HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: zolw w 30 Maj 2016, 21:27:13
		
			
			- 
				Witam
Dziś jak trochę przycisnąłem swojego Santa fe 2006 2.2 CRDI to zauważyłem że wskazówka od temperatury silnika wariuje tzn wzrasta do czerwonego pola i auto traci moc, obroty spadają. Po chwili wskazówka szybko spada do mniej więcej połowy i auto odzyskuje moc. Za chwile znowu wzrasta po czym spada i tak w koło. Dzieje się to bardzo często w krótkim okresie czasu. 
Moje pytanie czy to uszkodzony jest czujnik temperatury czy termostat? Jeśli czujnik to jak go wymienić ?
Dziekuje za pomoc
			 
			
			- 
				raczej termostat padaka. reakcja na przegrzanie prawidłowa, komp obniża moc aby silnik oszczędzić. lepiej wymień termostat bo przegrzewanie silnika nie jest wskazane  :-P . czujnik oczywiście tez warto sprawdzić ale jego zachowanie raczej nie zależałoby od tego jak jedziesz.
			
 
			
			- 
				Wskaźnik temperatury zmienia swoje położenie dośc szybko. Czy to nie wskazywało by na czujnik? Myślałem że jak uszkodzony był by termostat to wahania wskaźnika były by wolne.
			
 
			
			- 
				ale zmienia ci położenie po rozgrzaniu silnika czy odrazu? zapnij miernik wskazówkowy (omomierz) na czujnik i zobacz czy w takim samym tempie zmienia się rezystancja. jeśli nie, to nie jest to czujnik. w czasie jazdy termostat (temperatura) szybko reaguje jak jest uszkodzony
			
 
			
			- 
				klopot pojawia się dopiero po rozgrzaniu silnika. Sprawdzę czujnik miernikiem tylko głupie pytanie gdzie szukać czujnika ?
			
 
			
			- 
				Zolw dodaj tag tematu [Santa Fe CM] wg. poniższej instrukcji.
Trzeba kliknąć po prawej stronie postu na „EDYTUJ” i następnie:
(http://images70.fotosik.pl/167/3fe9aca222298b44m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3fe9aca222298b44) 
gdzie szukać czujnika ?
 
W pokrywie termostatu.
(http://images76.fotosik.pl/643/9b883095963f6c06.png)
			 
			
			- 
				Byłem w warsztacie. Mechanicy wymienili termostat i sprawdzili czujnik temperatury. Dziś przejechałem 400 Km po autostradzie i było wszystko dobrze - wskaźnik temperatury zachowywał się poprawnie. Nagle silnik przeszedł w tryb awaryjny i wskazówka znowu zaczęła szaleć po czym zagotowało wodę. Czy to już ewidentnie świadczy że kłopot jest z uszczelką pod głowicą ? Dodam że korek od chłodnicy też był wymieniany
			
 
			
			- 
				raczej tak, ale nie koniecznie. sprawdź czy węże są twarde po rozgrzaniu, może masz coś z chłodnicą (np. zamulona, zakamieniona).
			
 
			
			- 
				Zolw Możesz napisać jak zakończył się Twój problem.
Mam identyczne objawy  :-|