HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: fenek w 30 Maj 2016, 17:22:04
-
Witam.
Czeka mnie chyba wymiana sondy lambda w moim i30. Po tym jak jaki zwierz przegryzł mi kable do niej i po jej "podratowaniu" auto mi zaczęło spalać o jakieś 60% więcej niż przed przegryzieniem.
I tu moje pytanie robił już ktoś taką wymianę? Czy to robota dla amatora czy lepiej komuś to powierzyć?
Kupować oryginał, jeśli tak to jaka marka idzie do i30 czy zamiennik w zupełności wystarczy?
-
Numer oryginalnej sondy lambda to 39350-4A410 7,5 V. Producent Kefico licencja Bosch 9350933004.
http://www.kiasklep.pl/index2.php?a=venga&b=elektryka&c=silnika+1.4+%2C+1.6+CRDI&PHPSESSID=61b7eae91483b35697fd7e670e26d124
-
@kosmos2011
Dzięki.
Dopytam jeszcze o jedną rzecz. Bo próbowałem wykręcić starą ale mocno siedzi. Trzeba ją potraktować na siłę czy lepiej nie bo mogę ją urwać?
Dziwne też jest to że wogóle żadnym checkiem mi nie wali. Podpinałem auto do kompa to jest bez błędów. Napięcia na niej są trochę niepokojące bo ok. 0.9V.
-
Witam, czy dysponuje ktoś opisem pinów na wtyczce sondy do tego modelu?
-
witam:
schemat pinów to:
„+” szary
„-” biały
sygnałowy z ogniwa: czarny
„+” zasilania pompy: czerwony
wspólna masa żółty
mam pytanie do forumowiczów:
1)Po jaki czasie od uruchomienia silnika sonda daje sygnał do ECU?
2) jaką wartość V sonda podaje na obrotach biegu jałowego, a jaką po mocnym przegazowaniu?
W pierwszym przypadku na zimnym silniku sonda podaje pierwszą wartość po ok 8-9 minutach,
przy ciepłym silniku po ok 4 min, a gdy po dłuższej jeździe wyłączę silnik i odpalę ponownie sygnał sondy jest po ok 1-1,5 min, po uruchomieniu silnika silnika wartość jest zawsze 0V, sprawdzałem grzałkę na sondzie ma oporność w zależności czy zimna cze rozgrzana od 4 do 18 oma, o napięcie na grzałkę ok 11.5V, Nie mogłem porównać momentu "startu" sondy na innym dieslu, ale na dwóch benzyniakach z sondą szerokopasmową zaczynały działać na zimno po ok 20-30 sekundach, a na ciepło bez żadnej zwłoki.
na biegu jałowym napięcie sygnału jest 0,9 V , po wciśnięciu gazu spada do 0,3V najczęściej utrzymuje się ok 0,7V
Sondę sprawdzałem ponieważ samochód zaczął mi niepokojąco dużo palić. Pozostałe parametry z ECU wydają się być poprawne poza sondą lambda