HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: bartekzg w 17 Luty 2012, 16:40:02

Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: bartekzg w 17 Luty 2012, 16:40:02
jakie utrzymujecie ciśnienie w oponach zimowych, czy inaczej dmuchacie niż latem?

edit: tytuł
Tytuł: Re: cisnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: seboc w 17 Luty 2012, 22:05:40
Cytat: "bartekzg"
jakie utrzymujecie ciśnienie w oponach zimowych, czy inaczej dmuchacie niż latem?


Stosuję takie jak na tabliczce na słupku.
Też polecam.

S.
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: albert w 17 Luty 2012, 23:20:28
Zimą daję 0,2 bara więcej, zgodnie z zaleceniem producenta. I to ma sens. :-D
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: bartekzg w 19 Luty 2012, 11:27:45
No właśnie! producent zaleca zwiekszyc ciśnienie na zimę. Czy każdy producent? Jakoś nie zauważyłem żeby to była powszechna opinia. Albo mnie coś ominęło :)
Oczywiście zwiększyłem u siebie ale szczerze mówiąc pierwszy raz coś takiego słyszę.
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: albert w 19 Luty 2012, 15:24:37
Przeczytaj poniżej:

" Wyobraź sobie, że Twój samochód ma zalecaną wartość ciśnienia opon 2 bary. Opona została napompowana do zalecanego ciśnienia w garażu, w temperaturze około 20 °C. Przyjrzyjmy się wpływowi temperatury: w temperaturze 0 °C, ciśnienie tej samej opony wynosić będzie już 1,8 bara, przy dalszych spadkach, w temperaturze minus 10 stopni będzie to 1,7 bara, a przy minus 20 °C, ciśnienie wynosić będzie już tylko 1,59 bara, co oznacza spadek o 20 procent w stosunku do zalecanego przez producenta! Dlatego podczas zimy, kluczowe jest sprawdzanie ciśnienia w oponach częściej niż w okresie letnim, najlepiej raz w tygodniu ".

Właśnie dlatego ciśnienie opon w zimie powinno być wyższe.
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: volcan w 19 Luty 2012, 19:14:16
Cytat: "albert"


Właśnie dlatego ciśnienie opon w zimie powinno być wyższe.


Bez przesady - ciśnienie to ciśnienie - jeżeli się je kontroluje, to przecież w danym momencie np. 2,2 bara to będzie 2,2 bara - bez względu na temperaturę, w której się to ciśnienie uzyskało.
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w 20 Luty 2012, 08:40:43
Cytat: "volcan"
Cytat: "albert"


Właśnie dlatego ciśnienie opon w zimie powinno być wyższe.


Bez przesady - ciśnienie to ciśnienie - jeżeli się je kontroluje, to przecież w danym momencie np. 2,2 bara to będzie 2,2 bara - bez względu na temperaturę, w której się to ciśnienie uzyskało.


Ale kolega dobrze pisał o zmianie ciśnienia zależnej od temp otoczenia. Im zimniej tym ciśnienie w oponie się automatycznie obniża....... fizyka się kłania.....
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: volcan w 20 Luty 2012, 08:53:37
Cytat: "jacek2"

Ale kolega dobrze pisał o zmianie ciśnienia zależnej od temp otoczenia. Im zimniej tym ciśnienie w oponie się automatycznie obniża....... fizyka się kłania.....


Czyli według Ciebie "letnie" 2 bary to co innego, niż "zimowe" 2 bary?

Chyba przegapiłem pojawienie się jakiejś nowej fizyki?
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w 20 Luty 2012, 09:59:21
Cytat: "volcan"
Cytat: "jacek2"

Ale kolega dobrze pisał o zmianie ciśnienia zależnej od temp otoczenia. Im zimniej tym ciśnienie w oponie się automatycznie obniża....... fizyka się kłania.....


Czyli według Ciebie "letnie" 2 bary to co innego, niż "zimowe" 2 bary?

Chyba przegapiłem pojawienie się jakiejś nowej fizyki?


Nie      2 bary to zawsze 2 bary
Tylko dwa bary w garażu przy +20 stopniach, są porównywalne do ok 1,6 bara przy -20 stopniach na dworze. Chodzi o to że opona w ciepłym garażu jest napompowana prawidłowo, ale już  po dłuższym postoju na mrozie ciśnienie w oponie jest stanowczo za niskie.....
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: volcan w 20 Luty 2012, 10:10:27
Cytat: "jacek2"

Nie      2 bary to zawsze 2 bary
Tylko dwa bary w garażu przy +20 stopniach, są porównywalne do ok 1,6 bara przy -20 stopniach na dworze. Chodzi o to że opona w ciepłym garażu jest napompowana prawidłowo, ale już  po dłuższym postoju na mrozie ciśnienie w oponie jest stanowczo za niskie.....


No to jest oczywiste - ale nie da się tym tłumaczyć, dlaczego producent zaleca pompować zimą 2.2 zamiast 2.0.
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w 20 Luty 2012, 11:00:16
Przyznaję, że nigdy też nie spotkałem się z radą producenta aby w zimie dopompowywać koła, ale na prosty zdrowy rozum po części wydaje się to zasadne. Choćby po to aby zniwelować różnice ciśnienia przy zamianach temperatury otoczenia..... :mrgreen: (lepsze jest trochę wyższe ciśnienie, niż miało by być za mało powietrza w oponach)
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: spry w 20 Luty 2012, 18:08:42
Cytat: "volcan"
...dlaczego producent zaleca pompować zimą 2.2 zamiast 2.0.

Gybyś podał  numer strony instrukcji ,gdzie jest to napisane -łatwiej byłoby zrozumieć takie zalecenie .
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: albert w 20 Luty 2012, 18:39:04
W dziale Download są instrukcje obsługi, gdzie jest ten zapis. Dla Tucson JM na str. 8-3.

[ Dodano: 2012-02-20, 18:45 ]
Ja wychodzę z założenia, że zalecenie pompowanie opon do cisnienia większego o 0,2 bara wynika z przekonania producenta,  że przy zmianie opon na zimowe, pompowane są one w warsztacie przy dodatniej temperaturze ok. 20 st. C. Po wyjeździe w warsztatu przy niskiej temperaturze otoczenia ciśnienie spadnie do właściwego i będzie ok.
Na zachodzie wszystko robi się w warsztatach, a nie na podwórku. :mrgreen:
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: spry w 20 Luty 2012, 19:07:10
Cytat: "albert"
W dziale Download są instrukcje obsługi, gdzie jest ten zapis. Dla Tucson JM na str. 8-3. ....


Faktycznie jest ,ale źle czytacie te informacje.
1/Rynkiem dla Tucsona jest Kanada i USA.Europa to niszowy rynek .Na ameryckich forach możecie poczytać o zimach dla Tucsona
2/Amerykanom wszystko musi być klarownie napisane,bo to barany
3/Zima= Śnieg.
Z tego powodu opony muszą być napompowane mocniej.Wyginanie sie opony jest wskazane dla nawierzchni twardych ,a nie śniegu.Nikt nie będzie czarnego uczył-ma tak zrobić
4/każdy widzi ,ze manual jest zerżniety z amerykańskiego-stad takie wskazówki  :-P
to tyle
przykład?
w na stronie83 napisane:
samochodem  wyposażonym  w opony zimowe nie należy jexdzic szybciej niż 120 km/h.
Przecież mamy do dyspozycji zimówki o indeksie prędkości 200 km/h
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: albert w 20 Luty 2012, 19:24:14
Identyczna uwaga o cisnieniu jest również w instrukcjach obsługi dla innych typów Hyundai, m.in. dla Getza, a ten był wprowadzany na rynek europejski. Zapis ten, wg mnie, nie jest wymogiem koniecznym, raczej asekuranckim i tylko od kierowcy zależy co z tym zrobi.
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: spry w 21 Luty 2012, 18:04:35
Cytat: "albert"
Identyczna uwaga o cisnieniu jest również w instrukcjach obsługi dla innych typów Hyundai, m.in. dla Getza, a ten był wprowadzany na rynek europejski. Zapis ten, wg mnie, nie jest wymogiem koniecznym, raczej asekuranckim i tylko od kierowcy zależy co z tym zrobi.

Ładnie to ująłeś  :-D -takie są mechanizmy obrony producenta przed głupimi użytkownikami pojazdów.
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w 22 Luty 2012, 08:19:44
Nic dziwnego. Znam przypadki, gdzie paniusia wlewa płyn do spryskiwaczy do chłodnicy, no bo przecież ma taki sam kolor. A pompować koła do zalecanego ciśnienia ????? też nie trzeba, przecież jeszcze trochę powietrza zostało.....
(myślenie blondynek)
Tytuł: Ciśnienie w oponach
Wiadomość wysłana przez: rumburak w 23 Marzec 2015, 22:02:50
Dziwne, bo wszędzie piszą, by na zimę pompować nieco mniej powietrza.

Przy tak przy okazji, kto pompuje powietrze w ogrzewanym garażu? Przecież tę czynność zwyczajowo robi się na stacji paliw, więc nie ma znaczenia różnica temperatury pomiędzy garażem, a mrozem na zewnątrz.