czy ktoś poleci mi jakies niedrogie a dobre świece? Dodam że od jakiegoś czasu pojawiło się przerywanie, szarpanie silnikiem przy niższych obrotach a wyższym biegu. 1,2 nie odczuwam tego ale od trójki jak zejdę poniżej 1500obr to przyspieszając autko jakby zrywało,przerywało wchodząc na obroty, to zanika wraz z prędkością i obrotami. Czy faktycznie to mogą byc świece? Autko pali normalnie, pracuję równo.
Mam oferty od 8zł za bosha do 55zł za irydowa Denso!!
-
http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5309
-
Witam. Proszę Was o pomoc. Kupiłem kable TESLA i świece Boscha. Jak wiadomo wymiana jest czasochłonna. Kable poukładane, pilnowałem kolejność, wiadomo długości inne ale niektóre można pomylic jak się nie uważa. Teraz mój problem. Poskładałem wszystko i autko gorzej odpala i silnikiem buja. Autko jakby nie paliło na wszystkie cylindry, przygazówka i nie czuc mocy, autko "szatkuje" Świece oryginalne Denso irydowe, wizualnie stan b. dobry. Myslę no tak zaoszczędziłem na świecach ( Niby dedykowany Bosch po 10zł/szt) i są efekty. Znowu kolektor zrzuciłem wsadziłem wczesniejsze świece ale objaw ten sam. Czy mogłem jakoś pomieszać kable? Jaki jest układ cylindrów z uwzględnieniem cewki? Pomóżcie bo autko jest mi niezbędne do pracy. Niby długość przewodów dedykowana ale coś mi jeden przewód jakby za długi, ten który idzie spod kolektora. Pomóżcie proszę:) Ktoś może mi opisać jak ida przewody do cewki? Proszę:)
-
Ja wymieniałem najpierw świece w swojej Sonacie i było dobrze. Potem wymieniłem kable wysokiego napięcia i trochę szybciej odpalał (równiejsze obroty są przy rozgrzewaniu).
Kolejności kabli Ci nie podam, bo nie wiem jaka jest właściwa u Ciebie.
Pisałeś, że wymieniłeś świece na stare i ten sam problem. A nie próbowałeś zostawić świec (niech będą nowe) i wymienić kable wysokiego napięcia na stare? Może w tych nowych jest jakaś wada fabryczna. Albo żeś nie docisnął kabli dobrze, bo trzeba usłyszeć taki "klik".
-
Przewody napewno dobrze wcisniete. U mnie jest gora 1-3-5 i dol 2-4-6 ale nie mam pewnosci jak przewody ida do cewki. Podejzewam ze tak jak nowe swiece Boscha oraz stare Denso irydowe sa ok kable rowniez tylko poprostu pomylone jest na cewce. Silnik na pb jak i lpg pracuje nierowno,buja nim, ciezko pali. Przy dodawaniu gazu "szatkuje" nie ma mocy. Nikt nie dysponuje jakims rysunkiem? prosze o pomoc
-
Co najwyżej znalazłem taki opis:
Same przewody kolejność 1, 3 ,5 u góry i 2, 4 ,6 na dole mocowane naprzemiennie w cewce - warto przekładać przewód po przewodzie chociaż kolejność opisałem
Źródło:
http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=1&t=9671
-
(http://images77.fotosik.pl/715/91947e20d29b183f.png)
-
Witam!
trochę zaniedbałem wymianę świec zapłonowych. Powinny być wymienione po 30 tys km, wymieniłem po 98 tys. km. Przeoczyłem jeden lub dwa przeglądy.... :oops:
Te najbardziej wypalone były w cylindrach 1,3,5 ( od strony przegrody )
Tak wiec pilnujcie przeglądów.
Pozd.
Radek
p.s.
nie moge dodac zdjec.....
-
Witam. Temat świec już był poruszany na forum ale mam pytanie. Mam okazję kupić po pieniążkach świece Briska. Z katalogu odpowiadają sonacie z silnikiem 2.7. Kilka lat temu jak kupiłem auto były tam Denso ik16tt. Obecnie mam Boscha po 8zł/szt i autko chodzi dobrze ale już mam nalatane 20tyś na gazie i myśle jednak o zmianie świec,mam kilka dalszych wyjazdów i chciałbym mieć pewność że nie padną świece na trasie. Jeżdze wiecej po mieście, małe odcinki i świece swoje już przeżyły. Doradzicie coś? Czy jednak kupić dedykowane NGK lub Championy. Koszt 6szt 200zł. :(
-
Ja miałem wcześniej NGK i nie mogę narzekać.
Ale aktualnie mam Boscha i też jest wszystko w porządku.
-
Pamiętasz
jakie to dokładnie świece?
-
Temat świec już był poruszany na forum ale mam pytanie
Skoro był, to czemu nie dopiszesz się do istniejącego tematu?!
-
Co sądzicie o tej aukcji. Gość odpisał że to NGK i pasują na pewno link: https://pl.aliexpress.com/item/New-4X-Spark-Plug-Platinum-NGK-OEM-PFR5N-11-5838-for-Hyundai-Kia/32815953196.html?spm=2114.13010208.99999999.263.NqnrPx
Za 120zł komplet 6szt platyna.Dedykowane.
-
Nie 6 tylko 4. Wychodzi 30zł za sztukę. U nas 45zł. Do tego dostawa 25-40 dni. Nie mówiąc że można trafić na podróbkę.
Normalnie interes życia. Nic tylko kupować :-/
-
6sztuk. Nie 4. W sumie racją, szkoda ryzykować 120zł. Mam pytanie, czy te świece Boscha będą ok? BOSCH 0242236544. Czy kupić jednak Champion RC10PYP4 OE124 który jest dedykowany.
-
Na forum Hyundai coupe w dyskusji o świecach do silnika 2.0 i 2.7 padło stwierdzenie twierdzi że odpowiednik świec NGK PFR5N-11 platyny są świece zwykłe o symbolu NGK BKR5ES-11. Ciepłota ta sam, odstęp elektordy oraz pozostałe parametry są identyczne co do świec PFR5N-11 a jedyna różnica to w własnie w platynie. Czy to możliwe?
-
Cześć, chce wymienić świece i przewody. Świece NGK 1497 lub BOSCH 0 242 240 652 to moje pierwsze pytanie, które lepsze?
A drugie pytanie, to kupując przewody NGK 6301 liczba przewodów pisze dwa to czy jeden komplet wystarczy czy trzeba dwa komplety tyle ile cewek?
-
Dedykowane świece to platynowe NGK PFR5N-11 lub Champion RC10PYP4 OE124.
Nie wiem po co sobie utrudniasz szukajac innych i to droższych świec. Kable kupowałem Tesla dedykowane do silnika 2.7/2.5 Każdy kabel ma inna długośc więc nie trzeba nic kombinować.